1 163 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dosfräs för inbyggnadshögtalare?
Har ett hus byggt 1957 där vi ska sänka taket med gles+gips för att sätta spotar.
Vill då få in ett par högtalare också, men de flesta bygger mer än 31mm, eller så låter dom troligtvis kass..
Kan man sätta dosfräsen och ta upp ettstörre djupare hål, eller är risken att:
1. All spån som är i bjälklaget ramlar över mig.
2. Ljudet blir skräp för att det blir för tight bakom?
Vill då få in ett par högtalare också, men de flesta bygger mer än 31mm, eller så låter dom troligtvis kass..
Kan man sätta dosfräsen och ta upp ett
1. All spån som är i bjälklaget ramlar över mig.
2. Ljudet blir skräp för att det blir för tight bakom?
Redigerat:
Inbyggnadshögtalare låter väl alltid mer eller mindre dåligt, så det kanske inte finns så mycket att förlora? Är det inget alternativ att bygga ner högtalaren något med en distansring av MDF?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Enklast är väl att köpa en takhögtalare med tillhörande låda?
Tror det finns en hel del att vinna på att inte köpa billigast möjliga eller den med minst djup. Att bygga ner med mdf finns inte nej, så slätt som möjligtNorrhyttan skrev:
Klicka här för att svara