B
BoD: [citat] Det är i så fall under förutsättning att du sköljer ur sämskskinnet efter varje torkdrag (alltså inte bara vrider ur) - och vem gör det? Gummiskrapan är lätt att torka av efter varje torkdrag och ger då mindre risk för repor än med sämskskinn.
28 svar · 9,0k läst
jarlh
jarlh: Uppföljning. Det visade sig att mina telefonjack inte alls är kopplade parallellt, utan det var telefonen jag testade med i första jacket som inte bröt signalen. Då jag bytte till en gammal hederlig telefon så bröt det som det skulle. Dessutom har jag nu lärt mig att parallell stavas med dubbla L på båda ställena.
22 svar · 5,5k läst
X
xztraz: Stoppa in en fet vridpotetntiometer i sere med lamporna o styr strömmen till dom.. typ en trådlindad.. en led har konstant spänning över sig men strömmen är fullt styrbar..
17 svar · 8,2k läst
M
M@ZE: Det kan jag omöjligen tro :) hehe
6 svar · 2,4k läst
S
Sonander: Hej Någon med erfarenhet av ovanstående? De verkar ha en modell som jag skulle kunna få in i krypgrunden.
0 svar · 1,1k läst
S
sverre: Ljusreglera lysrör går alldeles utmärkt om man har reglerbara HF-don. Man kan alltså inte använda konventionella lysrör med drossel och glimtändare. Dock är HF-dodnen känsliga mot för låg och hög temperatur, man bör definitivt följa HF-donets tillverkares rekomendationer(känns som det blev någon typ av syftningsfel där, men eventuella svenskagrammatiker får väl tillrättavisa
1 svar · 2,7k läst
M
M@ZE: Suck suck suck ... Askur ... JA DET ÄR SKILLNAD ! Det är nämligen svårt att INTE betala skatt när det är företaget du jobbar för som sköter din lön, jag vet inte hur man gör för att inte betala någon skatt alls. Däremot med programvarulicenser har du ett val .. Innan den här diskutionen spårar ur och tappar syftet, så tycker vi avslutar det här, ni som betalar .. fortsätt med
13 svar · 4,6k läst
M
Midas: Här finns en lång tråd om Sony HX900 vilken är den DVD inspelare jag har: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=70290 Här finns annars väldigt mycket skrivet om DVD inspelare: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showforum=34
11 svar · 1,2k läst
N
NordiCs: Såg på en hemsida till en larmtillverkare att de hade som tillbehör till sirenen ett rök aggregat. Denna utlöser en tjock (ofarlig för inrdning och människor) rök som fyller huset och gör så att inbrotts tjuven inte ser något. Vore kul att ha, men kanske inte om det blir fellarm :)
16 svar · 6,4k läst
Q
que: AW, jag missade din önskan om timer eller detektor. Mitt tv-kort har timer även på video-ingången, har ett Compro kort med PVR program, kostade 375:- men det finns många likvärdiga prisvärda tv-kort. Men behöver du inte ha fullgod TV/DVD kvalitet så satsa web kamera för USB porten eller ett tv/inbrotts-övervakningssystem, titta vad Kjell & Co har
6 svar · 1,5k läst
H
Hylsan: Hej Har ett par Cotech Uplights från Classe, som har dimmer på sladden. Vi snackar 300w halogenrör som lampa. En fråga, är det nå vidare smart att modifiera lamporna och plocka bort dimmernpå sladden, då jag önskar styra dimmern med min Waveman?? rent teoretiskt tycker jag det borde vara det men jag tänkte jag frågar er gurus först :) /Hylsan
0 svar · 3,5k läst
H
Henrik1: [citat] ;D Vilket sammanträffande, samma här, ett projektarbete på gymnasiet för sisådär 20 år sen :o
18 svar · 1,5k läst
J
jworld: Kanske någon av dessa passar? http://www.smartdraw.com/specials/landscapedeck.asp?id=41521 http://www.artifice.com/ http://www.blackmtnsoft.com/index.html
0 svar · 2,4k läst
M
MG68: Kolla in: http://www.apcc.com/ De har både åskskydd och UPS för el/tele
13 svar · 7,0k läst
M
Mats: Ett vp 16 må vara 13 innuti, men det gäller inte i en böj så tänk om och dra antingen tunnare tråd eller skaffa ett större rör
8 svar · 2,0k läst
M
Mats: Spontant skulle jag inte tro att man återanvänder VHF bandet till tv. Det finns ju millt sagt gott om plats på UHF. När man går heldigitalt så kan man ju dessutom minska både kanal och sändarseparationen i bandet då skugg effekterna filtreras bort av mottagarna. Glömde tillägga att UHF sändarnätet kan hantera regionala sändare vilket VHF inte är byggt för. Används idag av
15 svar · 7,4k läst
A
aiskylos: Rapport från bygget: Det blev till slut inte inbyggda spots, utan jag var lite lat och köpte de utanpåliggande som finns på IKEA, i borstad stål. Till mitt försvar vill jag säga att jag drog kablarna inne i hyllan, och där fick också transformatorn också plats. Riktigt snyggt slutresultat!
