S
sepani: det gick faktiskt att trycka igenom så mycket kabel att det går att löda fast dem...då ska jag bara fixa en lödkolv oxo....
3 svar · 1,5k läst
·
K
Anonymiserad 433451: [citat] räcker med att kolla så de är lika. Bättre kolla i lugn och ro, så hittar man oftast felen.
5 svar · 1,7k läst
R
RoAd: [citat] Om du andats lite och faktiskt läst igenom rapporten så hade du insett att de gått ganska vetenskapligt tillväga så jag vet inte vilka tillfälligheter du tänker på. Du hade dessutom vetat att det var redan döda djur som användes.
6 svar · 3,1k läst
T
Tallen21-0: Tack för inspel och synpunkter. Hade inte tänkt (eller trott) att guidekabelns längd skulle begränsa mig. Problemet är att jag har ström framdragen till startpunkten på ritningen (garaget ligger framför), medan jag inte har någon ström vid gräsytan X1... Jag tror jag köper en maskin med mer batteri och dubbel guide, men provar att dra allt enligt min ritning. Fungerar det inte så
3 svar · 1,1k läst
·
P
Paxman: [citat] Det är ju tyvärr så det fungerar i väldigt många (de flesta?) branscher. Motorer som stryps, datorlagringsmedia med olika stor kapacitet, skärmar med olika hög upplösning etc. Hårdvaran kostar exakt lika mycket för tillverkaren, men för slutkund skiljer det. T ex, en USB-sticka på 5 GB kostar lika mycket att tillverka som en på 20 GB, men det är stor skillnad på
22 svar · 8,3k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Brant och smalt är en knepig kombination. Helst vill man att klipparen ska kunna gå på skrå i en så brant backe. Bredden i sig tror jag dock funkar om du lägger begränsningskablarna brett. Samtidigt ser det ju ut som om det finns gott om plats att göra stigningen längre och flackare. På med någon kubik jord och gör en längre slänt så tror jag att det blir bra.
4 svar · 3,0k läst
·
E
etompau: Det kan stämma, huvudkortet ska programmeras med vissa unik data, som serienummer.
1 svar · 6,3k läst
H
Harald Blåtumme: Avbrott på slingan är ju inte svårt att konstatera utan hjälp av vad laddstationen kan säga med sin gröna lampa. Om inte denna gröna lampa funkar - vliket den inte gör på vår - så kan allt fungera utmärkt ändå. Om slingan är hel såklart vilket kan konstateras med en enkel voltmeter med motståndsmätning. Sedan ska ju laddstationen sända en signal via denna slinga, inte lika
4 svar · 9,9k läst
J
JY82: Jag har liknande trädgård, och har A 70%, B där korridoren börjar 10% corridorcut och C där guiden är kopplad till slingan 20%. Hos mig funkar det bra, men det är ju bara att prova sig fram.
1 svar · 3,9k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Du behöver ansluta en ny kabel på laddaren, dra den runt huset till lämplig plats på baksidan och där ansluta kabeln till begränsningskabeln med ett skarvdon. Inställningen på klipparen bör du se över så att den de första minutrarna bara letar efter guidekabeln, först därefter följer begränsningskabeln till laddaren (eller hur den nu hittar hem nu). Vet tyvärr inte exakt hur man
10 svar · 3,6k läst
·
E
etompau: Har du garanti kvar på maskinen? Om ja, så ta den till en verkstad. Det ska finnas temp.sensor på batteripaketet.
5 svar · 5,0k läst
·
D
dsjodin: Givetvis hade jag lyckats korsa kablar mellan övre och undre öarna. :D Slut på de gelfyllda skarvdonen, så det får bli en Bush fix tills imorgon.
3 svar · 1,5k läst
·
M
Mvh- lizz: [citat] Nu har den även fått en beläggning på insidan så det är svårt att se.
4 svar · 3,4k läst
Hapsdog
Hapsdog: Jeg har en Worx. Jeg synes jeg så et sted at robotten ikke måtte være længere væk end 10m fra begrænsningskablet. Eller var det 20m? Har lige sat robotten til i dag. Det har været godt vejr. :-) Målte begrænsningskablet igennem, kunne huske at den sidste sæson var 4 ohm. Nu viste den 50 ohm. Men den lyste grønt alligevel og den kørte fint. Jeg har nok målt forkert.
