mexitegel skrev:
Ja, jag ska lägga fiber till redskapsboden och tänkte då köpa fiber på lösmeter och kontaktera själv. Det finns en del färdiga kit med alla verktyg man behöver för kontaktering på ebay för relativt billig penning. Inte en aning vad de går för, men jag tror de duger för hemmamekande. Det kommer bli en projekttråd när jag kommer så långt. :)
OK... Kalla mig skeptisk! :) Men återrapportera gärna hur det går! (Och har du någon länk?)

Med plastfiber så behöver det ju kanske inte bli så blodigt. Jag har bara erfarenhet av glasfiber, och då är (iaf var) det betydligt mer invecklat.
 
MathiasS skrev:
1500kr, det är ju som två Nanobeams.
Men det spelar ju ingen roll, eftersom fiber slår radio alla gånger, och alla dagar i veckan! ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Men det spelar ju ingen roll, eftersom fiber slår radio alla gånger, och alla dagar i veckan! ;)
NÄHÄ!!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ville jag ha kabel så skulle jag utan minsta tvekan gräva ner en vanlig cat5e eller 6 kabel i en pemslang. Merkostnaden för en fiber kan jag göra något roligare för.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Det kostar att ligga på topp ;).
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.