Övrigt Off Topic
j-o75: Är det någon som har en idé om var man kan hyra en stuga eller lägenhet i karlskrona 20-24 juli? Det verkar vara svårt att hitta om man inte vill hyra hela veckor.
Fairlane: Jag har en vanlig gasolflaska till en gasolgrill, så köper jag den kokplattan och ett regulatorset så bör det fungera. Jag såg nu att kokplattan vägen 4,5 kg, så den bör nog vara rätt stadig och stor. Stort tack.
tullemannen: "Bromsskrapa". Riktigt bra verktyg för att skrapa bort rost på bromsskivor, byglar, nav, etc med. Men även bra när man ska ta bort gamla packningsrester. Det breda stålet gör att man inte förstör en plan yta lika lätt. Svindyra har jag för mig.
mr_bygg: Jag är övertygad om att tekniken i sig när det gäller självkörande bilar i sig inte är en begränsning idag vilket har visats med många exempel i tråden utan det som är utmaningen är anpassning till gällande lagar och allmänhetens uppfattning kring konceptet med autonoma fordon. Precis som Pelpet påpekar så är det varken rimligt eller nödvändigt att ett självkörande fordon ska
Odjuret: Jag skulle nog skippat flexislangen, den har trots allt gått igenom besiktningen...
promoswede: Kul att öppna upp för fler erfarenheter och viljan att prova mer än "det man brukar" köra på. :)
Anna_H: [citat] Lastbilarna är inräknade i den ekvationen. Svenska gurkor är nämligen inte frilandsodlade. Tidiga svenska tomater är rena rama miljöbomben på grund av all el som går åt till dem.
thomasx: [citat] Och där, om inte förr, lönade sig webhallens good-will-gärning :)
P-plats: Oj vilket intresse det blev för vår lilla husvagn bla. på Facebook... :o
anders07: Usch då, det var ju den vettigaste leverantören... :( Får väl bli bussgods framöver då...
nino: Är ju lite lustigt det här med kontantlöst, på iaf en pub i Stockholm så tar (tog kanske) man bara kontanter men man har en uttagsautomat inne i puben, är nåt år sen jag var dit men då var det så
ZipLock: Min BRF köpte plastskyltar från Skyltmax och de är fortfarande fina fyra år senare.
nino: Det svider när man köper men det går över, har gjort helstekt karré, grillad annans, kebab men ingen kyckling än. Finns ju massa roliga tillbehör till den också, bla nätkorg så man kan poppa popcorn. Finns en liknande på byggmax / rusta eller liknande butik mycket billigare, man får modifiera lite för att få dit den på en 57a. Tycker kvalitén på weber känns riktigt bra
Dracula: Ford S-max är tydligen många nöjda med. Jag googlade lite på VW multivan som det tipsades om i tråden, verkar vara en kanonbil, dvs bland det bästa man kan få för en stor familj, men kontentan i en artikel var att dem som mest behöver bilen förmodligen inte har rår med den. Direkta köregenskaper framkom inte.
Räknenisse: Mer utvecklad teori: Gamla maskiner mekaniserade bara momentet röra/gnugga/vrida tvätten, inte fylla och tömma vatten. Då behöver man så klart kunna se vattennivå i maskinen. Går det inte att öppna lucka på toppen så blir glas nödvändigt. http://www.tekniskamuseet.se/1/3129.html http://www.tekniskamuseet.se/1/4334.html
heimlaga: Jag har hört sägas att det inte är fullt lika tokigt i Sverige som det är här i Finland men grundprincipen är exakt den samma. Arbetsförmedlingen befolkas av en hög korkade pappersvändare som är strängt upptagna med att slicka byråkratröv i hopp om att inte själva bli arbetslösa. De ser det som sin uppgift att hålla oss arbetslösa så länge som möjligt och göra oss uppgivna
Skysodan: Sälj den till en bilmek. Jag har en audi i motsvarande årgång. Lagadeflexröret o har kört 3000 mil med den;)
SBH: ja. vad är arbetstid? arbetstid= den tid man för in i "lärlingsboken". sen har handledaren koll
Lexington: Varken kort, box eller parabol skulle skickas tillbaka. Men då behåller jag och klipper sönder kortet, mailar kundtjänst först o kolla så dom verkligen inte vill ha tillbaka det. Tack för svar!
granis70: [citat] Två år gammal tråd. Treåringen bör vara fem vid det här laget. Men TS fortfarande aktiv på forumet. Så kanske har han ändå haft nytta av trådlyften?
Autodidak1: Problemet är inte att ringa kommunen, men kommunen får egentligen inte rekommendera någon speciell. De kan informera om vad som gäller och det kan också vara så att det finns ett kommunalt bolag som kan göra besiktningen, men det är inte vanligt. Jämför till exempel med kontrollansvarig, kommunen får inte rekommendera någon. Men dom kan ha en lista på de som är verksamma inom
larsbj: Om det är en försäkrngssak så är det ju inte så konstigt, hade du krockat så får du ju inte pengar till en ny bil, utan en likvärdig.
Saffady: Hittade lösningen. Det visade sig att all instrumentbelysning faktiskt justeras med knappen vid ratten, men bara om det är mörkt nog i kupén. Jag hade aldrig testat på natten utan som mörkast vid skymning. Om det är någorlunda ljust i kupén regleras bara mätartavlorna, men vid rätt ljusnivå i kupén gick även stereon över till "nattläge" och dimmade belysningen till samma nivå som
cazet: jo jag såg att den fanns där men det är nog inte prisvärt att få en kopia därifrån
mazer2: Johan, man lär sig av sina misstag. men nu är jag här för jag behöver rådgivning och inte vad jag gjort för misstag för det lär aldrig hända igen. :) Oas. Kanon tackar skall skicka iväg ett mail till han o ser vad han säger.
Fairlane: [citat] Jag håller med dig helt. Man köper däck för de oväntade, farliga situationerna, inte för när allt fungerar som förväntat. Däremot tycker jag nog skillnaden mellan 35 meter och 29 meter är jättestor. [citat] Det ger ett hum om hur olika stor skillnaden ändå är. Sen kan man fundera varför man testar ett nytt premiumdäck mot ett gammalt budgetdäck (som ändå var av känt
A-Man_08: [citat] Jag förstår, jobbigt när det kommer i omgångar.
Hemmakatten: Vilken härlig gemensam aktivitet. Får ni inte plats med fler holkar så ge bort i present.
mexitegel: [citat] Nja, permanent är den ju inte - det går ju att koppla ur ;)