Är mycket intresserad av att beställa ett DSC Alexor från någon onlinebutik i USA. Jag är dock lite oroad över om gsm kortet (GS2065) alternativt IP/GSM kortet (TL265) är kompatibla med svenska GSM nät/larmcentraler om man köper larmet i USA. Dels protokollmässigt, dels eventuella operatörslåsningar.

Har försökt hitta information på internet men hittar bara att något som kallas Connect 24 nämns vilket verkar vara en amerikansk larmcentral? Är oron befogad?

Hade hoppats kunna göra en beställning så fort som möjligt men vågar inte satsa.
 
Svarar mig själv. IP/GSM modulerna från usa är låsta till vissa larmcentraler. Jag beställde ett Risco Agility med GSM modul från Storbritannien istället.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.