Hej,
Har precis installerat en ny gardena sileno max. Återanvänder dock slingan från gammal gardena r40li.
Nu till problemet.
1. Den åker inte ur laddstatationen själv. När man startar försöker den backa lite. Sen händer det inget.
2. Startar jag den mitt på gräsmattan så börjar den alltid åka baklänges (fel?) sedan åker den över begränsningskabeln och fastnar för att den är utanför området. Har aldrig haft problem med detta på gamla roboten. Har ställt in att den ska gå 25cm över men som ni ser på filmen hamnar den typ 60cm utanför.
Känns nästan som att de monterat en motor åt fel håll.. eller så är det skit bakom spakarna
Några tips?
Är inte sugen på att lämna in den i några månader på reparation då ju gräset växer och den är helt ny.