Husägare
· Södermanland
· 25 inlägg
Hur kan jag gå till väga för att gjuta igen ett hål på ca ø400mm där det går ett ø110mm avloppsrör och 7st 16mm samt 2st 20mm PE-X RiR?
Det blir en massa glipor mellan alla rör som jag inte vet hur jag ska fylla.
Ger mig era bästa tips!
Tacksam för svar!
Det blir en massa glipor mellan alla rör som jag inte vet hur jag ska fylla.
Ger mig era bästa tips!
Tacksam för svar!
Husägare
· Södermanland
· 25 inlägg
Tack för snabbt svar! 
Måste skivan vara formplywood eller går det med vad som?
Måste skivan vara formplywood eller går det med vad som?
Husägare
· Södermanland
· 25 inlägg
Är det någon som har ett tips på hur man gjuter igen ett sådant hål underifrån?
Jag har ett hål som är ungefär likadant som TS med ett drös PEX rör som går igenom. Då det var en del tidspress när jag genomförde renoveringen så lämnade jag det hålet som det var och tänkte att det går nog att lösa senare. Nu i efterhand så har jag inte kommit på någon bra lösning på hur jag ska kunna pumpa upp betong själv för att täcka igen alla glipor mellan PEX-rören.
Jag har ett hål som är ungefär likadant som TS med ett drös PEX rör som går igenom. Då det var en del tidspress när jag genomförde renoveringen så lämnade jag det hålet som det var och tänkte att det går nog att lösa senare. Nu i efterhand så har jag inte kommit på någon bra lösning på hur jag ska kunna pumpa upp betong själv för att täcka igen alla glipor mellan PEX-rören.
Husägare
· Södermanland
· 25 inlägg
Önskar jag hade svar, men jag behövde t.o.m hjälp att gjuta ovanifrånJanus82 skrev:Är det någon som har ett tips på hur man gjuter igen ett sådant hål underifrån?
du får väl lägga i bruk eller skummaJanus82 skrev:Är det någon som har ett tips på hur man gjuter igen ett sådant hål underifrån?
Jag hade nog också kört fogskum. Svårt att få det fint utan inbyggnad.
Husägare
· Södermanland
· 25 inlägg
Klicka här för att svara