J
JanneSjo: jag hade valt zwave som grund en qubinodimmer bakom en dubbeltryckknapp (vanlig tryckknapp inte zwave-tryckknapp - man använder alltså befintlig trycknapp på väggen och stoppar in qubinodimmern i väggen bakom knappen som idag styr lampan man vill dimra) ena knappen kopplad till ingång 1 i qubinodimmern styr dimmern - andra knappen kopplad till ingång nr 2 i qubino dimmer så att den kan
21 svar · 13,9k läst
·
Y
ylletröja: Det är nog väldigt individuellt hur man bedömer "tryck". Vi använder nästan uteslutande systemet i bakgrunden för att bygga atmosfär och på en ljudnivå som tillåter en konversation. Det låter klart och fint, och har god ljudreserv att dra på om man vill men basen är inte så stark. Det finns en subwoofer till elkosystemet men den har inte jag. Innan jag byggde in systemet lurade jag
6 svar · 4,3k läst
·
A
AndersS: Här hittar du exempel på uttag för TV och tele. Samt ramar och dosor. Bara att kombinera, helst utifrån de som redan idag finns i bostaden om det skulle gå. http://www.bauhaus.se/elinstallation/strombrytare-vagguttag/antenn-tele-och-datauttag.html http://www.bauhaus.se/elinstallation/strombrytare-vagguttag/ramar.html
16 svar · 5,5k läst
·
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Du gör det ganska snabbt med papper och penna med den här sidan http://www.svenskttra.se/om_tra_1/virkesatgang Sen finns det ett mått som heter "täckande bredd" på spontat, tex http://www.beijerbygg.se/store/privat/tr%C3%A4produkter/innerpaneler/tr%C3%A4paneler/bastupanel-12x70mm-gran-obehandlad
4 svar · 4,3k läst
MathiasS
MathiasS: ...ta in på rätt hotell. Där jag brukar bo finns det en mediapanel bakom huvudkudden med hdmi-ingång. Fast jag har å andra sidan ingen xbox med mig så jag har begränsad nytta av den. Kanske en Chromecast för att köra casta spotify skulle vara en bra grej till nästa tripp.....
4 svar · 1,4k läst
pelpet
pelpet: Hemmabiobutikerna har ju ofta biomiljöer uppbyggda, där kan man höra hur det "ska" låta. Nu gissar jag men jag antar att 80-20-regeln gäller här också. För 20% av pengarna kan du bygga ett system som ger 80% av ljudupplevelsen.
15 svar · 3,0k läst
N
norrbottenstorpet: [citat] Tack för återkopplingen. Jag har själv jordvärme och värmer flera olika typer av delsystem, både radiatorer, betongplatta med golvvärme och nu ska det bli ytterligare 130 m2 med golvvärme på övervåningen förlagd i glespanel. Hittills har jag inte haft något som helst behov av något annat än injustering av fördelarna till golvvärmen. Men det är ju lite lockande med roliga
11 svar · 4,0k läst
G
goerana: Hej! men har du sökt på goggle : DSC ? hittades på 10 sekunder, http://cms.dsc.com/download.php?t=1&id=16687 //Goerana
1 svar · 1,2k läst
nino
nino: Jag har köpt en Samsung M5 högtalare, tycker det är bra ljud i den, ska komplettera med flera vid tillfälle. Funkar som sonos
22 svar · 3,9k läst
·
K
Karl Bergander: [citat] Hej. Mycket intresserad av hur det gick för dig med den avgränsa fiberledningen. Hoppas du inte betala en krona. Kalle
20 svar · 63,5k läst
B
Bigfoot: [citat] Jag har inte tänkt så långt än, än sä läge är det ju bara rektangulära gluggar.
6 svar · 5,3k läst
S
snowjim: Hej, Låter bra, kontaktade Deltronic för att få klarhet i frågan men har fortfarande inte fått något svar och det är några veckor sen nu. Så jag valde att köpa icke sammankopplade på IKEA som hade fått bäst i test. Jag ska dock ha 2 sammankopplade mellan över och undervåning så där kan PHX-8231 fortfarande vara intressant.
