H Henke... skrev:
Hej!
Har nyss köpt och installerat en Lyfco e1750 robot.
Jag har en större gräsmatta på baksidan av huset och där klipper den utan problem.
Men på framsidan huset ,som binds ihop med baksidan av en lång och smal grusparkering, får jag det ej att fungera.
Hur ska man göra där?
Måste jag köpa en till laddstation att ha på framsidan, så att jag kan bära dit roboten?
Eller kan jag låta begränsningskabeln gå till framsidan, och skapa en "ö" och bära dit den och starta manuellt och klippa inne på ön? (Det har jag redan testat, men då gick den bara runt och runt och körde kantklippning utan att klippa på mitten..
Har någon ett tips?
Tack!
Grusgången är för tight för att göra en lång passage till framsidan huset eftersom det kommer stå bilar parkerade där

Hej Henke, tänkte bara svara mig själv först och det kanske kan hjälpa dig med, allt fungerar för mig nu, där det var smalt har jag också en meter med sten plattor, då sa min svåger varför gömmer du inte tråden under plattorna istället? Trodde inte han kunde köra på dessa men det gick ju jättebra så nu klipper min hela gräsmattan.
Kan detta vara ett tips för dig Henke, lägg plattor på parkeringen istället ha tråden under plattorna och låt klipparen bara gå över dessa?

Problemet var inte att köra på grusgången, för det verkar fungera.
Problemet är att den eventuella passagen blir bara 40-50 cm smal mellan trådarna, och så blir det ca 8 meter lång passage för att komma till framsidan. Tror det det kan fungera?
Eller hur tight mellan trådarna kan man ha?
Hur nära husväggen kan den ena kabeln ligga?

Har bara haft problem med denna Lyfco 1750 , klippmotor havererat , nytt mainboard ,långvariga mailkonversationer,
uppdateringar som inte har visat sig hjälpa , högljudd är den också , nu denna säsong går inte att få kontakt med klippare o robot bara lagt av ( finns mer att skriva som inte fungerat) . Fick svar av out1 , " här en länk till våra reservdelar ? Ska man gissa sig till vad det för fel köpa på sig delar ?? Bedrövligt outl1 , dessa klippare ska ha en garanti på minst 3 år , min har fungerat kanske 2 mån . Nä denna är skrot Totalt misslyckat köp.Aldrig mer .

Nur blir det en riktig klippare .

T Triod skrev:
Har bara haft problem med denna Lyfco 1750 , klippmotor havererat , nytt mainboard ,långvariga mailkonversationer,
uppdateringar som inte har visat sig hjälpa , högljudd är den också , nu denna säsong går inte att få kontakt med klippare o robot bara lagt av ( finns mer att skriva som inte fungerat) . Fick svar av out1 , " här en länk till våra reservdelar ? Ska man gissa sig till vad det för fel köpa på sig delar ?? Bedrövligt outl1 , dessa klippare ska ha en garanti på minst 3 år , min har fungerat kanske 2 mån . Nä denna är skrot Totalt misslyckat köp.Aldrig mer .

Nur blir det en riktig klippare .
Tråkigt att du verkar fått nått riktigt dåligt exemplar. Min 1750 är inne på 3:e säsongen och har gått felfritt, så jag hade tydligen tur. Och den är extremt tyst. Hör av dig om du vill sälja den. Kan behöver reservdelar i framtiden...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.