4 svar · 7,2k läst
F
fsn: [citat] sätt dit de gamla rakbladen igen då och se om den låter som en B&S med halva ventiler.
13 svar · 7,3k läst
·
R
robban30: Hej behöver verkligen hjälp med vår robot innan jag inte har något hår kvar alls. Grått är det redan och sambon undrar när den funkar igen... Basstationen lyser grönt, klipparen klipper men ibland börjar den snurra på stället och stannar sen med felmeddelande att den är utanför slingan samt att den inte följer slingan längre när den ska tillbaka och ladda. Får köra tillbaka den
0 svar · 3,0k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag skulle vilja ha en guide till husets högra sida för att vara säker på att klipparen hittar dit ofta nog. Att den även startar på vänster sida ibland skulle jag lösa med att starta den direkt vid laddaren oftast, eventuellt kompletterat med en bestämd utfallsvinkel.
1 svar · 4,6k läst
·
N
nergal: Fixade problemet. Efter att ha mätt kablar på fler ställen hittade jag en kabel som inte visade sig leda ström. Efter inspektion så såg jag ett litet hack i den, öppnade upp den och det var bara ett plastskal kvar. Trådarna innuti höljet var långt isär. Skarvade ihop allt och nu funkar den! Passade ändå på att byta moderkortsbatteri + stora batteriet. Så nu kanske den håller i 6
4 svar · 4,1k läst
R
RoAd: [citat] Precis.
3 svar · 2,2k läst
E
etompau: Spontant skulle jag säga att det är stor skillnad på karosserena mellan Gardena och Husqvarna. Tror ej det blir bra med dekaler avsedda för en Hq på en gardena-maskin.
1 svar · 1,8k läst
Hapsdog
Hapsdog: Hvis du bare lægger tråden på græsset og sætter den fast med pløkker (spig) kan du altid lave det om. Så jeg synes du skal tage så meget som muligt og ellers prøve dig frem. Jeg beskytter kun små træer med en trådring.
3 svar · 2,1k läst
·
Hapsdog
Hapsdog: Jeg ville trække tråden ved vejen. Robotten vil nok støde meget på træerne, men det er kun et spørgsmål om tid, så er det også klippet. Og jeg ville ikke bruge tid på at klippe manuelt et sted der er så besværligt, når jeg har en robot.
3 svar · 2,1k läst
·
13th Marine
13th Marine: Förlåt, jag glömde svara på ditt förra inlägg. Men gött att det funkade! (y)
17 svar · 4,5k läst
·
E
etompau: De ska ligga kvar.
1 svar · 805 läst
E
etompau: [citat] Ja om det är det som behövs utifrån trädgårdens utformning.
3 svar · 1,9k läst
·
P
psynoise: Nu har jag testat och det fungerade. Det som jag hade missat tidigare var att gå in i menyn först.
4 svar · 4,2k läst
H
Hogebo: Tack, precis så har jag tänkt mig det - prova mig fram helt enkelt. Ser fram emot tjällossning för att "leka lite".
8 svar · 3,3k läst
·
E
etompau: Du har en poäng med lampans placering, men vanligtvis ska man inte behöva titta på den mer än vid installationstillfället och vid uppstart på våren ... Dioden är ytmonterad och sitter på kortet, en lösning som ger en billig och effektiv konstruktion utan extra kabeldragning. Löd på några kablar över dioden och dra ut till en bättre placering så ska det vara löst.
1 svar · 730 läst
T
tonlof: Hej, någon som installerat Robonect i HQ305, 310 eller Gardena sileno life 1000? Har förstått att HQ är plomberade, är det samma sak med Gardena?
0 svar · 1,6k läst
Corneliatt
Corneliatt: [citat] [citat] japp, så långt är jag med. Tänkte mer att jag gärna skulle vilja se lösningar på hur själva spaljén/planket är utformat :)
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.