12 svar · 4,0k läst
A
Avemo: I grunden är strömmen ganska ren från en generator. Något som kan skapa farliga spikar är frånkoppling av en större last så att endast en liten last blir kvar. Om du exempelvis har en mobilladdare och en dammsugare inkopplat som enda laster och sedan stänger av dammsugaren så finns det en risk att mobilladdaren får en farlig spik. Detta känner jag snarast som en teoretisk risk. Jag
12 svar · 2,8k läst
4
4fun: Tack för hjälpen! Tror jag har koll på allt nu :)
12 svar · 2,6k läst
Z
zorro_66: http://blog.m.nu/bygg-en-streaming-hogtalare-med-raspberry-pi-och-hifiberry-amp-del-1/
2 svar · 1,1k läst
T
thomasx: En sådan här dörrkläpp bara måste jag ha! :) [video]https://www.facebook.com/HellaflushRC/videos/838534106262930/[/video]
0 svar · 1,1k läst
arneri68
arneri68: [citat] Ja, ursäkta nu ser jag det.
47 svar · 5,8k läst
·
D
DMOL: Jag måste ta bort kabeln. Inte bra detta, får be att de skickar en tekniker och undersöka varför de gjort på detta sätt.
5 svar · 1,1k läst
·
P
pelle242: Det var de här jag tänkte på: http://www.net1.se/privat/?gclid=CIfl8buio8gCFQPmwgodwoAHgw De kör mobildata på gamla NMT450 frekvenserna och har därmed väldigt bra täckning. Du skulle då få ha med dig deras router och sedan köra wifi till den...
8 svar · 993 läst
peternicklas
peternicklas: Har fungerat sedan jag startade denna tråd! Ska prova om det kommer fram igen. Har även kontaktat Netgears support, de tror att det är DNS server problem. Jag vill vara 100% säker innan jag går på ISP. Tack så länge
6 svar · 992 läst
P
pelle242: [citat] Trevligt, halva storleken också.
20 svar · 3,3k läst
N
nemlan: [citat] Hehe, ja jag tänkte att NAD-förstärkaren kanske var lite overkill för att ersätta en soundbar :D
3 svar · 1,7k läst
K
Klicka: Sätt upp en skylt att det är larmat. Och sen har man ju hemförsäkring :-) Tjuvarna hinner väl ta en massa saker innan väktarna hinner dit alla fall.
32 svar · 10,2k läst
Hojte
Hojte: http://www.elbutik.se/product.html/exxackt-c-platta-m-damlucka-polarvit-for-lexcom?category_id=15362 Dammlucka heter luckan
12 svar · 3,7k läst
bax
bax: Liten uppdatering. Jag testade att byta boxar men det blev inte mycket till skillnad. Lessnade till slut och tog hem en TV-kille. Han dömde ut själva parabolen och huvudet som alldeles för gamla. När han satte i ett mätinstrument kunde han konstatera att signalen vajade i takt med grannens björktopp. Boxen var helt ok. Ny parabol är levererad och jag håller som bäst på att fundera på
12 svar · 1,9k läst
hahalj
hahalj: Hmm.. kollade runt lite mer och just vad det gäller DVD-läsaren i Wii-konsolen så finns det en massa tips som alla i princip går ut på samma sak som detta visar: https://www.youtube.com/watch?v=yz7dRMMR1uE Blir nog att testa det istället.
3 svar · 3,9k läst
arneri68
arneri68: [citat] Det var en IT konsult som berättade för mig att det går att flytta systemdisken så jag var tvungen att testa när jag bytte HW. Jag var innan ganska säker på att en ominstallation var enda vägen. Det lär inte vara en helt ovanlig metod, även om en nyinstallation är att föredra för att slippa ärvda filer och referenser. Linux är i dag enkelt att använda, men tyvärr saknas
24 svar · 2,1k läst
M
Mats: Nä Tråden borde ha låsts från början. Nu fixat De som vill fortsätta diskutera lagliga lösningar kan fortsätta i https://www.byggahus.se/forum/teknik/263077-legala-streaminglosningar.html
35 svar · 56,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.