4 855 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Problem uppgradera till win 10
Från Win 8.1 till Win 10 i en HP/Compaq . Hämtar programmet och uppgraderar men låser efter 92% klart.
HP assist visar att en uppdatering krävs, men har ingen att erbjuda, ej heller om vad som saknas.
På min Packard Bell dator gick det som en dans, ska sägas att den används sparsamt till enbart viktiga saker.
Fler som haft strul med uppgradering till 10:an?
Har startat om hämtningen av programmet så får jag se om det blir 10 eller 8.1 på den datorn, för jag gör det inte fler gånger om det strular igen.
HP assist visar att en uppdatering krävs, men har ingen att erbjuda, ej heller om vad som saknas.
På min Packard Bell dator gick det som en dans, ska sägas att den används sparsamt till enbart viktiga saker.
Fler som haft strul med uppgradering till 10:an?
Har startat om hämtningen av programmet så får jag se om det blir 10 eller 8.1 på den datorn, för jag gör det inte fler gånger om det strular igen.
Redigerat av moderator:
Jag kör inte Windows (har mac), men vi fick nyligen ut ett mail fr IT där de påpekade att de haft mkt problem m 10 (alla möjliga problem, t.ex. att skrivare inte fungerade, att drivrutiner försvunnit etc) och rådde folk att avvakta tills det kommit några uppdateringar som fixat de västa bug:arna.
Kanske du kan göra en systemåterställning och köra vidare på det gamla en tid?
Jag hade stora problem genom Windows update, ladda ner media creation tool
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-tool-install
Viktigt att du sedan startar installationen från Windows och väljer att du vill uppgradera. Fungerade utmärkt på alla mina datorer.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-tool-install
Viktigt att du sedan startar installationen från Windows och väljer att du vill uppgradera. Fungerade utmärkt på alla mina datorer.
Jaha ja, kanske som jag tänkte då, att de som sväljer gratisversionen blir testpiloter.KristinaRT skrev:Jag kör inte Windows (har mac), men vi fick nyligen ut ett mail fr IT där de påpekade att de haft mkt problem m 10 (alla möjliga problem, t.ex. att skrivare inte fungerade, att drivrutiner försvunnit etc) och rådde folk att avvakta tills det kommit några uppdateringar som fixat de västa bug:arna.
Vet inte om man kan gradera ner eller göra systemåterställning för att få tillbaka 8.1 om uppgraderingen har lyckats. När den låste sig fanns bara ett alternativ vad jag vet, att stänga av datorn med strömbrytaren, när jag sen återstartade återställde den själv till 8.1 Sedan hämtar den hem programmet igen när jag valde uppgradera-ikonen.
Kan det vara det som ställer till det? Den som lyckades har ingen DVD/CD, det har däremot den andra.Sammy_j skrev:
om jag får gissa (nu när jag sitter vid nåt vettigare än en telefon) - Under Windows 8.1 körde du den mailklient som ingick i windows live essentials, om det är så ska du hämta windows live essentials för windows 10 och installera. då "borde" du få tillbaks dina mail.
Klicka här för att svara