Övrigt Off Topic
galento: Hej,vi har sen många år tillbaka ett speciellt konto och bankkort som vi använder vid nästan all internet handel,och flyttar över den aktuella köpesumman till detta konto strax före man avslutar affären på internet. Har fungerat mkt bra,detta bankkort är även kopplat till Paypal som funkat bra. Köpte t.ex lite saker av en privatperson i USA några veckor sen och vi använde Paypal
droopy: Har man en bra fiske/bagage våg så fungerar det utmärkt att "kalibrera" med.
mexitegel: Kollar man på GP.se nu ser det ut så här: [bild] Det står mer om invigningen på https://www.bauhaus.se/sisjon.html och att det kommer presenteras invigningspriser på fredag där, priserna kommer även gälla i Bäckebol.
mexitegel: Vi kollar våra hyresgäster via Ratsit och där går att göra enstaka kontroller. De har dock ett för dem väldigt gynnsamt system som retar mig lite. Man kan bara sätta in vissa förutbestämda summor och kreditkollarna kostar mindre. Gör man kreditupplysningar sällan brinner återstoden inne. Men annars är det bra rapporter och de har väldigt bra support om man behöver.
Manhunter: Googla eller gå in på volvoforum jagrullar.se.
Jocke Best: Håller med om att White collar var bra. Vi snöade in på den hemma! Dock inte via Netflix. Istället kom en farbror hem och la en skiva utanför dörren varje dag.
Blwrgrl: Om urin är farligt vem skulle våga ha oralsex då? 😆
imported_Benno: Sundströms helmask SR200 fungerar samtidigt som ögonskydd. Välj fabrikat som tillhandahåller filter och reservdelar även i framtiden. Det är viss skillnad i skyddsfaktor mellan hel och halvmask. http://www.srsafety.se/produkter/halv-helmask/105510861083109110841072108910821072-sr-100
Mikael_L: Jag kollade några bankers allmänna villkor för sina kort: Vanliga skrivningar för villkoren är typ: Villkor för användning av Kort mm. Kortet är personligt och får inte lämnas till eller användas av någon annan. Det gäller oavsett om överlämnandet medför en större risk för att kortet används obehörigt eller inte. Det roliga är att Forex bank har samma villkor för sitt eget
Dracula: Läste detta nyss : Utbildning Om du fått fri gymnasie- eller universitetsutbildning i ditt andra hemland, kan du tvingas betala tillbaka den statens kostnader för utbildningen om du utvandrat och blivit medborgare i ett annat land. ...Så om jag gått i Skola i Sverige, där jag är uppväxt, o fixar medborgarskap i r ex Tyskland, kan jag kanske behöva betala tillbaka till Svenska Staten för
Mikael_L: Du reggade dig ett halvår senare än mig, var det verkligen så stoooor skillnad. :cool: :o Men grattis i vilket fall, om titeln var eftertraktad ... ;)
imported_Benno: [citat] När jag började helrenovera vårt 20-talshus för 14 år sedan hade jag stora planer på att göra en byggdagbok med utförliga bilder. Kanske t.o.m. en egen hemsida. Jag köpte en digitalkamera (3,2 megapixlar kostade 4500 kr på den tiden!) som var med under hela bygget. Det vara bara det att det fanns ingen tid över huvud taget att skriva. Heltidsarbete på dagen och renovering in i
Jumos: Jag hade en sån cykelhjälm som barn (fast en grön)! Det var tidigt 90-tal, så den där har hängt med ett tag 😄
knipo: Då vet jag varför, tackar! Och nu funkar det för mig med.
Thomas_Blekinge: Tidningspapper är bra att ha till mycket så jag saknar det liiiite efter vi gjorde oss kvitt av den dåliga lokaltidningen. Jag älskar att bläddra i en papperstidning men Blekinge Tidningen är så dåligt på rättsstavning och rättbyggda meningar, det vill jag inte läsa. Och att ha det bara som skotork och kaminglasrengöring motiverar inte pengarna.
LGG-01: Mitt Operativ system är Wista Home Premium. Har inst. Smart Switch för Pc i datorn. 1. När jag nu skall synka kallender (Outlook) med telefonens kallender (Samsung J5) så blir varje händelse fyrdubblad i mobilen. 2. Vid synkn. går prossesorn upp till 100% samtidigt som Outlook hänger sig. Tacksam för svar.
byggamer: Det är pyttesmå hål i det facket.
Pierre_r: Du sålde den som privatperson dvs allt som går sönder efter att du har fått pengarna och nya ägaren nycklarna är 100% nya ägarens ansvar. Hade nya ägaren undersökt den riktigt så hade han antagligen hittat felen om dom nu var så uppenbara.. Även du hade ju märkt innan om turbon var påväg att gå sönder pga missljud och att den hade tappat orken lite då och då. Vad jag gissar
varmstro: [citat] Perfekt med ett proffs som kan söka rätt. Thank you :D
cust3000: Hehe, tack! En hornlockespindel verkar ju stämma in... Som har gått en fight.
Snigla: CROSSING LINES Klassisk polisserie. De samlar ihop ett "polisteam" från olika delar av europa för att gemensamt kunna lösa brott som rör sig över gränserna.. spännande. Länk: http://www.imdb.com/title/tt2427220/?ref_=nv_sr_1 Kategori: Action, polis, drama, gränsöverskridande..
pozz2: Jajamensan, mycket våld och en vinkelslip. Det va mer jobb att hitta nya delar. Inte ens brenderup hittade rätt.
Chippe: Tack, fast det ser OK ut :rolleyes:
Ruuuben: Det finns ju olika luftrum och man får inte flyga hur som. Kan inte exakt reglerna för helikopter då jag bara flyger paramotor. För pm flyger jag bara i öppna luftrum.. hoppas denna luftrumskarta kan vara till hjälp! http://www.madsen-system.se/luftrum/