F
fjonsson: Precis en sån som Jula har är det jag menar. Nu ska jag bara lokalisera ett lämpligt aggregat...
8 svar · 2,3k läst
T
Tomtebo: Priser hittar du här: http://www.alarmbutiken.com http://www.bellclover.se Kan du köpa till grossistpriser kan du komma ner 30-40%. Skulle gissa att installation kostar från minst ett par tre tusen och uppåt. Går även att göra själv om man vet vad man gör.
4 svar · 2,5k läst
4integration
4integration: Kolla http://www.cargard.com/tillb/tillb.htm
0 svar · 3,0k läst
C
Challe: Vill man ha något som är bra och som inte gör att man blir skinnad ska man välja någon annan än Securitas. Det är jättebilligt i början men den dagen du vill slippa det...då är du körd. Ta en fristående larminstallatör. Dom har mycket bättre prylar än Securitas har och har du chansen, skippa det trådlösa. GSM kan man ha om man absolut vill. Vi har bara det i sommarstugan och
66 svar · 10,1k läst
C
Challe: Hej på er. Har jobbat en del med låsning som säkerhetsansvarig och det är inga billiga grejor. Räkna med ca:12 -16 tusen per dörr om du har modulprofil på dörren. I det ingår styrning och magnet till dörren. Det är egentligen bara motorlåsen som duger till att låsa med. Det finns elslutbleck och eltryckeslås men det används endast som daglåsning ihop med passage system. Vill man
6 svar · 5,3k läst
D
Dean_K: [citat] Jag kör med GN Netcom på jobbet och är mycket nöjd! Dock så kostar mitt headset lite mer än 74 kronor och 50 öre. ::) ;) Kanonljud, rekommenderas! :)
11 svar · 3,4k läst
P
puttrix: Det finns även uttag med lucka ex. E5105109
8 svar · 4,0k läst
O
OLHA: www.eonreality.com 3D för plasma bl a..... 8)
3 svar · 2,4k läst
A
andymannen: När vi köpte vårat hus 02 satt det en antenn på det. Den ser ut som den har suttit där i allafall 10 år, köpte en boxer utan en tanke på antennen. Kopplade in boxen och signalstyrkan var full, ljud och bild perfekt så den antennen sitter där den sitter.
24 svar · 14,3k läst
TLovskog
TLovskog: Hej, Är lite osäker på det faktiskt. Däremot så är den dubbelriktad i det att överföringen är säker. D.v.s sändaren får kvittens när mottagande enhet har fattat. Med de system som finns i Sverige annars är det mer skott i luften. D.v.s när du har skickat ett kommando för att göra något kan du inte veta sökert om det kommit fram. Den stora nackdelen med dagens trådlösa tycker
18 svar · 11,3k läst
G
GIP: Hej Andreas Jag tycker att du ska börja med att fundera på våra terresta kanaler = TV-1,2 o 4. Med samma utrustning kan du sen addera en digitalbox för marknätet. Tänk också igenom var kablar från antenn ska dras, och till vilka rum. Likaså om du kommer att köpa till en parabol, så se redan från början till att det är förberett för kabeldragning. Det är vanligt att sätta en
2 svar · 3,4k läst
P
Anonymiserad 22996: Ok, tack för hjälpen. Får nog bli deltronic modellen då, med avsedda brandvarnare.
23 svar · 6,5k läst
M
Mats: Sätt teleburken på lämpligt ställe. Det jag menade med tele över datanätet är att du kan koppla in en telefon i datajacket och sen kopplar du andra änden till teledosan. På så sätt slipper du dra ett separat telenät. Det finns en hel del trådar om det här på forumet. Är något oklart så fråga på bara. Jag har själv rivit ut alla telejack utom ett missat oanslutet jack. Dessa
5 svar · 2,6k läst
hal
hal: Det är korrekt, men det är inte bara datamängden som är problemet utan även upplösningen.
19 svar · 6,7k läst
hal
hal: Låter som en falsk analogi.
3 svar · 2,0k läst
X
xztraz: ett enkelt sätt att logga nån temperatur bara är att koppla in en givare till moderkortet i datorn på en tempgivaringång.. finns på en del moderkort. o logga o tex samirize. nästan gratis om man har en dator med tempkontakt..
