Övrigt Off Topic
mexitegel: Gissa bajset är rätt kul annars; http://media.svt.se/download/flash/fiktion/spel/myror-i-brallan/ (klicka på "Gissa bajset" uppe i menyn) :)
jac: Jag säger också skinnklädsel om det är möjligt. Kallt eller klibbigt har jag aldrig tyckt att det är men så har jag å andra sidan alltid byxor på mig när jag är ute och kör. :p
thomasx: [citat] Får kanske bli att beställa ett likadant då, det är dags att förnya :)
lars_stefan_axelsson: [citat] Jo, men det förutsätter ju iofs att man kommit ihåg att sätta igång värmaren innan man kör iväg. Det är ju inte alltid som man gjort det, utan får svära över sin dumhet i en kall bil fast sladden sitter i. Så det är en partiell lösning, som, som du säger, kunde göras lite bättre. Dvs att man får larm när sladden sitter i, utan att den nödvändigtvis är
Gabbe1: Precis, tack för hjälpen! Case closed på några timmar på byggahus forum!
Fotografen: Komfort? Glöm det... Köregenskaper? Brukar vara något sämre än motsv personbil. Beror på hur frisk den är i chassit också. Driftsäkerhet? Beror på vilket underhåll det fått och får. Det här är bilar som får slita hårt och ofta fuskas det med underhållet. Sköter man om dem är de lika driftsäkra som vilken bil som helst. Ska du köpa begagnat så syna den noga, de får som sagt
BerraBo: Vill du ha hjälp så lägger du upp länk till datorn det gäller. Det är bara slöseri med tid att mörka information.
mexitegel: Han kommer säkert bli nöjd. Jag har kört med mycket Garmin tidigare men senaste är en TomTom GO 5200 och är grymt nöjd. TomTom Traffic via det inbyggda sim-kortet som fungerar i hela världen är jäkligt nice och funkar väldigt bra. Likaså att att kunna planera resan på datorn eller i mobilen och sedan skicka den till GPS:en är något jag använder väldigt mycket. Jag valde 5
steve5432: Låter ju tråkigt att den inte fungerar bra. Har testat både SHB och LF och deras internetbanker fungerar okej tycker jag, även om de inte är några skönheter. Det låter ju mindre troligt att de börjar om "på nytt" i ett projekt som redan har kommit så pass långt som dessa inlägg ger sken av. Det är väl mer troligt att de inte har lagt ner den energi som behövs på UX/usability som
grizzly666: [citat] Nja! Den mer rättvissande bilden är ju att så ser MAFIAA orginsationernas lobbyisterna på saken då dom skriver dessa lagar och sen lämnar över till politikerna som OM dom ens läser skiten inte förstår ett dugg av vilka konsekvenser dessa lagar faktiskt kommer att få när dom träder i kraft. Tex uttalande som "vi ska ej jaga en hel ungdoms generation" samtidigt som dom inför
Strip: [citat] Visst kan man rösta bort en styrelse, och en medlem har under vissa omständigheter rätt att få en fråga behandlad på en stämma. I praktiken är det dock annorlunda, eftersom det aldrig finns någon frivillig till kassörsposten :)
anders07: Jag har en men använder den aldrig mer... Går mycket fortare med vanlig gummiskrapa. Lägg ett gammalt badlakan under och använd ett gammalt väl urtvättat lakan eller handduk och torka skrapan så blir det perfekt.
Robert-san01: 3605kr i skatt och 0,6l/mil enligt Transportstyrelsen. Så den är nog rätt törstig för att vara en modern liten diesel.
KnockOnWood: [citat] Då får väl jag rekommendera Simon's Cat. Lite mer åt det humoristiska hållet, men min fru älskar den. https://simonscat.com/ https://www.youtube.com/user/simonscat
A-Man_08: En fördel med flashback är att folk får utrycka sina åsikter utan att vara pk. Dock finner jag diskussioner och råd på byggahus mer seriösa.
Orientexpressen: Lägg över en snygg pläd istället för koftan : )
BiFuel: [citat] What he said :) Det är ruskigt svårt att sätta fokus rätt med f/1.4 i dålig belysning plus att skärpedjupet blir extremt kort. Kan som sagt vara effektfullt men svåranvänt. Jag kör en del på 1.4 men med 24mm objektiv på fullformat. För nattfoto. Även med så vidvinkligt blir det problem med skärpedjupet. Men kan som sagt bli effektfullt också, som på denna bild. [bild] De
heimlaga: [citat] Vi är två..... med 38 graders feber ligger jag och halvyrar och skulle knappast hitta genom en bastudörr och än mindre lyckas tända eld i kaminen;) Hög smärttröskel har jag absolut inte... Inte numera i alla fall... gick i 12 år med kronisk ryggvärk och följde läkarordinationen att arbeta och uthärda tills jag inte visste om jag hade smärtor när jag var knäsvag och
ion: Där satt den! :thumbup: Visste väl att någon skulle reda ut det.
Niq: [citat] Nej jag har inte facebook alls
D09: Någon som har testat de nya VR hjälmarna som kommer ut på marknaden? T ex Sonys nya som jag noterade hos Elgiganten Tyvärr så har jag Xbox one och det dröjer innan VR hjälmen kommer till min konson..
Patrick E: Kan inte tänka mig att det skulle vara farligt för hunden på något sätt. Ge små bitar och inte för mycket åt gången och se hur det fungerar. Får hunden gaser i magen eller blir lös i magen är det nog bäst att inte ge den grisskinn. Många hundar reagerar på just på själva omställningen i kosten inte så mycket på maten i sig.
snowjim: [citat] Eller så kör man på vanliga batterier, det är så jag gör nu för tiden. Troligen inte så bra för miljön men jag har verkligen försökt med laddningsbara men de kommer alltid bort eller så behöver man färska batterier just när det inte finns några o.s.v. Detta är såklart en smaksak, kan man få bra ordning på sina laddningsbara så man inte står där utan så är det
Bo.Siltberg: Nån fler som har Philips RQ12 ? [bild] [bild] Min maskin kom med ett huvud som liknar det högra. Det höll nåt år, helt ok. Utbytesmodellen som finns i Svenska handeln är den till vänster och kostar ca 700:-. Jag har nu förbrukar två sådana ersättningshuvuden. Det sista höll i ca 4 veckor och är nu slut! Ska de inte hålla längre? Vad är er erfarenhet? Köpte ersättning på ebay
redarn: [citat] Jag missförstod den så tillvida att jag antog att du hade läst av värdet, eftersom jag inte ser hur du kan beräkna både konsumtion och mätarställning i slutet av perioden (jag kallar det ena värdet uppskattat och det andra beräknat). Men detta är ju inget stort och viktigt fel, så om du tycker att omvänd ordning och dubbel-"beräknad" är bättre så ska jag inte påstå att
heimlaga: Det är en sorts stockmått som ibland användes av virkesköpare. Då man vet stocklängden kan man mäta diametern med det här måttet och läsa av fastkubiken direkt på någon skala..... och en hel del annat. Jag förstår inte alla skalorna på de där. Det lär finnas någon tillhörande tabellbok med bruksanvisning har jag hört sägas. Jag har aldrig sett den i verkligheten.
heimlaga: En viktig faktor som du glömmer pelpet är förmågan att åstadkomma någonting med de resurser som finns. Man behöver ju bara läsa diskussionerna här på forumet så märker man att många nutidsmänniskor aldrig skulle komma på tanken att börja ett bygga med att hugga skog och föra stockarna till en såg och få dem fraktsågade. Har de inte möjlighet att köpa allt färdiggjort är de