Teknik
sofia_k: [citat] Har samma router o inbyggt kort i min bärbara samt installerat ett kort i min stationära. :) Lätt att använda o krypteringen funkar bra, inte heller upptäckt några problem med vare sig med microugnar eller trådlösa telefoner. En granne har D-Link o dé é rena skräpet verkar det som, hänge sig stup i kvarten, men som nån sa "de kan va skit bakom spakarna kanske" ;)
007: Inte direkt från antennuttaget, däremot för att skicka en AV-signal (du måste alltså ha en video, digital-TVmottagare el dyl kopplad till antennuttaget, sen kan du skicka AV-signalen vidare till TVn trådlöst). T ex med en sån här: http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/toPage?openform&30646 Det finns flera olika modeller, vissa klarar dessutom att länka tillbaks signalen
blofeldt: [citat] Nej, det innebär det inte, nu har du blandat ihop lexcom home med IHC. Jag har inte IHC. Men visst kan du styra vilka prylar som helst med beo4 om det är det som är målet, använd http://www.lintronic.dk/TT455-RT-238.htm
n00b: Har varit och lyssnat på Sonace högtalare och blev imponerad. Det blir Sonace högtalare i taket. Kommer även bygga in vägghögtalare från Sonace för surround till TV:en. De hade också snygga infällda högtalarterminaler för inkoppling och patchning mellan olika källor.
MG68: [citat] Bredbandsrouter utkastad och kör nu via en 10000PD enligt ovan. Jag fick dock problem direkt med att allt hängde vid stora filöverföringar. Lite letande på VIA forum så insåg jag att jag inte var ensam om detta problem! :( Allmänt verkar många vara besvikna på MINI-ITX även om VIA verkar få ordning på problemen. Mitt problem löstes genom att stänga av "processorspeed" i
Mats: Skippa telen och dra datan direkt istället. använd sen de kablarna och uttagen för tele om du vill men på ungefär samma jobb som du drar telen nu så får du ett datanät som du kan köra både tele och data på istället, sen är som sagt telias jättekontakter till telefonerna snygga, en liten diskret rj11 plugg är mycket snyggare i väggen
Don_Tom: Sannolikt har Du rätt. Äldre rävar är oftast inte de som är först med att anamma "ny" teknik.
Bergling: Motsvarande artikel på Clas Ohlson, 32-1618, kostar 35 kr för 2 meter, och jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad att använda den istället. Troligtvis är Lexels kabel mycket dyrare, till ingen nytta.
Mats: Nja fiskelina är nog inte riktigt optimerad för att leda ljus :D Däremot används nylon som ljusledare i tex hårddiskvaggor till compaq servrar
Mats: Fundera på om du inte kan ha kvar modemet i tv rummet och bara dra fram en rj45:a till datarummet istället. Du borde ju kunna gå ut genom väggen igen jämte antenkabeln och sen gå samma väg som du hadde tänkt. TP-kabeln är ju som bonus tunnare och smidigare att dra dessutom. Som dubbelbonus så är den billigare också
fjonsson: Precis en sån som Jula har är det jag menar. Nu ska jag bara lokalisera ett lämpligt aggregat...
Tomtebo: Priser hittar du här: http://www.alarmbutiken.com http://www.bellclover.se Kan du köpa till grossistpriser kan du komma ner 30-40%. Skulle gissa att installation kostar från minst ett par tre tusen och uppåt. Går även att göra själv om man vet vad man gör.
4integration: Kolla http://www.cargard.com/tillb/tillb.htm
Challe: Vill man ha något som är bra och som inte gör att man blir skinnad ska man välja någon annan än Securitas. Det är jättebilligt i början men den dagen du vill slippa det...då är du körd. Ta en fristående larminstallatör. Dom har mycket bättre prylar än Securitas har och har du chansen, skippa det trådlösa. GSM kan man ha om man absolut vill. Vi har bara det i sommarstugan och
Challe: Hej på er. Har jobbat en del med låsning som säkerhetsansvarig och det är inga billiga grejor. Räkna med ca:12 -16 tusen per dörr om du har modulprofil på dörren. I det ingår styrning och magnet till dörren. Det är egentligen bara motorlåsen som duger till att låsa med. Det finns elslutbleck och eltryckeslås men det används endast som daglåsning ihop med passage system. Vill man
Dean_K: [citat] Jag kör med GN Netcom på jobbet och är mycket nöjd! Dock så kostar mitt headset lite mer än 74 kronor och 50 öre. ::) ;) Kanonljud, rekommenderas! :)
andymannen: När vi köpte vårat hus 02 satt det en antenn på det. Den ser ut som den har suttit där i allafall 10 år, köpte en boxer utan en tanke på antennen. Kopplade in boxen och signalstyrkan var full, ljud och bild perfekt så den antennen sitter där den sitter.
TLovskog: Hej, Är lite osäker på det faktiskt. Däremot så är den dubbelriktad i det att överföringen är säker. D.v.s sändaren får kvittens när mottagande enhet har fattat. Med de system som finns i Sverige annars är det mer skott i luften. D.v.s när du har skickat ett kommando för att göra något kan du inte veta sökert om det kommit fram. Den stora nackdelen med dagens trådlösa tycker
GIP: Hej Andreas Jag tycker att du ska börja med att fundera på våra terresta kanaler = TV-1,2 o 4. Med samma utrustning kan du sen addera en digitalbox för marknätet. Tänk också igenom var kablar från antenn ska dras, och till vilka rum. Likaså om du kommer att köpa till en parabol, så se redan från början till att det är förberett för kabeldragning. Det är vanligt att sätta en
Anonymiserad 22996: Ok, tack för hjälpen. Får nog bli deltronic modellen då, med avsedda brandvarnare.
Mats: Sätt teleburken på lämpligt ställe. Det jag menade med tele över datanätet är att du kan koppla in en telefon i datajacket och sen kopplar du andra änden till teledosan. På så sätt slipper du dra ett separat telenät. Det finns en hel del trådar om det här på forumet. Är något oklart så fråga på bara. Jag har själv rivit ut alla telejack utom ett missat oanslutet jack. Dessa
hal: Det är korrekt, men det är inte bara datamängden som är problemet utan även upplösningen.
xztraz: ett enkelt sätt att logga nån temperatur bara är att koppla in en givare till moderkortet i datorn på en tempgivaringång.. finns på en del moderkort. o logga o tex samirize. nästan gratis om man har en dator med tempkontakt..
hal: [citat] Just den finessen känns lite krystad. Har du verkligen anänt den analoga ingången?
classelagare: Hade du valt Marksänd digitaltv hadde du kunnat se de analoga kanalerna oberoende av varandra på alla tv aparater/video samt endast kompletera med en extra boxer vid varje tv där du ville ha alla kanaler. classe