888 läst ·
5 svar
888 läst
5 svar
Mobilt bredband med kort bindningstid - bästa leverantör?
Sonen flyttade till Sundsvall för ett antal veckor sedan, kommer hem efter två veckor och är mer eller mindre förstörd då det inte fanns bredband i huset han bor i.:wow:
Eftersom han bara ska bo där till i slutet av april (han går en kortare utbildning) så undrar jag nu om någon har något bra alternativ till mobilt bredband som är någorlunda stabilt i Sundsvallstrakten, har kort bindningstid och helst fria GB.
Eftersom han bara ska bo där till i slutet av april (han går en kortare utbildning) så undrar jag nu om någon har något bra alternativ till mobilt bredband som är någorlunda stabilt i Sundsvallstrakten, har kort bindningstid och helst fria GB.
Min lilla erfarenhet säger att det inte går att säga utan att prova på plats,
Själv har jag net1 som funkar bra för mig, för grannen ca 1 km bort funkar telenor (tror jag det var) bättre.
Vad som är viktigt är att ha mottagaren i ett fönster, och att prova var i huset man har bäst mottagning, kan skilja riktigt mycket...
Själv har jag net1 som funkar bra för mig, för grannen ca 1 km bort funkar telenor (tror jag det var) bättre.
Vad som är viktigt är att ha mottagaren i ett fönster, och att prova var i huset man har bäst mottagning, kan skilja riktigt mycket...
Telias nät är välutbyggt i stan men har tidvis problem med överlast.
Finns det möjlighet till att köra via telejacket så är det rätt bra utbyggt med adsl/vdsl också (dock vet jag inget om bindningstider där)
Finns det möjlighet till att köra via telejacket så är det rätt bra utbyggt med adsl/vdsl också (dock vet jag inget om bindningstider där)
Jag köpte kontantmobilsurf från tre och telefon med modem för runt 200 och testade och det är jag glad för eftersom att tre fungerar bara på förmiddagen. När man har modem så kan man hos Tele2 ha abonnemang utan bindningstid fast det är kanske uppsägningstid
Sent from my MB526 using Byggahus
Sent from my MB526 using Byggahus
Klicka här för att svara