26 svar · 2,3k läst
hal
hal: [citat] Just den finessen känns lite krystad. Har du verkligen anänt den analoga ingången?
7 svar · 1,7k läst
C
classelagare: Hade du valt Marksänd digitaltv hadde du kunnat se de analoga kanalerna oberoende av varandra på alla tv aparater/video samt endast kompletera med en extra boxer vid varje tv där du ville ha alla kanaler. classe
31 svar · 7,5k läst
·
D
Don_Tom: Precis som M@ZE antydde så är väl det som skiljer agnarna från vetet just det faktum att vissa DVD-spelare kan interagera med daotrn via nätverk (streama osv.). Om inte annat är det ganska sannolikt att det är i den riktningen utvecklingen är på väg. Min fråga blir alltså följande: Vilka "DVD-spelare" uppfyller följande kriterier: Uppspelning av: -DVD +R/RW/-R/-RW
26 svar · 2,9k läst
Rogz
Rogz: Tack för svaret. Ska kolla av diskussionsviljan lite under dagen. ;)
2 svar · 1,7k läst
W
windy22: Vill du dela upp parabolen till flera mottagare så skaffar du ett twin eller quad LNB , alltså med 2 oberoende utgångar för varje satellit du vill ta in. Är det mer än 1satellit du ska ta in så behövs också en DiSEqC switch för varje mottagare. En smidigare men betydligt dyrare lösning är Quattro LNB:n och riktig multiswitch med in och utgångar i det antal du önskar. Finns hos t.ex
3 svar · 3,9k läst
R
rika: http://www.ehem.com/ Jag har köpt ET35 fjärren på denna sida, fungerar utmärkt Rika
1 svar · 3,5k läst
D
daniellindholm: På sidan står codec och kvalitet. MP3 192kbit (stereo)
3 svar · 2,5k läst
H
Henrik_x: Att programmera enkla funktioner som raka belysningsstyrningar ska inte vara svårt. Se till att de senaste programmen används och så förutsätter det att anläggningen är riktigt dokumenterad.
3 svar · 2,5k läst
hajo
hajo: Här är ett annat exempel -betydligt billigare: http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q115q568q589&ic=N&sw=11672 Den har en sparfunktion som släcker belysningen ett antal timmar på natten för att spara ström. Den inbyggda intelligensen memorerar hur länge det är mörkt och anpassar tänd- och släcktider efter det. Fungerar! Det enda vi saknar är möjlighet att styra den
4 svar · 3,8k läst
D
David: Tack för alla svaren. Jag tror att en psykolog skulle hitta nog till en avhandling bland svaren dock. :o ;D mvh David
4 svar · 2,3k läst
S
stj7005: [citat] Det är helt sant och trevligt! Ett annat alternativ till vardagsrummet är en trådlös Multimedia Extender om man inte behöver använda maskinen till annat än att visa roliga saker på TVn. Det leder mig in på att man utifrån en kravspec. på nätverket kanske kan komma fram till en blandmiljö. Man behöver kanske inte dra tråd till varje rum. Om det inte är något problem med
12 svar · 2,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Hur menar du? Det finns väl inte en elektriker som INTE klamrar fast flexslangen med tex. Thorsman TC-T. Helt omöjligt att dra något genom en flexslang om den inte är fixerad i väggarna. Framför allt runt hörn. Rör!
10 svar · 3,6k läst
O
OLHA: Vad jag vet och vad som sägs på: http://stopstop.mine.nu/index2.html i forumen så finns det bara till TV3, Dansk, norsk och svensk. ZTV och 3+. Sen finns det hur många rykten som helst och som någon sa tidigare... Upp till bevis!
15 svar · 2,1k läst
S
skepparn: Somfy 24V har en styr dosa som man använder för upp, ner samt vinkling av persiennen. Vet ej om denna styrdosa är "intelligent". Tre st knappar upp, ned och stopp, upp och ned knappen används även för att vinkla, håller upp, ned knappen intryckt. Det jag inte har förstått är om man kan använda andra brytare. Du kan även ställa in hastigheten på vinklingen av persiennerna.
5 svar · 6,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.