Göran.W
Göran.W: Mmm så är det men det är ingen som bryr sig från den dagen den rasar i en storm. Regeln finns till för att ingen annans egendom ska skadas om den ramlar. Men som sagt ingen bryr sig så sätt du en flagstång där om du vill :-)
12 svar · 2,7k läst
·
M
MartinGOT: [citat] Vilka hade ni?
18 svar · 7,3k läst
·
Anna_H
Anna_H: Från tomtgräns till anslutningspunkt i huset har du själv ansvaret. Det är inte svårt att försiktigt gräva upp kabeln och flytta på den.
10 svar · 1,3k läst
·
Scout
Scout: Jag kommer troligen att sätta vanliga jordankare i gabionen som fästen för staketstolparna. Då det kommer vara en del mjuka svängar i murarna kommer staketet bli stålvajrar som jag drar mellan stolparna. Bifogar en bild på ett parti som är i slutfasen. Gabionerna har en annan dimension på frontnätet (tjockare) för att minska risken för deformation men i detta parti valde jag att
3 svar · 10,0k läst
·
Snigla
Snigla: En närmare titt på toppen som den är idag, jag tycker den ser ut att knoppa sig för blomning - men det kan ju vara nya blad på g bara.. [bild]
1 svar · 3,3k läst
·
prototypen
prototypen: Låt inte sargen sticka upp, om någon hamnar bredvid är det skönare att hamna på plan mark än en planka i ryggen. Lägg inte ner så mycket arbete, det är inte så många år den kommer att användas. Protte
1 svar · 3,5k läst
Erikoolio
Erikoolio: [citat] Grannens är i färdiga sektioner, men varje vertikal sitter bara med en skruv upp o en nere så det har gått att luta eller hur man nu ska säga...
5 svar · 14,2k läst
·
L
Lutte: [citat] Av samma anledning folk betalar hutlösa summor för andra struntsaker... Ha nå o skryta om i fikarummet under rasten.
18 svar · 36,8k läst
anders07
anders07: Om du söker finns olika leverantörer, alla skickar inte till Sverige. mina grejer kom från EU Sarl har jag för mig det hette. Du kommer också att se att de har lite olika priser på samma saker.
2 svar · 6,3k läst
S
Sven Liljegren: Jag ämnar sätta upp ett staket vid min tomtgräns med hjälp av betongplintar. Problemet är att granntomten börjar med en brant sluttning. Jag har sökt efter plintar med L-form men hittar inga. Måste jag gjuta själv? //Sven
0 svar · 3,0k läst
J
jostsweden: Hur gick det viktorj, blev det någon mur? Funderar på nått liknande. Har du nån bild? Köpte du sprängsten?
7 svar · 8,8k läst
M
Micro: För att få stolparna att sitta fast i cementen skulle du kunna borra hål rak i genom och kanske trä gängstång eller något annat runt avlångt rakt igenom. Tänkte att du gör som ett kors så det blir 2st genomgående grejor som sticker ut i cementen på alla 4sidorna av stolpen.
1 svar · 3,7k läst
T
The_Nyll: eller så ska jag sätta infarten mitt i. Men då blir infarten typ 3-4m ifrån där garaget börjar, kommer de se dumt ut? sen en 5m bred, infart, är de för brett?
4 svar · 2,1k läst
·
P
PappaPeo: Hej! Någon som har erfarenhet eller kan ge exempel på en metod att bygga en trädgårdsmur med EPS-skivor som man sedan klär med granit eller liknande material?
0 svar · 1,2k läst
B
Bluff: Tror också på övre vänstra (gjorde den skissen först). Annars får ni gärna komma med förslag på helt annat utseende...
5 svar · 1,8k läst
·
B
byggankan: Och angående ojämnheten så när vi fixade vår gräsmatta så kröp jag runt på knäna och fixade så det skulle bli jämnt, men det håller inte. Är det ojämnt under så sjunker det ned och gräset växer i tuvor när det först kommer upp.
