1 662 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Köpråd GPS till bil
Farsan fyllde 70 för ett tag sedan och jag tänkte köpa en GPS till bilen till honom.
Har hittat två som jag väljer mellan, en TomTom och en Garmin.
Tänkte be den stora expertisen här om hjälp av vilken av dom två jag ska köpa.
Största kravet är väl att den ska vara lättanvänd!
Jämförelse
http://www.elgiganten.se/INTERSHOP/...elgigantenSE|GADRSM50LMTDE@store-elgigantenSE
Något annat man behöver köpa till?
Har hittat två som jag väljer mellan, en TomTom och en Garmin.
Tänkte be den stora expertisen här om hjälp av vilken av dom två jag ska köpa.
Största kravet är väl att den ska vara lättanvänd!
Jämförelse
http://www.elgiganten.se/INTERSHOP/...elgigantenSE|GADRSM50LMTDE@store-elgigantenSE
Något annat man behöver köpa till?
Redigerat:
Om han har en smartphone så köper du appen Navigon till honom. Appen är utvecklad av Garmin och under de sex år jag haft den har den varit näst intill osviklig. Alla jag har rekommenderat den till har varit supernöjda. Den är enkel att använda, enkel att uppdatera och oavsett vilken bil man kör så är den alltid med. Funkar även bra när man promenerar. Tror den kostar runt femhundringen. Till det köper du en laddkabel för bil samt en hållare, exempelvis denna ---> https://www.teknikmagasinet.se/prod...or/hallare/kenu-airframe-smartphone-car-mount
Fördelen med den hållaren är att den är...bäst. Går dessutom att flytta enkelt mellan olika bilar.
Det är mitt tips
Nu kanske du kanske var ute mer efter en "pryl", men i så fall kan du väl komplettera med något annat.
Fördelen med den hållaren är att den är...bäst. Går dessutom att flytta enkelt mellan olika bilar.
Det är mitt tips
Nu kanske du kanske var ute mer efter en "pryl", men i så fall kan du väl komplettera med något annat.
Använd prisjakt.se o leta. Skit i vilket märke på GPS. Se till att skaffa en tillräckligt stor, så det blir lättare se kartor. Vissa erbjuder livslånga kart-uppdateringar, kan va bra så man får med alla ombyggnationer. Jag tror de vanligaste fabrikaten är same same i det mesta annars, o ingen är nog svårare att använda en någon annan modell. För mig funkar mobilen kanon, men om jag skulle köpa så skulle jag skaffa en stor rackare.
Åker man utomlands mycket eller i områden med dålig täckning så föredrar jag "gammalmodig" GPS, har en jag tar till då. Visst kan man ladda hem kartor i mobilen och slå av datatrafik, men man ska komma ihåg det och veta hur man gör. Kan tänka mig att "seniorer" gärna har en GPS som sitter där den sitter i bilen och inte vill meka med mobilen varje resa.
Annars finns nästan bara fördelar med navigering i mobilen, som gör att jag tror fasta GPSer kommer leva en tynande tillvaro...
Annars finns nästan bara fördelar med navigering i mobilen, som gör att jag tror fasta GPSer kommer leva en tynande tillvaro...
Jag har också en liknande hållare men den köpte jag från aliexpress för typ 3$ inkl frakt.Robert63 skrev:Om han har en smartphone så köper du appen Navigon till honom. Appen är utvecklad av Garmin och under de sex år jag haft den har den varit näst intill osviklig. Alla jag har rekommenderat den till har varit supernöjda. Den är enkel att använda, enkel att uppdatera och oavsett vilken bil man kör så är den alltid med. Funkar även bra när man promenerar. Tror den kostar runt femhundringen. Till det köper du en laddkabel för bil samt en hållare, exempelvis denna ---> [länk]
Fördelen med den hållaren är att den är...bäst. Går dessutom att flytta enkelt mellan olika bilar.
Det är mitt tips![]()
Nu kanske du kanske var ute mer efter en "pryl", men i så fall kan du väl komplettera med något annat.
https://www.aliexpress.com/item/Uni...e-Prime-Huawei-P8-for-Xiaomi/32695436629.html
En liten uppdatering ser jag att jag missat.
Blev TomTom:en (i första inlägget), ett par dagar efter jag startade tråden fick jag 100:- rabatt från ett nätföretag som hade den på lager, så det fällde avgörandet.
Imorgon får han den så får väl återkomma med en recension när han använt den lite!
Blev TomTom:en (i första inlägget), ett par dagar efter jag startade tråden fick jag 100:- rabatt från ett nätföretag som hade den på lager, så det fällde avgörandet.
Imorgon får han den så får väl återkomma med en recension när han använt den lite!
Han kommer säkert bli nöjd. Jag har kört med mycket Garmin tidigare men senaste är en TomTom GO 5200 och är grymt nöjd. TomTom Traffic via det inbyggda sim-kortet som fungerar i hela världen är jäkligt nice och funkar väldigt bra.
Likaså att att kunna planera resan på datorn eller i mobilen och sedan skicka den till GPS:en är något jag använder väldigt mycket.
Jag valde 5 tumsmodellen framför 6-tummaren helt enkelt eftersom 6-tummaren blev för stor.
Likaså att att kunna planera resan på datorn eller i mobilen och sedan skicka den till GPS:en är något jag använder väldigt mycket.
Jag valde 5 tumsmodellen framför 6-tummaren helt enkelt eftersom 6-tummaren blev för stor.
Klicka här för att svara