Åsa Lund
Åsa Lund: Härligt! Sommaren räddad (y)
16 svar · 4,2k läst
J
J1jet: [citat] Okej tack ! Ja då är väl plus och minus 20% beroende på hur gräsmattan är utformad precis som du säger. Då tycker jag att det i mitt fall med en okomplicerad gräsmatta bör räcka med 750. Men man kanske ändå ska ta 1000 modellen för att vara på den säkra sidan, det tål att funderas på lite. Visst det är bara någon tusenlapp till. Men samtidigt då så närmar man sig
6 svar · 3,4k läst
A
alex_rille: [citat] Har du en 230 ACX som har den mjukvaran? Anledningen att jag frågar är för att jag har en 230 ACX som också har 220 AC CD-mjukvara. Automower 230 ACX Mjukvara: 220 AC CD Ver: 02.80 B:33 V:00
8 svar · 12,2k läst
H
Harald Blåtumme: Ja det är något ditåt jag tänker mig. Alternativt en knivbrytare typ ”elektriska stolen” men det är väl inte så lätt att hitta i handeln... :)
21 svar · 4,5k läst
·
M
Mattias_74: [citat] Ok tack så mycket.
261 svar · 89,7k läst
·
M
G
Gårdsboende: Ja är det någon på forumet som leasar eller har leasat och sen köpt loss en automower? Konceptet känns rätt smart och vore något för min svärmor som idag har min gamla Worx maskin från 2015. Den börjar bli duktig sliten och så även svärmor ( :crysmile:) . Så någon med erfarenhet?
0 svar · 1,7k läst
E
erik_1: Tjena, som titeln säger så väljer jag mellan dessa två. Har en liten men kuperad gräsmatta på 200 m2. Har klippt med motorgräsklippare och det funkar okej, vill ha robot för att få en mer välskött gräsmatta då den klipper oftare. Problemet är att vår gräsmatta alltså har mycket sluttningar och dessutom små avstickare. När jag mäter ligger max-lutningen på precis 19-20 grader,
0 svar · 1,9k läst
·
N
Niklas Kihlbom: [citat] Ok tack för hjälpen får se vad jag gör ska kolla mer imorgon ska se om det finns någon magnet kvar
20 svar · 25,7k läst
·
Stass85
Stass85: Har samma problem, fan vad jag trött på den robot [citat]
3 svar · 4,7k läst
·
I
Ingemar sjödin: [citat] Ja, du är smart du! Jag får ge f-n och sälja åkklipparen innan jag har installerat roboten! Man tänker inte! Bästa svaret hittills!
11 svar · 4,4k läst
·
M
Miramithe: Jag kör bosch indego knivar och orginalskruv. Mutter köper jag på järnaffären
9 svar · 4,7k läst
·
O
OmpaOmpaa: Hoj! Vi skall äntligen införskaffa oss en robotgräsklippare efter mycket fixande i trädgården för att möjliggöra för densamma. Det finns inte jättemycket erfarenheter om Automower 305 där ute så jag hoppas någon har skaffat den och kan hjälpa. Alternativt generella tankar och idéer om robotgräsklippare. Tomten är ~460 kvadratmeter enligt eniro. Den har 2 stycken slänter där den
0 svar · 2,9k läst
·
T
Trrttsch: Har precis skaffat en Landxcape lx812i. Det är en sån modell som följer gränskabeln för att hitta hem och jag antar att gränskabeln måste vara helt fri från hinder. Finns det något smart sätt att leda bort vattnet från stuprören men som inte hindrar roboten eller riskerar att strimlas sönder?
0 svar · 1,7k läst
T
Theodor Persson: Hej. Jag ska bygga nytt hus till våran robotklippare, har googlat runt och sett väldigt fina byggen. Jag har även sett folk som snickrar ihop en port som stänger sig när roboten åker in, men jag hittar varken att köpa konstruktionen eller guid hur man bygger det själv, jag tror jag vet hur jag ska gå tillväga, men det hade varit skönt med en guid så man slipper göra fel. Tänkte
0 svar · 1,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det är i stora Gardena-tråden, https://www.byggahus.se/forum/threads/gardena-r40li.196857/ https://www.byggahus.se/forum/threads/gardena-r40li.196857/page-63#post-2695116
1 svar · 1,9k läst
F
fredrik.n: Fick du veta öl de passade? Här själv en R70li och undrar samma sak.
