Hej ,har fått problem med laddstationen till min AM 330 som är uppgraderad till 430 .
Då Ingen lampa lyser i ladd stationen misstänkte jag transformatorn ,drog isär div. kontakter ,satte i dom utan resultat . Provade sen med transformatorn direkt i laddstation utan lågspänningskabel emellan , Då blev det grönt ljus . Kunde inte se några defekter på lågspänningskabeln så jag satte tillbaks den , funkade . Startar klippning ,den går ca 4 timmar går hem för laddning . Frid å fröjd , trodde jag .
Kollar när den stått i laddaren ett par timmar , inget lyser ,inget fungerar .
Provar samma åtgjärder som i morse , men inget fungerar .
Någon som har erfarenhet av liknande ?
Erik
 
Hej

Ser att tråden är gammal men hoppas att du kan svara om vad som var fel då vi har exakt samma
 
M Matilda Björklund skrev:
Hej

Ser att tråden är gammal men hoppas att du kan svara om vad som var fel då vi har exakt samma
Det var transformatorn
 
  • Gilla
Matilda Björklund
  • Laddar…
E erik832995 skrev:
Det var transformatorn
Tack för snabbt svar. Så en ny transformator löste problemet?
 
M Matilda Björklund skrev:
Tack för snabbt svar. Så en ny transformator löste problemet?
Ja ,den såg lite annorlunda ut än den första. Vill minnas att de på butiken sa att husqvarna bytt pga många fel. Kan eventuellt vara att den första satt i solgasset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.