11 svar · 4,0k läst
·
F
Forbo: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_1_8?url=search-alias%3Daps&field-keywords=grass+reinforcement&sprefix=grass+re%2Caps%2C180&rh=i%3Aaps%2Ck%3Agrass+reinforcement
1 svar · 9,1k läst
T
TechMark: Samtliga ormar, ödlor och grodor är fridlysta i Sverige oavsett om de är utrotningshotade eller vanligt förekommande. Anledningen är att gemene man inte ser skillnad mellan en utrotningshotad art och en vanligt förekommande, därav så har vi en generell fridlysning. Nu för tiden verkar ju folk inte ens kunna se skillnad på snok, huggorm och kopparorm (benlös ödla), allt är "orm" och
4 svar · 5,8k läst
·
pelpet
pelpet: Om man har en borrhammare/bilmaskin så kanske man kan göra ett hål i bergkrossen och sedan slå ner jordankaret där. Borde bli lite mindre svettigt.
16 svar · 8,6k läst
N
Norsk: Dette bolaget har den helt overlegent sämste kundeservicen jeg noensinne har opplevd!! Spar deg selv for et irritasjonsmoment og styr unna. Følger muligens opp med litt detaljert info, om jeg ikke bare forsøker fortrenge at jeg forsøkte handle via de.
1 svar · 6,5k läst
MathiasS
MathiasS: Benders rek att man limmar. Kolla monteringsanv.
1 svar · 1,5k läst
D
dsub: Ntr a tryckt virke har ju garanti i 20 år, så det skall ju hålla så länge iallafall.
15 svar · 86,6k läst
Oldboy
Oldboy: Det är väl bara att beväpna sig med skottkärra, spade, kratta och ev ett spett om det lurkar större stenbumlingar under ytan. Är det mycket småsten (makadamstorlek - knytnävsstora stenar) och annat så kanske en mockgrep/mockgaffel kan underlätta.
4 svar · 6,6k läst
S
strandli: Hej! Skaffa en avfuktare i källaren istället. Om det är så dålig ventilation som du säger behövs den ändå. Skaffade själv en när det hängde vattendroppar längs väggarna sommartid. Nu är det bara 40% luftfuktighet året runt och snustort i alla hörn. Apparaten kostar ca 3000 kr och drar inte mycket ström men du behöver en fungerande golvbrunn. Kör själv en Woods med slang.
36 svar · 12,7k läst
·
Byggahem
Byggahem: [citat] Nej, det ska nog inte göra något. Du tänker på att det kommer bli ytligt om jag lägger ner ett rör?
14 svar · 5,6k läst
·
pelpet
pelpet: Cykelparkering? Om du gräver ur slänten helt, gjuter en två meter hög stödmur och sätter ett tak ut mot trägången så borde du kunna parkera en hel del cyklar där.Annars kanske du kan göra terasser och odla jordgubbar där, det skulle väl vara gott att smaska i sig en jordgubbe varje gång man går förbi.
1 svar · 1,7k läst
·
M
Micro: Släpp ner ett rep med ordentlig tyngd och mät hur mycket vatten du har. Ta något som syns att det blir blött bara..annars är det svårt att mäta. Du kan även prova att tömma brunnen med hink och rep då ser du om det rinner till vatten. När du har fått dina resultat så kan du fundera på hur du vill göra.:D
1 svar · 854 läst
C
corre: Köp två 16mm VP rör och en rörskarv, tryck i slangen och låt den sticka ut 2cm i framkant och tejpa fast den med eltejp. Du kan du styra slangen. Bäst är om din HT har ställbart tryck så du kan krypa ned lite och labba fram rätt tryck.
16 svar · 21,5k läst
G
gunter: Som i tidigare inlägg redovisad har vi haft problem i detta sammanhang med Vadstena Dream Gardens AB / Thujor.se. ARN har nu prövad ärendet och kommit fram till att den utförda tjänsten varit utförd felaktig i vissa delar. Vadstena Dream Gardens AB / Thujor.se rekommenderas att ersätter oss för våra kostnader med 500 kr som har nu betalats till oss. 500kr ansåg man rimlig eftersom vi
0 svar · 2,4k läst
J
jebe: C´mon hemmaproffsen! (aka bump)
4 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.