Är mycket intresserad av att beställa ett DSC Alexor från någon onlinebutik i USA. Jag är dock lite oroad över om gsm kortet (GS2065) alternativt IP/GSM kortet (TL265) är kompatibla med svenska GSM nät/larmcentraler om man köper larmet i USA. Dels protokollmässigt, dels eventuella operatörslåsningar.
Har försökt hitta information på internet men hittar bara att något som kallas Connect 24 nämns vilket verkar vara en amerikansk larmcentral? Är oron befogad?
Hade hoppats kunna göra en beställning så fort som möjligt men vågar inte satsa.