1 svar · 4,2k läst
B
Blackfear: Är 415X värd sina pengar till min gräsmatta på 700m2? Undrar varför den har sämre batteritid än 315?
5 svar · 3,0k läst
O
Ofelius: Tack för era klargörande svar. Undrar bara varför Lyfco skriver så?
4 svar · 4,9k läst
S
Shadi Sharit: Är det någon som har varit med om att miimo 300 piper 2-3 gånger i minuten efter den dockar, och fortsätter så hela tiden. Men när man öppnar locket så ser man inget fel meddelande. Vad kan det bero på?
0 svar · 1,6k läst
Thos
Thos: Är på väg till Söderströms i Skövde med exact samma problem med två Husqvarna batterier. Konstigt att mina Ryobi batterier aldrig går sönder... Jag tror att Husqvarna har ett tekniskt problem med sinna batterier. Fins det något alternativ? Andra tillverkare som passar Husqvarna maskiner? Jag har 4 trädgårds maskiner som tar deras batterier och bara en fungerar fortfarande.
23 svar · 18,4k läst
A
Alexn72: [citat] Tex https://www.flisbyab.se/produkter/grus-grasarmering?gclid=Cj0KCQjw4v2EBhCtARIsACan3nzENrTb--RI1lWcmABYklYqA0Cm0bhAeRVLSSRNrtTM7Ryhwh7jftIaAsPVEALw_wcB Dvs ett nät av något slag
6 svar · 1,7k läst
Luddis_1
Luddis_1: [citat] Edit: klart det är ett problem för dig, annars hade du inte ställt frågan. Så jag tar tillbaka min fråga :crysmile:
8 svar · 1,6k läst
B
Benake001: [citat] Jo det var det som var problemet. Enkel reparation.
6 svar · 10,6k läst
·
L
Lellesunk: [citat] Jo jag har "dubbdäck" men lutningscensorn stoppar driften och den stannar och vänder istället för att ens försöka åka upp! Tillåta mer ampere till drivmotorerna? Varför den åker omkring i 10 minuter istället för att direkt åka hem är en gåta...
3 svar · 3,8k läst
T
Topen: Hej, Ska inhandla en robotgräsklippare men kan inte bestämma mig för vilken. Har en tomt 1000m². Ganska enkel men med slänt på 36% lutning. Måste jag gå på Husqvarna som tar 40% lutning eller klarar gardena det också? Med vänlig hälsning, Tobias
0 svar · 1,7k läst
T
Topen: Hej, Ska inhandla en robotgräsklippare men kan inte bestämma mig för vilken. Har en tomt 1000m². Ganska enkel men med slänt på 36% lutning. Måste jag gå på Husqvarna som tar 40% lutning eller klarar gardena det också? Med vänlig hälsning, Tobias
0 svar · 1,8k läst
T
trycklös: [bild] [bild] [bild] Sådär, rengjord och nya skalet på . Stort tack för hjälpen.
8 svar · 6,7k läst
·
C
cpalm: Kan väl tillägga att jag lade mina slingor i en gammal PEM-slang jag hade liggande, så slipper man riva upp det om man vill byta ut kabeln av någon anledning.
3 svar · 2,1k läst
·
F
FredrikMV: [citat] Vi har en WR143E med ACS. Jag har bara lagt avgränsningskabeln varvet runt, inget runt buskar och träd. Den löser detta förvånansvärt bra! Bäst funkar det ju vid raka föremål, såsom träd, torkvindestolpe å sånt, men även buskar å lösa prylar. Värt att tänka på är väl att föremål behöver ha en viss höjd för att bli detektera, så lämna inte snusdosa vind för
1 svar · 2,6k läst
CalleMH
CalleMH: Jag köpte ett batteri på batteriexperten. Det löste inte problemet utan jag fick lämna in den och de bytte till ett Husqvarna orginalbatteri (det enda de gjorde sa de iallafall). Hittade dock senare information: http://tna.se/husqvarna-automower/byta-batteri/
4 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.