Lyfter en gammal tråd då den innehåller en del matnyttiga råd.
Är dock nyfiken på vad ni har hittat för godis på de 2,5 år som denna tråd samlat damm?
Är intresserad av både uttag för apparatdosor, men även för att bara få kablar snyggt genom gipsväggen. (öppen baksida av väggen som tur är...)
Klart att hålsåg fungerar men jag vill både att det ska bli snyggt och samtidigt slippa autobahn för möss.

Jag tjackade såna här som är trevligt infällda. Ebay från Hong Kong, levererat på 5 dgr!

985a_1.JPG

Kräver apparatdosa som fixar ca 68x53 och djup 25mm.

Y
Väcker gammal tråd här nu men står inför liknande vägg-projekt.

Gillade MatCan's lock, har köpt ELJOs produkter nu och ska montera något fiffigt i blindlocken...

Dock har jag läst endel negatvit om banankontakter i samband med husväggar, barn som kan sticka in hanarna i vanliga uttag, honor som lossar i fästen, glapprisk, brandrisk.. osv osv..

sen tar ju banankontakter endel plats på locket..

Istället funderar jag på Speakon kontakter...

5113.jpg
+
5115.jpg
= 224kr

eller

5114.jpg
+
5112.jpg
=
197kr

då spar man plats, får säkrare lösning, lite mindre i plånboken dock men...
är lite tveksam hur tjocka kablar man kan montera på dessa men de är ju menade för sånt ändåmål trotsallt...

men vad tror ni, och vilket par är bättre än det andra utav de där på bilderna?
Går även att göra om så ena blir 90graders vinkel vilket är bra för få diskretare kabeldragning längst väggen..

Jag kör Amerikanskt hela vägen, dom har boxar till hdmi etc med plats för 3 "plattor" 1 för ström, 1 för hdmi x 2, 1 keystone med 4 plattser: Nätverk x2, F kontakt och ett extra outnyttjat med täcklock)

Köpte på www.monoprice.com
Allting gick på 106$ ink frakten för 2set!! (1st keystone rca till subben också)
Ser ut som på den bifogade bilden.. dvs inget som sticker ut från väggen när allt är monterat.

Kolla även in deras SNORBILLIGA hdmi matrix :) Den skall med i nästa order!!
d^_^b

• 46531.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 28131.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som kan uppdatera med nya plattor? Vilken dimension behöver jag på sladden till mina cerwin vega cls215

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.