Har ett hus byggt 1957 där vi ska sänka taket med gles+gips för att sätta spotar.
Vill då få in ett par högtalare också, men de flesta bygger mer än 31mm, eller så låter dom troligtvis kass..

Kan man sätta dosfräsen och ta upp ett större djupare hål, eller är risken att:
1. All spån som är i bjälklaget ramlar över mig.
2. Ljudet blir skräp för att det blir för tight bakom?
 
Redigerat:
Inbyggnadshögtalare låter väl alltid mer eller mindre dåligt, så det kanske inte finns så mycket att förlora? Är det inget alternativ att bygga ner högtalaren något med en distansring av MDF?
 
Enklast är väl att köpa en takhögtalare med tillhörande låda?
 
Norrhyttan skrev:
Inbyggnadshögtalare låter väl alltid mer eller mindre dåligt, så det kanske inte finns så mycket att förlora? Är det inget alternativ att bygga ner högtalaren något med en distansring av MDF?
Tror det finns en hel del att vinna på att inte köpa billigast möjliga eller den med minst djup. Att bygga ner med mdf finns inte nej, så slätt som möjligt :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.