Övrigt Off Topic
Music Man: Beror väl lite på vad felet är. Har man köpt en dyr Apple dator så slänger man den inte direkt och köper ny. Förklara gärna vad felet är samt vad det är för fabrikat så kan vi lättare hjälpa dig.
TheGame: fortf. Offtopic. Nazitysklands svavstika var inte ett kors utan på sniskan dvs ett kryss. Dvs lägger man ut deras flagga rakt så är hakkorset inte som ett kors.
heimlaga: Min låter som en hel skallerormsfarm i synnerhet då det är kallt och på vissa varvtal. En massa plastdelar har hårdnat eller dragit sig med tiden och då de är kalla och utsätts för motorvibrationer på en viss frekvens blir det ett otroligt oljud.
stomneby: En avlagd 6kg pulversläckare klarar undertrycket och sätter du dit 2 nipplar uppe & nere med en transparent slang mellan så ser du nivån. Om din vacuumpump kan blåsa med en port så kan du också tömma den på olja.
KnockOnWood: Gott nytt år! Inga löften här (har lovat en gång att aldrig avge några nyårslöften :) ), men har lite målsättningar. Och det gäller i först hand att få klart med invändiga lister, passbitar och liknande estetik. Och fixa el i garaget, lite bättre än skarvsladden :)
Lexington: Min tanke var att jag inte fixar det själv. O lämna in o rikta det lär kosta mer än ett nytt! Beställde det från cykelgear ovan efter att jag fått bekräftat att det passade! Får väl prova rikta det gamla när det nya är monterat! I värsta fall har jag ett extra :) Tack för all hjälp!
MagHam: [citat] Njaee. Jag vet att dom var på min mor redan på 70-80-talet i hennes frisersalong innan hon gick i pension. STIM sökte flera gånger upp henne med kontrollfrågan: "Spelas det inte musik i salongen?" Nej, det gjorde hon inte. Den då ganska åldrande kundskaran ville sitta och skvallra om byns händelser, inte linjärlyssna på P3 (som gällde då). Tror hon fick intyga det 5 ggr minst.
Barnrikehuset: Vet inte vilken sorts V70 det är men om det är en barnstol som har Isofix kunde man på dom äldre V70N väldigt lätt montera på isofixfästen fram. Nu spelar kanske inte isofix så stor roll då man ändå behöver remmarna, jag tar för givet att om det sitter metallöglor på golvet är dom avsedda för bilbarnstolar. Fäste i dom själv på min gamla V70N.
harry73: [citat] Det finns flera sidor som ska vägas in. - Krockar man pga dåliga/olämpliga däck är det väldigt oekonomiskt att använda dom dåliga däck. - Det är oekonomiskt att slänga däck som fortfarande har så mycket profil kvar att de kan användas på sommaren (eller när det inte är vinterväglag) - Det är oekonomiskt att köra på däck som ger en ökad bränsleförbrukning - Det är
KnockOnWood: [citat] Kan inte svara idag, pga ovan-nämnda skäl. Återkommer i morgon efter moderators godkännande :)
Alriksson: Kollat efter bagagnat? Finns ett par vettiga på blocket nu. Tänk på att bygga i trä kan bli tungt samt även väldigt tråkigt vid en ev krock. https://www.blocket.se/goteborg/Bilinredning__Skapsinredning__Verkstadsinredn_70623798.htm?ca=11&w=3 Helt klart ett vettigt pris och gott om lådor i vettig storlek. Även i närheten av dig, iaf i samma län. Har själv en gammal "vattenfallare"
michfris: Den skulle hamna i gottetråden set jag nu, kan man flytta den i efterhand?
Blazermannen: Ja, det är skönt att ha varit förutseende och tagit BE före regeländringen, så man slipper räkna så mycket.:D
camaro1969: [citat] fick lite halvdålig hjälp i lördags... så själv vart man ju dålig :) kör rapsolja i denna, och en mörkare till olivolja tänkte jag. (tömde även en jameson.. hann inte längre ;) )
Marlen Eskilsson: TS har fått bra svar och jag stänger tråden. /Moderator
Stefan1972: Det som ställer till det är troligen att de inte har det i lagret fast de påstår sig ha för då ser det ju bättre ut. De hoppas alltså på att logistiken fungerar mellan dem och grossist för nån dag hit eller dit kan de flesta acceptera utan att gräva i det. Problemet kommer väl den dagen de har maxat sin kredit och kunderna beställer nåt dyrt. Då ska de betala sina fakturor först
thekingse: Ja men absolut. Alla har ju en kostnad, så du kan aldrig någonstans (vad jag vet och jag vet ju iofs inte så mycket) byta till den faktiska kursen. Alla har ju ett påslag. Att sedan denna skiljer är ju lite av grejen som ursprungsfrågan från TS handlar om. Som exempel kan jag vid betalning av mitt kort jag använder för utlandsbetalningar säga att jag har santander, där finns ingen
gaffa: Snöröjning inne i tätorter är alltid mer besvärligt än på glest bebyggda områden, det är också mer besvärligt ju större tätorten är (avstånd till temporära snötippar, slutförvaringar). Självklart måste snöröjningen i Stockholm vara stökig hur man än gör. Någon nämnde att det inte var ekonomiskt försvarbart att hålla proportionerligt sett samma beredskap i Stockholm
Suhagg: Ska bara användas till streaming så då kanske det är värt att prova med en 200kr Ebay variant. Tack för tips
mixt: Råkade läsa att jämförelsesajten Byggvarulistan tar in mer kapital i en nyemission. http://digital.di.se/artikel/martin-timells-byggsajt-tar-in-kapital Känner inte till sajten tidigare. Någon som använt den och kan ge ett omdöme? http://www.byggvarulistan.se/ Å döma av Bygga Hus artiklar om jämförelser mellan bygghandelns webbtjänster är det extremt svårt att jämföra byggmaterial.
camaro1969: [citat] världens största imponerar föga. ta tex apple / samsung samsung störst va? apple bäst va?
Kloge: Jag brukar ladda batteriet en gång i månaden på vintern och batteriet på Golfen fyllde 13 år i höstas :)
OXYD: Västra leden är lång och seg. tar du en guidad tur över glaciären så är det en lättare väg. Inte alla som klarar gå hela vägen på västra sidan. Vi gjorde det men de äldre gjorde det inte. Hyr spikskor på fjällhotellet och ta med upp. då kan du ta dig upp på den sista glaciärtoppen och verkligen vara högst i landet. Beroende på tid på året är den högre eller lägre.
niklasn: [citat] Nu raljerar du, jag har sett flera poliser i Västerbotten... inte lika ofta och många som älgar, men det känns som om det var olika individer...