Jag tror de där nexabrytarna finns för 179:- på Clas Ohlson. Jag har några sådana hemma till lite mysbelysning och det funkar rätt bra.

Använder du någon iPhone/iPad App för det?

Nej, jag satte upp en trådlös väggströmbrytare för Nexa-brytare bredvid de övriga strömbrytarna på väggen. Jag tyckte att det verkade vara smidigast att ha det på det sättet. Fjärrkontrollen hade jag garanterat fått leta efter varje gång, och att leta fram telefonen och pilla med en app blir i praktiken mycket krångligare än bara hantera dessa lampor på samma sätt som takbelysningen.

8873434349598.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kör med en precis likadan väggbrytare, med skillnaden att jag inte satte den på väggen, jag har den bara liggande lös på soffbordet. Man måste dock sätta en liten prick eller något så att man vet vilket håll den ska vara vänd åt.

Jäklar vad det förvirrar folk, de tror att det bara är en icke inkopplad brytare som råkar ligga där. Rekommenderas, om inte annat så åtminstone för humorn.

carlfredrik skrev:
Behöver också någon ir plug till ps3 också... Vad är kompatibelt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473148
Kolla att din IR sändare har koderna för PS3. Jag kör med Harmony One så det är inga problem, funkar klockrent.

whatever skrev:
[länk]
Kolla att din IR sändare har koderna för PS3. Jag kör med Harmony One så det är inga problem, funkar klockrent.
Perfekt! Funkar den med tellstick net?

carlfredrik skrev:
Perfekt! Funkar den med tellstick net?
Vet tyvärr inte då jag inte kör med Tellstick.

Ok. Har last lite mer om den har djungeln och kanner nog att det lutar mer at zwave just nu. Lika bra att kopa nagot stabilt fran borjan att bygga pa under en langre tid. Till att borja med blir det nog en Vera Lite med ett par puckar till.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.