10 621 läst ·
22 svar
11k läst
22 svar
Digitalbox som fungerar med Canal Digital
Sida 1 av 2
Hej.
Är på gång att köpa en inspelningsbar digitalbox.
Vill ha en med två mottagare för att kunna titta och spela in samtidigt.
Har kollat på pricerunner och hittat en som verkar rätt.
http://www.pricerunner.se/pi/229-27...1000-DVB-T2-Twin-Tuner-1TB-produktinformation
Det står "operator olåst", är det som jag tror att den fungerar med vilket abonnemang som helst då? Viasat, Canal digital osv...
Har en Sony tv och tycker det vore bra att få samma märke...
Butiken i länken är från england.
Kommer boxen fungera här isverige, eller kan det bli nåt knas?
Är på gång att köpa en inspelningsbar digitalbox.
Vill ha en med två mottagare för att kunna titta och spela in samtidigt.
Har kollat på pricerunner och hittat en som verkar rätt.
http://www.pricerunner.se/pi/229-27...1000-DVB-T2-Twin-Tuner-1TB-produktinformation
Det står "operator olåst", är det som jag tror att den fungerar med vilket abonnemang som helst då? Viasat, Canal digital osv...
Har en Sony tv och tycker det vore bra att få samma märke...
Butiken i länken är från england.
Kommer boxen fungera här isverige, eller kan det bli nåt knas?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
Men den boxen var ju för terrest (markbunden) mottagning....eller är länken fel?
Utöver det problemet har den ingen kortläsare så den funkar inte med någon "operatör" (annat än frikanalerna i marknätet, och det är stor risk att den inte är 100% kompatibel ens med dessa sändningar, exempelvis skulle det kunna bli problem med serieinspelningar). Såvitt jag känner till finns heller inga boxar som kan ta emot HD-kanaler från både CD och Viasat.
CDs dubbeltunerbox kostar väl ungefär samma pengar om man binder sig för 24 mån och den är riktigt bra nu.
CDs dubbeltunerbox kostar väl ungefär samma pengar om man binder sig för 24 mån och den är riktigt bra nu.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
Det finns boxar dom tar emot HD från både Viasat och CD, men då drar vi iväg till gråzonerna....
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
Är det för parabol ska det vara DVB-S tuner, marksänt DVB-T, kabeltv DVB-C. Ska den kunna ta emot HD ska det dessutom vara en 2:a bakom (DVB-S2).
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 135 inlägg