4 680 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Skruv i avloppsrör
Håller på att fixa till vårt badrum med en ny kommod och lite annat gott. Har varit väldigt noggrann med att inte träffa något rör men nu sent på kvällen så satte man in den sista skruven rakt in i avloppsröret som går i väggen. Efter en timmes demontering och mätande så verkar det inte vara mycket av skruven som har gått in i röret, ca 3 mm (skruven är smal) och det sitter ungefär i mitten av röret (ca 5,5cm). Jag lyckades få en plast bakom röret och ner på golvet, sedan körde jag full sprutt med duschslangen och plasten var torr så det verkar inte läcka något i alla fall.
I och med att det är tätt och skruven inte sitter så djupt kan jag lämna det som det är eller är man dum att man inte tar tag i det direkt? Jag har för avsikt att dra nya vattenledningar och byta det där röret när jag renoverar badrummet inom de närmaste 2-5 åren.
I och med att det är tätt och skruven inte sitter så djupt kan jag lämna det som det är eller är man dum att man inte tar tag i det direkt? Jag har för avsikt att dra nya vattenledningar och byta det där röret när jag renoverar badrummet inom de närmaste 2-5 åren.
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Är det avloppet från kommoden enbart?
Japp, enbart avloppet från kommoden.
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Då hade jag också låtit skruven sitta kvar i hålet och väntat till nästa renovering!
Tack för svaren. Då får den sitta där den sitter 
Klicka här för att svara