Övrigt Off Topic
KnockOnWood: När de rymmer går det visst fort med deras fjädrande steg :rolleyes:
cpalm: [citat] Det där är en sanning med modifikation. En bekant till mig fick möte i ett backkrön med en idiot som bestämt sig att köra om utan fri sikt. Min bekant fick köra i diket för att undvika frontalkrock, studsade upp på vägen igen och avslutade tyvärr färden mot en stor sten på andra sidan vägen. Senare visade sig att min bekant hade blivit klockad för fortkörning precis innan
Nerre: Men det är väl inte direkt nåt unikt för Pokemon Go? Varje morgon när jag åker till jobbet så ser jag en snubbe som går samma väg som jag som går och läser dagens Metro medans han går (på en kombinerad gång/cykelbana). Och vi har ju faktiskt redan en lag om att använda mobil eller GPS medans man kör, den lagen tillkom innan Pokemon Go fanns. Pokemon Go är en fluga just nu, precis
CM1234: Tvättar bilen när min sambo klagar lite smått över hur smutsig den har blivit. Kan även tillägga att det är hennes bil...
Satsuki: http://www.tradportalen.se/Observations.aspx Kanske har något m detta att göra?
Darth Peter: Tackar för tipsen! Blev en snålkabel från Kina. Enda nackdelen är att lödkolven får åka fram med en gång. Korta kablar i såna där prylar...
Anna_H: Eftersom ni är gifta är det inget problem. Är man sambos så tillhör bilen den person den är skriven på, om det inte framgår av andra papper att det är annorlunda, dvs då behöver man för säkerhets skull skriva samboavtal på sådant som inte ingår i gemensamt ägande enligt sambolagen, som bilar, sommarstugor, hemelektronik, hobbyprylar och sådant.
Kallebo: [citat] Japp! Det man kan göra med släpvagnskalkylatorn om man inte har ett släp är att leta upp ett släp på blocket som motsvarar dina frågor och testa med det regnummret!
Hemmakatten: Har en amerikanskt 4-månaders bebis på besök. Hon sitter bakvänd i baksätet i en Britax som har ett fyrvägsspänne. Kan inte se annat än att hon är säkert skyddad.
kanonkula: [citat] Att äga en bil kan vara mer eller mindre bra affär(sett till vad alternativen är). Ofta behöver man ju ett färdmedel.Det handlar mer om hur mycket det kommer kosta dig att köra en viss bil. Det är väl som med allt annat, man har vissa krav. Är ditt krav att byta bil var tredje år så är nog leasingbil ett bra alternativ för dig MEN det är ett dyrt krav.
Johan Gunverth: I OS X (snart macOS) finns det två nivåer på autokorrigering; i programmet eller generellt systemet. Tryck Esc om du vill slippa autokorrigering för ett enstaka ord eller gör ett personligt ersättningsalternativ som väljs före ordlistans. - i programmet ligger inställningen en bit ner under menyn "Redigera" - i systemet ligger det under Systeminställningar/Tangentbord. Klicka ur "Rätta
Satsuki: Vissa saker mår direkt illa av att tumlas, t.ex stickat eller ylle och siden. Men för de allra flesta plagg är det inga som helst peoblem att tumla, utan att de krymper etc. Men visst det är möjligt att det sliter mer på kläderna att tumla än att hänga upp dem, å andra sidan borde det väl knappast vara ett problem med barnkläder som ungar normalt växer ur innan de sliter upp.....
Hemmakatten: Postade förra veckan ett kuvert med minst 10-12 år gamla frimärken. Det stod "brev" på frimärkena. Kostade väl då 4,50 eller 5,00 kronor. Ringde Posten och de bekräftade att alla frimärken som det står "brev" på är giltiga oavsett när de köptes. Och brevet kom fram till mottagaren utan problem, så TS paket torde komma fram.
NoOne2k: Kanske inte helt rätt men som du är inne på, jag använder ibland ett par jaybird x2 Bluetooth-hörlurar och de dämpar ljudet utifrån väldigt bra.
BerraBo: Tror att ni ska checka av mot fastighetsägarnas broschyr Tips inför flytten. Kan vara bra att luta sig mot om det blir diskussion senare. http://www.fastighetsagarna.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=92091cd1-bb2f-40f0-9575-96ad858ae210&FileName=tips+inf%C3%B6r+flytt+120904.pdf
knipo: Hoppsan! Det skulle vara lite text med, men den försvann av någon anledning.Men en bild säger ju mer än tusen ord.....:D Och någon reagerade ju;) Det jag ville säga var väl egentligen att en repris av en kyrkokör som är inspelad för över 40 år sedan och som sedan har ytterligare två repriser känns som att de rotat djupt i arkivet. Men jag håller med dig j-o 75. Jag tycker på det
Odjuret: [citat] Det finns ett väl fungerande huvudnyckelsystem alltså.... :)
Hemmakatten: Vår snickare (med 25 års erfarenhet) ramlade ner från +2 meters höjd och bröt ryggen. Ett under att han överlevde och ett mirakel att han nu kan fortsätta som snickare.
Daniel_82: Kallelsen fick vi i pappersform för över en vecka sedan och de följde tiden för när kallelsen ska ut. Stod inget om årsredovisning eller liknande. Har bara mailat, har inte styrelsen telefon nummer. Jag jobbar den dagen årsmötet är och kan därför inte närvara, har inte kunnat ta ledig därför känns extra viktigt jag kan kolla den innan och skicka med frågor o liknande till granne.
FRS05: Uppföljning, blev ett par Uvex skyddsglasögon. Likt ett par av de i länken ovan. Beställde hos min lokala optiker och priset var ungefär detsamma som i länken ovan. Totalen hamnade lite på över 2000:- för min del men mycket beror på vad för glas man väljer. Arbetskompisens hamnade på nästan 7000:- men då ser han riktigt illa med:)
j-o75: Är det någon som har en idé om var man kan hyra en stuga eller lägenhet i karlskrona 20-24 juli? Det verkar vara svårt att hitta om man inte vill hyra hela veckor.