Till AP-AC medföljer det väl ubiquitis egna 48v poe strömförsörjnings adapter om jag förstår det rätt? Så det är väl bara att koppla in denna?

Ekahau mjukvaran verkade ju frän, den ska jag testa! Tack för tipset....

Vad anser ni, är en UAP-AC överkurs för mig? Räcker det att satsa på tex AP-PRO istället? Eller skulle ni hellre satsat på 2-3st?

Jag vill ha ett riktigt bra och stabilt trådlöst nätverk för att kunna streama min musik till Multiroom lösningen från mobil/surfplatta. Även viss videostreaming.... Sen är ju snabb uppkoppling till den bärbara datorn givetvis en fördel!

Anledningen till UAP-AC är väl egentligen för att få det senaste 802.11ac för att vara lite mer framtidssäker....

Japp, bara att koppla in POE-adaptern och köra.

Överkurs och överkurs, det beror ju på ambitionsnivån :) För att stream musik så klarar du dig bra med AP-Pro.

ac-produkterna kommer att ramla ner i pris, men det dröjer nog innan de blir lika billiga som a/b/g produkterna är i dag.

Utan att veta så är jag rädd för att du kan få lite dålig kapacitet i dina perifera områden med bara en AP. Ett alternativ är ju att du sätter en UAP-AC som du tänkt och kompletterar med de billigare AP som du får en dryg 500-lapp för att bättra på täckningen om det behövs.

crazytok skrev:
Jag har ett enplanshus på 165kvm, och med ryggåstak i vardagsrummet. Därför har jag tänkt mig en högt centralt placerad position för den. Det borde väl vara det bästa antar jag ?

Men dyr... JA!
Att sätta den högt upp i ryggåsen är nog inte optimalt. Antennerna är designade att stråla/ta emot horisontellt så i samma höjd som användarna är det bästa. Dock får man våga in hur mycket saker man får ivägen.

Fö har zyxel en liknande AC till betydligt lägre pris. Ingen aning om hur bra den funkar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2424170

Har provat både NWA1123-AC och UniFi AP AC och skillnaden i både prestanda och stabilitet är till den sistnämndas fördel (subjektivt, men ändå).

C
crazytok skrev:
Till AP-AC medföljer det väl ubiquitis egna 48v poe strömförsörjnings adapter om jag förstår det rätt? Så det är väl bara att koppla in denna?
Japp, det följer med en injektor. Lite korkat bara att den inte kan matas med deras egen PoE-router med mindre än att man skaffar en 48V-adapter till routern. Vilket inte ens finns i Ubiquitys sortiment. De hänvisade själva till Microtik:s adapter :x Gäller även UAP-PRO för övrigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.