Hej,

Jag har sökt på forumet men hittar inget svar fullt ut på det jag söker, det genererar bara "fel" typ av svar. Om det finns en bra tråd som förklarar detta så vänligen hänvisa mig dit.

Jag har ett par enheter som skall kopplas ihop men hittar inget bra svar.
Den ena enheten har G40 inkommande och G25 på utgångarna, båda storlekarna är invändiga gängor. Jag skall koppla på slangar till denna, och då undrar jag om jag tänker rätt när jag har 40R respektive 25R på motsvarande yttre gänga? Den enda tabellen som hanterar G-mått som jag hittar är G 1" osv.
Den andra enheten är märkt med DN32 (1 1/4"). Stämmer detta att det motsvarar 32R på anslutande koppling?

Tack så mycket i förhand.

kulle
Tabell med dimensioner för rörgängor och två exempelbilder som visar externt och internt gängade rörändar.

A
Jag har för mig att jag sett en extremt bra tabell över nästintill varenda gängtyp som finns och funnits. Jag hittar inte på den just nu, och är lite handikappad pga att jag surfar på telefonen.

Däremot vet jag att G och R är samma gänga där den ena är invändig och den andra utvändig.

H
Flertal pappersark med borrmallar och instruktioner monterade på en blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H
Flertal pappersark med borrmallar och instruktioner monterade på en blå bakgrund.
Skapa konto

H
Tabeller med tekniska specifikationer för olika gängtyper och tillhörande borrstorlekar.
Skapa konto

H
Tabeller med tekniska specifikationer för olika gängtyper och tillhörande borrstorlekar.
Skapa konto

H
Skapa konto

H
Skapa konto

kulle
.... :x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.