Min lägenhet har av någon outgrundlig anledning blivit utrustad med en fransk toalettstol av fabrikat Selles, årsmodell 1992. Tyvärr liknar den en förvuxen bidé och gäster har alltid synpunkter på den.
Funkar gör den, efter byte av ventil några gånger, men jag har planer att någon gång slänga ut eländet.

Bifogad bild visar nuvarande vattenanslutning, är det enkelt för en amatör att koppla in ex en IFÖ på nuvarande anslutning.
Råd och tips emottages tacksamt.

Vattenanslutningen till en äldre fransk toalettstol märkt Selles, med synlig vattenventil och rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kulle
Vattenanslutningen går att lösa rätt så enkelt
Men du bör nog kolla upp anslutningen av avloppet för den verkar sitta väldigt långt ut från väggen, det innebär att en ny stol förmodligen kommer längre ut i rummet än din nuvarande.

Tack för svar. Ja, jag har detta på känn. Har hört från andra medlemmar som har bytt stol, och då har den kommit längre ut från väggen. Har nyligen lyckats får ordning på flottörventilen som jag beställde från Frankrike för 8-9 år sedan. Nu var det gummiventilen som hade gått sönder. Så ännu ingen ko på isen.
För andra olyckliga användare av denna toalettstol så var det membran RSK 792 51 39 som behövde bytas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.