arcile skrev:
Tre år senare. Vad tror ni om denna, borde också vara ett alternativ numera?

Schneider Exxact Täcklock 2x RJ 45 + F-Kontakt
[länk]
Jag försökte knö in 2 data och en koax i en sådan kombination hemma innan jag åkte till kunden som tur var. Det går inte. Jag vet inte vad Schneider har tänkt på men det är garanterat ingen som har försökt koppla så iaf.
Jag fick tag i en vettig representant för dem hos en grossist och han höll med mig.

Problemet är att en antennkabel med en monterad F-kontakt inte klarar böjradien i en apparatdosa. Det finns vinklar att köpa men då får inte modularuttagen plats. Sen ska du hantera 3 kablar i en apparatdosa när du väl lyckats koppla allt. Täckramen för F-kontakten sitter väldigt löst så den ploppar ut när det blir för trångt.

Så jag håller med elektrikern som det "skälls" på i trådstarten, sätt två dosor i kombination. En dosa för data och en för ett riktigt antennuttag så följer du dessutom rekommenderade anvisningar för antennanläggningar. (Visserligen klarar du dig om du ska ha F-kontakten för parabolsignal men annars är det ett riktigt antennuttag som gäller.)

Det är märkligt att folk är så rädda att sätta flera dosor, om denna super huper duper kombination går sönder om några år, finns den då att köpa?
Enkla uttag kommer att finnas.

Protte

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.