7 svar · 7,2k läst
B
Beemer: Du kan ju höra med detta gäng: http://www.elbutik.se/ /Björn
1 svar · 3,6k läst
B
Bemman: Ja visst är det dyrt! Ännu värre blir det när hustillverkaren vill ha sin del av kakan, 15% extra för varje spot...
10 svar · 1,2k läst
E
egge: [citat] Jag kör på för fullt, och än så länge står huset kvar ::) [citat] Jag provkörde spottarna innan jag satte upp dem i taket, och tyckte det kändes varmt, men hade då ingen tanke på att kontrollmäta. När de sedan "hängde i sladdarna" tillfälligt i taket slog det mig att jag ju faktiskt hade en temp-prob till mätinstrumentet, och att jag kunde mäte hur varmt det blev i taket,
13 svar · 1,1k läst
X
xztraz: classes svartvita för 200 kr har dessutom plats för batterier.. (fast dom är säkert dyrare än tvn...) :)
7 svar · 26,0k läst
TLovskog
TLovskog: Samt ... www.farnell.se www.rs-components.se
1 svar · 2,8k läst
TLovskog
TLovskog: Hej, Jo alla lysdioder kan du ändra intensiteten genom att variera strömmen. Problemet är att du även ändrar färgen en aning när du ändrar strömmen. Därför brukar man pulsbreddsmodulera signalen istället. Men fungerar gör det iofs.
11 svar · 8,0k läst
M
Mats: Kör också med 4/6 rj11 i mina rj45 uttag. blecken i uttaget är ju fjädrande så det ska till rejält oflyt innan man kvaddar ett uttag med en rj11 plugg.
4 svar · 2,5k läst
Syrran
Syrran: Stegen är klar! Så här gjorde jag: Mitt första försök blev inge bra, hade köpt reglar vilka jag skulle bygga vagnstycken av. Dessa slog sig och det såg hemskt ut, det var snett på alla sätt som kan tänkas. :o :'( Nästa försök gick betydligt bättre. Denna gång köpte jag virke (furu) som var färdigtorkat vilket gjorde en väsentlig skillnad! ;) Dimensionerna är: Vagnstycke:
6 svar · 26,8k läst
Y
yxis: Jag skulle tro att de flesta som "mekar" med sånthär hemma bygger det mesta själva, d.v.s. köper varken PLC'er eller några 24V-"industri"-givare. 24V används väl bara i system som ska passa ihop med "standardprylar", annars kan man ju köra med vad som råkar passa...
3 svar · 3,2k läst
cubix
cubix: Jag ser inte vilken modell det är, men kortplatsen är till vänster.
9 svar · 2,9k läst
E
El_-micke: stick ner ett vp rör med muff å 15cm vp slang så är det smidigt att ansluta till rot-dosan
5 svar · 3,9k läst
U
ulan: [citat] Helt riktigt! TFT är en typ av LCD som bygger på "Thin Film Transistor"-teknologin.
21 svar · 6,4k läst
TLovskog
TLovskog: Problemet här är inte diodernas effektförbrukning, utan det faktum att man bränner bort "massor" av effekt i förkopplingsmotståndet, eftersom man driver dem med 24V. Sedan var det en teoretisk beräkning om jag hade haft ALLA lysdioder tända såsom föreslogs.
12 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.