W
whatever: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor-ljud-bild/LTHARMHUB/logitech-harmony-hub?scid=EXT_SEM_GPLA&scid=%20Display95&gclid=CjwKEAiA0pDBBRCFtoPyguTh8AUSJADNWeux1vETeT5f6lM_pyZb3OlQJKujxLZ0r5Uwt38edFZqtRoCcKHw_wcB&gclsrc=aw.ds Styrs via app, eller så köper du till en Logitech Wifi remote. Klarar allt som kan styras i hemelektronik-väg.
7 svar · 3,7k läst
R
Reborn: [citat] Har inte testa kameran med FTP, kanske. Vilken mjukvara skulle du använda för att ansluta kameran med din server via FTP?
8 svar · 2,4k läst
·
kenneth5828
kenneth5828: http://www.tvvaggfaste.se Har ett stort sortimen.
3 svar · 1,9k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Vad gäller material så finns det ju ett ton med bra källor på nätet nuförtiden. Kolla både webben och Youtube. En bra introduktion till ellära (på engelska) är exv. http://www.ibiblio.org/kuphaldt/electricCircuits/ , Vill du ha mera elektronik så hittar du det på http://www.allaboutcircuits.com/ . Men det finns som sagt hur mycket som helst, fritt och gratis. Kolla gärna
12 svar · 1,8k läst
K
knipo: Angående batterier till brandvarnare. Jag har två Nexa-brandvarnare modell 101LC. Det står att man inte skall använda litiumbatterier till dessa. Är det någon som vet varför? Kan det skada eller fungerar de inte som de ska om man sätter i litiumbatterier? Jag köpte givetvis litiumbatterier nu när jag köpte nya batterier och såg när jag skulle sätta i dem att litium ej skulle
23 svar · 19,9k läst
·
Lime113
Lime113: Man kan köra på strömbrytare som är kopplad till en Nexa-fjärr. Det hade varit ett alternativ. e3henri blev lösningen originalfjärr?
21 svar · 40,3k läst
A
arsenal77: Kan jag titta genom infuse på min pappas Apple tv när jag är där?
25 svar · 10,4k läst
·
A
arsenal77: Kan jag titta på infuse genom min pappas Apple tv när jag är där?
0 svar · 686 läst
H
Husqvarna220Ac: Denna funktion är otroligt bra! Inga mail eller sms kommer fram, Men ringer jobbet eller nån annan i telefonboken så kommer det fram..
6 svar · 2,5k läst
·
arneri68
arneri68: Jag kör Odroid med AndroidOS. Förutom Kodi kan den köra de flesta appar som finns i Googleplay. Kan tex köra Viaplay. HWdecoder för h264 samt nya h265. Har även en Rpi2, men den tycker inte jag är lika bra som mediaspelare. Finns även Appletv2 som samlar damm.
9 svar · 2,1k läst
B
b_hasse: Det är inte säkert att det funkar med Homeplug mellan "fiberbox" och router. Det kan gå mycket mer trafik där än man tror. Jag testade detta nyligen hos en bekant och hastigheten sjönk från över 100Mbit/s ner och 100 Mbit/s upp, till 15 Mbit/s ner och 60 Mbit/s upp. Jag trodde förstås att det var fel på Homeplugsen, men flyttade jag routern till den andra änden så att Homeplugsen
18 svar · 8,6k läst
P
pjkw: Nu är den byggd och verkar fungera... det blev ett vanligt eluttag, inte det nättaste men mest praktiskt. Nu får vi se hur väl den fungerar i praktiken :) [bild] [bild] [bild]
8 svar · 3,1k läst
·
N
N!cklas: Är jag hänvisad till Yale's egna svindyra eller finns det "pirattaggar" som funkar? Hade en standard RFID-tag som inte funkade när jag testade...
0 svar · 1,9k läst
B
bilarebob: Tack för synpunkter! Det kan vara (hoppas) att du har rätt i detta. Just nu har tvättmaskinen en sämre placering (pga tvättrumsrenovering) och står därför med lite sämre bärighet i bjälklaget och dels vägg i vägg med köksskåpen... Det skall kortlas / gjutas (lätt-betong) och flytspacklas ordentligt för att få upp styrkan i bjälklaget i den kommande tvättrummet.
2 svar · 5,0k läst
anders07
anders07: Kolla på Canton från Amazon.de. JBL hittar man också till rätt bra pris också. Har du möjlighet så lägg högtalare i väggen istället. Ljud som studsar i golvet är ingen höjdare... Vinklingsbara takhögtalare är dessvärre lite dyrare, t.ex. SpeakerCraft...
