KnockOnWood
KnockOnWood: När de rymmer går det visst fort med deras fjädrande steg :rolleyes:
9 svar · 1,5k läst
·
C
cpalm: [citat] Det där är en sanning med modifikation. En bekant till mig fick möte i ett backkrön med en idiot som bestämt sig att köra om utan fri sikt. Min bekant fick köra i diket för att undvika frontalkrock, studsade upp på vägen igen och avslutade tyvärr färden mot en stor sten på andra sidan vägen. Senare visade sig att min bekant hade blivit klockad för fortkörning precis innan
8 svar · 2,8k läst
N
Nerre: Men det är väl inte direkt nåt unikt för Pokemon Go? Varje morgon när jag åker till jobbet så ser jag en snubbe som går samma väg som jag som går och läser dagens Metro medans han går (på en kombinerad gång/cykelbana). Och vi har ju faktiskt redan en lag om att använda mobil eller GPS medans man kör, den lagen tillkom innan Pokemon Go fanns. Pokemon Go är en fluga just nu, precis
83 svar · 14,3k läst
·
C
CM1234: Tvättar bilen när min sambo klagar lite smått över hur smutsig den har blivit. Kan även tillägga att det är hennes bil...
210 svar · 21,3k läst
·
Satsuki
Satsuki: http://www.tradportalen.se/Observations.aspx Kanske har något m detta att göra?
13 svar · 4,8k läst
·
P
pozz2: Ja löste de med spännband. Tack ändå.
2 svar · 1,1k läst
·
Darth Peter
Darth Peter: Tackar för tipsen! Blev en snålkabel från Kina. Enda nackdelen är att lödkolven får åka fram med en gång. Korta kablar i såna där prylar...
9 svar · 1,6k läst
·
Anna_H
Anna_H: Eftersom ni är gifta är det inget problem. Är man sambos så tillhör bilen den person den är skriven på, om det inte framgår av andra papper att det är annorlunda, dvs då behöver man för säkerhets skull skriva samboavtal på sådant som inte ingår i gemensamt ägande enligt sambolagen, som bilar, sommarstugor, hemelektronik, hobbyprylar och sådant.
5 svar · 3,9k läst
K
Kallebo: [citat] Japp! Det man kan göra med släpvagnskalkylatorn om man inte har ett släp är att leta upp ett släp på blocket som motsvarar dina frågor och testa med det regnummret!
14 svar · 2,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Har en amerikanskt 4-månaders bebis på besök. Hon sitter bakvänd i baksätet i en Britax som har ett fyrvägsspänne. Kan inte se annat än att hon är säkert skyddad.
21 svar · 6,2k läst
H
hallteks: Låter som en kass kapacitansdiod.
3 svar · 1,1k läst
tullemannen
tullemannen: [citat] Du har PM...
4 svar · 7,7k läst
·
K
kanonkula: [citat] Att äga en bil kan vara mer eller mindre bra affär(sett till vad alternativen är). Ofta behöver man ju ett färdmedel.Det handlar mer om hur mycket det kommer kosta dig att köra en viss bil. Det är väl som med allt annat, man har vissa krav. Är ditt krav att byta bil var tredje år så är nog leasingbil ett bra alternativ för dig MEN det är ett dyrt krav.
54 svar · 8,8k läst
·
Anna1984
Anna1984: Ok tack. Blir att åka in med cykeln igen. Suck.
12 svar · 2,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: I OS X (snart macOS) finns det två nivåer på autokorrigering; i programmet eller generellt systemet. Tryck Esc om du vill slippa autokorrigering för ett enstaka ord eller gör ett personligt ersättningsalternativ som väljs före ordlistans. - i programmet ligger inställningen en bit ner under menyn "Redigera" - i systemet ligger det under Systeminställningar/Tangentbord. Klicka ur "Rätta
4 svar · 1,3k läst
Satsuki
Satsuki: Vissa saker mår direkt illa av att tumlas, t.ex stickat eller ylle och siden. Men för de allra flesta plagg är det inga som helst peoblem att tumla, utan att de krymper etc. Men visst det är möjligt att det sliter mer på kläderna att tumla än att hänga upp dem, å andra sidan borde det väl knappast vara ett problem med barnkläder som ungar normalt växer ur innan de sliter upp.....
2 svar · 10,9k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Postade förra veckan ett kuvert med minst 10-12 år gamla frimärken. Det stod "brev" på frimärkena. Kostade väl då 4,50 eller 5,00 kronor. Ringde Posten och de bekräftade att alla frimärken som det står "brev" på är giltiga oavsett när de köptes. Och brevet kom fram till mottagaren utan problem, så TS paket torde komma fram.
4 svar · 7,5k läst
·
M
Micro: Gör några kubbspel av det överblivna virket. :p
4 svar · 1,3k läst
D09
D09: Lite egentid på kvällskvisten :) [bild]
354 svar · 55,6k läst
·
N
NoOne2k: Kanske inte helt rätt men som du är inne på, jag använder ibland ett par jaybird x2 Bluetooth-hörlurar och de dämpar ljudet utifrån väldigt bra.
5 svar · 833 läst
BerraBo
BerraBo: Tror att ni ska checka av mot fastighetsägarnas broschyr Tips inför flytten. Kan vara bra att luta sig mot om det blir diskussion senare. http://www.fastighetsagarna.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=92091cd1-bb2f-40f0-9575-96ad858ae210&FileName=tips+inf%C3%B6r+flytt+120904.pdf
15 svar · 4,1k läst
Q
quattro1: Även husvagn funkar för B96
3 svar · 4,7k läst
K
knipo: Hoppsan! Det skulle vara lite text med, men den försvann av någon anledning.Men en bild säger ju mer än tusen ord.....:D Och någon reagerade ju;) Det jag ville säga var väl egentligen att en repris av en kyrkokör som är inspelad för över 40 år sedan och som sedan har ytterligare två repriser känns som att de rotat djupt i arkivet. Men jag håller med dig j-o 75. Jag tycker på det
184 svar · 16,3k läst
·
O
Odjuret: [citat] Det finns ett väl fungerande huvudnyckelsystem alltså.... :)
5 svar · 10,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vår snickare (med 25 års erfarenhet) ramlade ner från +2 meters höjd och bröt ryggen. Ett under att han överlevde och ett mirakel att han nu kan fortsätta som snickare.
44 svar · 10,5k läst
D
Daniel_82: Kallelsen fick vi i pappersform för över en vecka sedan och de följde tiden för när kallelsen ska ut. Stod inget om årsredovisning eller liknande. Har bara mailat, har inte styrelsen telefon nummer. Jag jobbar den dagen årsmötet är och kan därför inte närvara, har inte kunnat ta ledig därför känns extra viktigt jag kan kolla den innan och skicka med frågor o liknande till granne.
88 svar · 13,5k läst
F
FRS05: Uppföljning, blev ett par Uvex skyddsglasögon. Likt ett par av de i länken ovan. Beställde hos min lokala optiker och priset var ungefär detsamma som i länken ovan. Totalen hamnade lite på över 2000:- för min del men mycket beror på vad för glas man väljer. Arbetskompisens hamnade på nästan 7000:- men då ser han riktigt illa med:)
4 svar · 2,0k läst
J
j-o75: Är det någon som har en idé om var man kan hyra en stuga eller lägenhet i karlskrona 20-24 juli? Det verkar vara svårt att hitta om man inte vill hyra hela veckor.
0 svar · 754 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.