Jag har en liten hörntomt på ca 800 kvm som ligger i ett mindre samhälle i ett vanligt äldre villaområde. Vi har börjat få lite problem med en eller flera grävlingar som stryker omkring mellan husen och bökar i rabatter och lämnar spillning efter sig. Jag oroar mig över mina innekatterkatter som ska bli utekatter. Eftersom jag inte vill att katterna ska springa hur som helst hos grannar och i trafiken så tänkte jag näta in trädgården på något smart vis.

Jag tänkte helt enkelt förlänga pelarna i det befintliga staketet och sätta rådjursnät emellan och halvägs sätta staket in till huset så att bara baksidan på huset är inhängad.

MEN. Hur gör jag inhägnaden säker så att grävlingen inte kan komma in?

Måste jag gräva ner nätet och i så fall hur djupt? Räcker et med plastnät eller krävs det något annat?

j.f.s
Ta kontakt med din kommun och se vad de kan hjälpa till med. De borde ha någon som ansvarar för viltvård/skyddsjakt.

j.f.s skrev:
Ta kontakt med din kommun och se vad de kan hjälpa till med. De borde ha någon som ansvarar för viltvård/skyddsjakt.
Jo det kan jag ju testa men jag tror inte dem gör något så länge grävlingen inte utgör fara för allmänheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.