3 744 läst ·
24 svar
4k läst
24 svar
Säg hej till publiken Sotnos och Sinus!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Just den sketchen hade jag glömt men mer mitt i prick är nog svårt att hittaKnockOnWood skrev:
Även om Sotnos är vansinnigt söt har din Sinus en speciell plats i mitt hjärta då hon (precis som 95% av Sveriges katter) är lik vår egen sötnos (Sofia heter hon)
/U
Jag lovar att du kommer ändra dig om att det är synd om de hinner löpa innan du besöker veterinären...KnockOnWood skrev:
Med de katterna jag har nu hängde jag nästan på låset till veterinären men lik förbaskat så fanns det en hög med småsaker i magarna när det väl var dags.
Det ränner en hel del katter här, både vildkatter och tamkatter, hanar som försöker på alla sätt att smickra sig in hos mina tjejer men de är helt ointresserade numera till hankatternas stora förtret. (Och till min lycka) Kan se väldigt roligt ut emellanåt.
Bra med S-namn! Katter gillar namn med s i har jag läst någonstans. Ett tips är att göra någon form av läte varje gång du ger dem mat. Själv har jag en särskild vissling som betyder typ "kom så får du mat". Väldigt praktiskt när man vill ha tag på dem och de är ute och ränner runt i skogen eller så.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack för tipsen!Dalbotös skrev:...
Bra med S-namn! Katter gillar namn med s i har jag läst någonstans. Ett tips är att göra någon form av läte varje gång du ger dem mat. Själv har jag en särskild vissling som betyder typ "kom så får du mat". Väldigt praktiskt när man vill ha tag på dem och de är ute och ränner runt i skogen eller så.
Min fru och dotter är mycket inne på klickerträning, på allt från kaniner till hästar,
så katterna lär nog inte slippa undan.
OT, men en kul historia (tycker jag i alla fall
I ungdomens dar hade vi ett par kompisar med katt.
Katten hette Snusan
Vi seglade mycket tillsammans, och för att inte Snusan skulle rymma iland låg vi ofta på redden, dvs ankrade en bit ut från land.
På Sydkoster, i Kosterhamnen som det heter vid Kilesand, kastade sig Snusan i sjön och simmade iland.
Driften var starkare än vattenskräcken.
Men vi fick tag på kattskrället och kunde segla vidare.
Men någon stans på Norska Sörlandet försvann Snusan, och kom inte tillbaka.
På hösten ringde någon från Kragerötrakten som hade hittat kattfan.
Så jag och flickvännen lånade kattägarens gamla Citroën CV2 och åkte upp och hämtade katten.
Hon var i rätt dåligt skick och spydde i baksätet på CV2:an, men kom hem i alla fall.
För övrigt: Kattägarnas nästa båt fick namnet Susebus
Hade båt under en 10-årsperiod. Katten, Mimmi, kastrerad honkatt, var alltid med och hon kom alltid tillbaka till båten. Hände endast ett par ggr att vi fick ligga kvar en extra natt för att hon inte behagade komma tillbaka. Lånade en motorseglare ett år och då gick hon alltid ut på peken (som sträckte sig åtminstone 1,3 meter utanför båten) och satte sig när vi närmade oss land. Det kunde vara 200 meter ifrån men hon satt stadigt på den lackerade och för människor hala peken. När det var ett par meter ifrån land så hoppade hon galant i land. Vid Nässlingen, en ö i Sthlms skärgård, hoppade hon för tidigt och missade bryggan men sam snabbt och klättrade upp inunder bryggan. Det hela slutade med att jag fick låna en kofot för att bryta upp några brädor och få tag på katten. Duschen efteråt var varken rolig för mig eller katten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Min flickväns gamla spets Lukas seglade med oss en sommar.
Det var i en gammal sunkig skärgårdskryssare som läckte som ett såll,
och det fanns inte en torr fläck på båten.
Jag fick ofta sitta och mata Lukas med marmeladsmörgåsar.
Han var så deprimerad över båtlivet så han matvägrade.
Det var i en gammal sunkig skärgårdskryssare som läckte som ett såll,
och det fanns inte en torr fläck på båten.
Jag fick ofta sitta och mata Lukas med marmeladsmörgåsar.
Han var så deprimerad över båtlivet så han matvägrade.
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Söta! Jag tog en bild på min katt när han var exakt lika gammal. Skickade bilden till en fototävling, RixFM vill jag minnas. Vann en resa till Egypten värd 20k, inte helt fel 
Idag 12 år senare vinner han inga charmtävlingar
Idag 12 år senare vinner han inga charmtävlingar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Förstår att du vann med en så gullig bild!AndersMalmgren skrev:
Men katten fick stanna hemma förstås
Vad heter han förresten?
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Molle eller Molle katt, har för mig han vann något med, men det är resan jag minns 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden