Corpes
Corpes: Check!
12 svar · 3,7k läst
·
Corpes
12 svar · 3,7k läst
·
Krilleman
Krilleman: Kommer dom bara vara sittandes i mörkret på vinden spelar det mindre roll. Kör på!
1 svar · 980 läst
mexitegel
mexitegel: Nej, inte mer än att den tar plats :).
4 svar · 886 läst
jarlh
jarlh: Ikea-håltagaren fungerade. Den röda rörkapen som följde med var praktisk att ha. (Kanske inte så jätteeffektiv, men fungerade.) Nya blandaren sitter på plats. Hade tänkt köpa en Oras, men den hade kopparrör som anslutning, så jag valde en från Dalarna med slang-anslutning.
7 svar · 1,2k läst
·
M
mogge_73: Syreaktivering av vattnet kan också fälla ut ev.metaller i vattnet. Så börja med en ordentlig vattenanalys innan du syreaktiverar ett borrhål. En syreaktivator är annars ett enkelt sätt att neutralisera svavelväte.
3 svar · 4,9k läst
H
huggan: Vet ej det. Du kan ju stänga av inkommande vatten och tappa ut ur pluggen och kolla vattnet.
3 svar · 7,2k läst
·
Robert63
Robert63: [citat] Smart :) Fast den verkar inte fungera.
2 svar · 2,7k läst
·
jarlh
jarlh: OK. Tack för infon. (Då får jag åka en halvmil extra...)
2 svar · 1,1k läst
Corpes
Corpes: Jag köpte en Gustavsberg Nordic på känt byggvaruhus för 1595:- inkl sits. Dom billigare stolarna brukar vara exkl sits men en sån finns väl fr 150:-. Sen är det ju samma problem(?) som alltid med billiga saker, finns reservdelar att få tag på när det går sönder?
3 svar · 852 läst
AXS
AXS: Skulle det gå att dra VVC och lägga kallvatten i närheten?
13 svar · 11,6k läst
·
H
Hubbe2: Hej, det verkar funka än så länge så jag hoppas på några år till med denna beredare. Allt såg väldigt fräscht ut när jag kikade under.
2 svar · 2,1k läst
S
Stefan1972: hur kopplingen än är utformad så är det alltid nåt som klämmer på röret och det skriver du ju själv till och med. Att de inte nämner stödhylsor kanske beror på att man alltid ska ha stödhylsor på mjuka rör hur lite eller mycket det än skrivs. Det är liksom grundregeln nummer ett i alla installationer. Men vad vet jag, jag är ingen VVS kille iallafall och jag har definitivt ingen
7 svar · 10,8k läst
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Syreaktivator har jag aldrig hört talas om. Detta måste kollas upp.
9 svar · 2,4k läst
M
mogge_73: Dom flesta vattenfilter på marknade omsätter väldigt mycket vatten vid backspolning kan vara upp 3-400 liter vatten. Har man då två eller tre filter monterade förstår ni problemet. Därför godkänner inte avloppstillverkarna vattenfilter. Och eftersom dom inte gör det rek. Miljökontoret att vattnet går ut till dagvattnet. Så val av filter är viktigt. Risken för så stora flöden är
18 svar · 3,5k läst
M
mogge_73: Absolut! Lägg till hotmail.com på mitt användarnamn. mogge_73
10 svar · 4,4k läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: Utan att veta vad det var för fel, är det ju svårt att ge råd. Om det var nivåvakten som felade, finns det ju liknande pumpar, men försedda med större flottörbrytare, hos Clas O, Jula m.fl. Den hos Clas O ( http://www.clasohlson.com/se/Dr%C3%A4nkbar-pump-Cocraft-HS-750-D/Pr409033000 ) är ju nästan en kopia av Biltemas, men med annan flottör.
17 svar · 12,3k läst
C
corre: https://www.bauhaus.se/frostguard-eco-termostat.html
9 svar · 4,8k läst
V
vagabonden: Tack för ert svar, det låter rimligt! :) Tycker ni att placeringarna av avloppen enligt bildlänken är ok, i förhållande till placering av vaskarna? Eller bör man kanske dra 3 och 4 i bilden till en samlingsledning?
3 svar · 1,5k läst
GK100
GK100: Du får låta den stå så högt att du får den temp du behöver oavsett vad skalan visar det är inget problem med det. Ställer du ner den blir det ju läge börvärde för termostaten och kallare vatten. Effekten kan du välja hur som ev skonas elementet lite vid 230 V pga lägre ytbelastning, så räcker det för att ge tillräckligt med VV så kör på 1 kW. Det räcker för att höja ca:10
52 svar · 6,4k läst
·
N
Nerre: Jag får inte riktigt upp bilderna i den där ordningen (jag är inloggad på Google så den sorterar ju baserat på mina tidigare sökningar), sen kan jag helt enkelt att missat de där eftersom jag letade efter en i röd plast (som den befintliga).
4 svar · 11,4k läst
·
pelpet
pelpet: Du kan ju testa om det funkar bättre med en temporär avluftning. Öppna vattenlåset på handfatet och spola i toan och se om det suger mindre,
5 svar · 2,7k läst
mexitegel
mexitegel: Nej. Det är ingen fara. Du kan vända blad. Somna om. Gå vidare. :)
9 svar · 2,4k läst
Krilleman
Krilleman: Skåpet ser OK ut installationsmässigt. Det blir såhär med badrumsfördelaren. Dessa monteras alltid under tvättställ/kommod. Enda skillnaden om du skulle ha fått detta installerat är ju att ena brickan blir 3-rörs. [bild]
30 svar · 9,2k läst
·
findus42
findus42: Du kan ju kolla om anslutningsrören sitter gängade i blandaren. I så fall är det en standardpryl. Åk till Hornbach eller annan byggmarknad och köp tillräckligt långa och byt ut. Enligt min erfarenhet är det bara Mattson och Mora som kan vara lödda. Mvh Findus
11 svar · 13,6k läst
·
C
corre: Ah! Tre st 100mm är inte fel då. Räkna med 28mm kopparrör med isolering, ca 40-50mm yD för en solvärmeslinga. Det borde väl dessutom vara glasfiberisolering på dyl rör pga värmen? Isf yd snarare 70-80mm.
3 svar · 1,6k läst
C
corre: Du borde kunna dela efter andra klämringsdelen. Där det är lin synligt på bilden ovan. Det ser ut som en R20 till R15 bussning, som klämringen med PEX slangen sitter i.
6 svar · 1,0k läst
·
pelpet
pelpet: Jag ska koppla en elektronisk diskmaskinsavstängning på röret. Det är därför jag vill sätta fart på kulventilen igen - så att jag kan stänga av vattenflödet till diskmaskinsavstängningen om den behöver servas eller liknande.
7 svar · 2,4k läst
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Har du löst det? :)
16 svar · 17,8k läst
·
N
Nissen86: Det jag fråga vad om man kunde värma med en minibrännare och om den skulle ha nå inverkan eller om den var för klen. förhoppningsvis har rörisarna lite bättre grejer än vad jag har annars ber jag nog hen vända i dörren😁
5 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.