1 803 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Flytta Hydropress och ny vattenledning
Hej
Vi har byggt till en krypgrund på vårat hus, den ligger på samma djup som källaren och har en gjuten betongplatta i botten.
Jag funderar på att flytta ut hydropress och vattenpump till utbyggnaden, de står i pannrummet idag som i framtiden skall göras om till tvättstuga. Hade vart gött å slippa dessa i den.
Vi har inte fyllt igen runt tillbyggnaden ännu och undrar om man kan dra ny vattenledning till utbyggnaden från brunnen, för att vid ett senare tillfälle koppla in denna?
Eller kanske något tomrör som man kan komplettera med vattenledning när det e dags? Tips & råd?
Vi har byggt till en krypgrund på vårat hus, den ligger på samma djup som källaren och har en gjuten betongplatta i botten.
Jag funderar på att flytta ut hydropress och vattenpump till utbyggnaden, de står i pannrummet idag som i framtiden skall göras om till tvättstuga. Hade vart gött å slippa dessa i den.
Vi har inte fyllt igen runt tillbyggnaden ännu och undrar om man kan dra ny vattenledning till utbyggnaden från brunnen, för att vid ett senare tillfälle koppla in denna?
Eller kanske något tomrör som man kan komplettera med vattenledning när det e dags? Tips & råd?
http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=3199
Lägg i vanliga markavloppsrör Busenkelt att dra i en/flera slangar i efterhand.
Lägg i vanliga markavloppsrör Busenkelt att dra i en/flera slangar i efterhand.
Det låter som en bra ide`
Jag har fall mot brunnen från tillbyggnaden, så jag tycker att man kan lägga röret rakt med fall, borde väl inte innebära problem med fukt?
Behöver man göra en korv runt röret med duk och makadam? , tänkte på rörelser osv.
Hur tätar jag röret vid genomförningen?
Jag har fall mot brunnen från tillbyggnaden, så jag tycker att man kan lägga röret rakt med fall, borde väl inte innebära problem med fukt?
Behöver man göra en korv runt röret med duk och makadam? , tänkte på rörelser osv.
Hur tätar jag röret vid genomförningen?
Jag hade lite tidspress på mig och hann inte få ner ett 110 rör så det ble 2x 50 elskyddsslangar.
I efterhand så hade vi hunnit få ner ett 110, men det e lätt å vara efterklok.
Vi fick till dom hyfsat raka, så det skall nog gå att dra in 32 pem i dom.
I efterhand så hade vi hunnit få ner ett 110, men det e lätt å vara efterklok.
Vi fick till dom hyfsat raka, så det skall nog gå att dra in 32 pem i dom.
Klicka här för att svara