2 svar · 4,0k läst
L
larky: Min batteriladdare la av i höstas, en fyrafacks lacross bc900, egentligen är det inget fel på laddaren men nätaggregatet la av så nu funkar den bara med strömkuben i garaget, inte så bra WAF på den lösningen. Så det blev en IKEA Storhögen som WAF-laddare och en lite mer advancerad till mig. Och då jag ändå laddade batterier i går passade jag på att göra en liten graf. Ljusast
23 svar · 12,4k läst
·
E
etnica: Hej, jag tänkte att det inte spelar så stor roll att få perfekt ljud i köket. Hembiobutiken har just nu utfösäljning av Canton så blev två stycken Canton 465 för bakre surround och en Canton 965DT för stereo i köket. Parallekoppling kan jag nog lägga ner i köket då förstärkaren ej kommer klara av det, så började med en 965DT så får jag se hur det blir sen om jag köper en till
3 svar · 2,8k läst
V
Videonisse: [citat] Detta var nytt från mig men ser klart intressant ut när jag googlar på det. Verkar finnas två tillverkare, Hide-a-Hose och Retraflex där endast den senare finns att köpa i Sverige och EU. Någon som har detta i drift som kan dela med sig av erfarenheter gällande installation och användning? [bild] [bild]
70 svar · 20,5k läst
·
V
Videonisse: Har du redan valt högtalare? Hur många högtalare skall du ha? Rent grundläggande skulle jag dra all högtalarkablage till en central plats (jag har ett teknikrum) och där placeras förstärkare samt spelare. Då är man mycket flexibel att välja vad som passar plånboken just nu och enkelt att byta ut i framtiden. Tex skulle du kunna driva dem med en gammal överbliven förstärkare och
4 svar · 1,3k läst
pacman42
pacman42: [citat] Jag har kombinerat Philips Hue med mitt Domoticz/RFXCOM-system. Jag kan använda mina Nexa-knappar för att slå på och av Philips Hue bara för att ge ett exempel. Det jag verkligen gillar med Hue är ett par saker. Dels så kan man styra enskilda lampor, dvs man kan göra systemet mer fingranulärt. Jag kan exempelvis välja att bara ha en av tre lampor tänd i takbelysningen och sedan
7 svar · 5,1k läst
W
whatever: Jag handlar på m.nu, billigast vet jag inte men de är chockerande snabba, och inga problem med reklamationer. Annars tycker jag det mesta snurrar på. Tror det finns en nyare Vera nu, kolla på det. Jag kör med en del pluggar som man pluggar in i eluttaget men oxså inbyggda i strömbrytaren. De inbyggda bör man kanska låta en elektriker installera.... Man kan grotta ner sig ordentligt i
4 svar · 2,2k läst
H
Harald Blåtumme: Fick en påringning från svärmor idag, ingen signal på viasat. Signalstyrka och signalkvalitet noll. Företaget ville ha 900 kr för att fixa via utskickad tekniker, vi tyckte det lät litet väl mycket. Läge att prova själva. Kanske kan felavhjälpningsproceduren vara till nytta för någon vem vet. Eftersom jag själv installerat det hela för ett antal år sedan så var jag rätt säker
0 svar · 1,9k läst
N
neoeip: aha okey, du skulle inte kunna ta en bild på ditt bleck?
30 svar · 14,8k läst
·
SDJ
SDJ: Snubblade över denna tråd när jag surfar runt för att komma fram till ett bra system för kameraövervakning. Hur gick det, vilket system blev det? /Jesper
10 svar · 7,2k läst
·
M
matsbrun: Har någon här och kan skicka det till mig via mail?
0 svar · 1,4k läst
S
salbo: Sidoväggsreflexer? Två basreflexer bak. Köpte ett par magnat quantum 655 av en nisse här i närheten. Har provat ställa in dom och det låter inte helt hundra när de står mot vägg. Läste senare en recension där det stod att just dessa måste ut en bra bit från väggen för att låta bra ;) Bör jag sätta dämpning på baksidan då istället? Rummet är 3,5x4m. Kan tänka mig att det
14 svar · 5,5k läst
·
J
JohanFrick: Samsung har cmore, använder den ibland
4 svar · 3,0k läst
Fotografen
Fotografen: Jo, jag vet att finns grejer men speciallösningar vill gärna ha en större plånbok. Sen misstänker jag att ett par golvare, välplacerade i ett rum hyfsat fritt från reflexer, trots allt låter bättre. Åtminstone mätt i ljud/krona.
11 svar · 3,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.