Teknik
magnusrx7: [citat] Är ju ett alternativ. Isåfall får jag svälja min stolthet. :D //Magnus
Nyfniken: Jag kör Windows 7 och XMBC på en EEE-låda. Funkar klockrent med HDMI och digitalt ljud.
mrVoodoo: Nu är jag ju ingen el-nörd men du måste väl mäta strömen också för att få fram hur stort motstånd du ska till med?
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja, fast man behövde ju inte betala lika mycket. IBM inkluderade tom en retroaktiv licenskostnad för ISA-bussen i sin MCA-prissättning, snacka om "Den här gången kommer de inte undan." Dessutom så var det ju de nio största företagen som tillverkade kloner som låg bakom EISA, och de betalade ju inte. För EISA så betalade man framförallt en licenskostnad, medan IBM ville ha
cheetah1: Antennen lär du ju se om du står utanför huset och tittar på det, om där sitter nån?
Mangan13: Aj, jag som för en sekund trodde jag fått kläm på det hela =) Lutar mer och mer åt att låta ett proffs göra det hela... Tack så mycket för hjälpen så här långt!
Krillew: Ja nu visade det sig att skärmen ligger o flyter... jag använder patchkablar utan skärm... Nej man skall inte ansluta i båda ändor... det vet jag... :-) Jag måste följa kabeln o se om skärmen ligger mot nått som den inte bör komma åt.. Som du ser tidigare i tråden så är det lite rörigt på kabelfronten... Jag bygger ut och bygger om huset samtidigt som jag försöker få allt o
mycke_nu: Det spelar ingen roll hur du kopplar trådarna. Felanmäl till Telia/Skanova dom ansvarar för ledningarna fram till första jacket.
trojlee: Har tänkt skaffa en sådan till min bärbara för att enkelt kunna koppla in den till ett riktigt tangentbord/mus och större skärm. Men jag är inte så hemma på vad man egentligen behöver för utgångar?..finns det någon portreplikator med hdmi?..skulle vara bra att ha en både vid tv och skrivbord:). Det som styr mest dock är att den ej får kosta över 1kkr. Speciellt när jag gärna
AndersS: Om det inte fungerar att göra omställning i boxen, så kan du köpa en multifjärrkontroll och programmera den för det. Kör alla mina "burkar" på en Logitec Harmony One. Ett touch på skärmen och TV, IPTVbox och hemmabio startar upp med rätt inställning. Har själv dock inte provat att programmera val av kanal.
JonnyN80: jaså? Har bar hört bra om easy?? Okej får kanske kolla runt lite mer
ArneTW: Nja inte är det nån risk att de ramlar genom golvet hur mycket de än hoppar, dock kan väl ljudet upplevas störande... /ATW
mrfrenzy: Vi får träffas i den här tråden om tio år och kolla hur många villor som har utrustning som kör på CAT6 som inte skulle fungerat på CAT5e, jag tror inte det är speciellt många ;) Men nu är vi nästan OT, tror TS har fått svar på sin fråga.
Ekträ: Hej, Någon som vet vad för teknik som används i det flerfunktionsnät som är tillval hos Modulenthus? http://www.modulenthus.se/tillval/index.asp?standard=1&catId=90&parent=3&parent2=90
prototypen: ADSL (internet via telefonledningen) räcker inte till för 2 videoströmmar det är det som är problemet. Nätverksuttag är egentligen bara kablarna i huset och kopplas till det nätverk som finns utanför huset. Endera behöver du bättre ADSL eller skaffa mobilt bredband eller se till att ni får fiber till området. Protte
mrfrenzy: Valfri shuntstyrning med nattstyrning ( det kanske du har redan? ). Styr reläet för nattstyrningen med tex en Ontech GSM eller någon annan fjärrstyrning för gsm eller tele.
Mats: Och Eftersom det bevisligen inte går att hålla sig till ämnet så var det slut på även denna saga
Erikoolio: Det lär nog ta ett tag att räkna hem investeringen. Har en enklare modell från CO (kostade ca 500:-) som skickar aktuell förbrukning från elskåpet till en display. Ibland är den faktiskt till nytta t.ex. nu efter helgen så såg jag att vi förbrukade mer än vanligt helt plötsligt. Efter lite tankeverksamhet kom jag på att jag hade varit ute i vårat uteförråd och snickrat lite under
fubar: Det får bli varianten med lösa 2.1 högtalare. Provlyssnade ASUSen med B&O högtalare igår, bättre ljud än vanliga bärbara. Men det här blir billigare.
MMR: Vi har kvar vår antenn trots att vi kör tv via bredbandet. Det är som sagt bara en koaxialkabel inkopplad i ett tv/radio-uttag. Uttaget ger både tvsignal för digitala marksändningar och analog fm-radio
[SKPG]Zamora: Självklart kan signalen vara för stark, men då får du oftast ett fel som yttrar sig genom diagonala ränder över rutan. Sen är det en ovanlig företeelse att signalen är för stark, men visst, ngn inom samfälligheten kan ju ha skruvat upp en förstärkare ute i nätet. Tyvärr sitter dom oftast oskyddat i garage och dylikt.
Suhagg: Sett massa reklam för deras medium paket men inte Large paketet för 229kr med fri surf. Någon som har sett något jag kan hugga på? Brukar det komma något närmre jul?
rusty_fxp: Hej undrar om någon vet om Honeywell galaxy 2-20 funkar med ip telefoni? har detta larm kopplat idag men funderar på att byta tele abbonemang. tacksam för svar. Andreas
frohike: I de senaste samtalen jag hade med comhem gällande gruppavtal så har de i göteborg inga planer på att döda speglingen.. Men visst det finns säkert ställen som är olönsamma som är borta, tror det hänger mycket på hur många digitalavtal de har på ett visst område, men det är bara en gissning från mig
Buster1: www.dealextreme.com www.focalprice.com Många nöjda kunder under ett flertal år.(Ibland får man den kvalitet som man betalar för) Fri frakt och möjlighet till kortbetalning via Paypal. Leveranstid 6 - 47dagar
Milkshaken: ja det finns säkert, men jag kan ge en liten anekdot som jag har varit med om, ang märkningar... för några år sen så hade vi på åkeriet jag körde för då, BLAUPUNKT som stereo i samtliga ekipage... Sicket jäkla skit.... fanns inte en enda som hade en fungerande display, alla slocknade på olika sätt och det gick ju naturligtvis inte navigera i menyer eller stationer då.... Så Jag
Slugge: Håller med ovanstående, du har inte skadat kabeln genom din eldning. Ska du däremot gräva i marken ska du begära kabelutsättning av alla kabelägare i området. Så sov lugnt.