Lägg sladden runt backspegeln eller dörrhandtaget.
Jag körde över vår sladd och satte fast den i däcket sen körde jag iväg och drog med hela arbetsbänken i rummet vi hade förlängningsladden kopplad innan sladden till sist gick av och jfb löste ut och släckte hela huset.. Sambon på insidan förstod ingenting när möblerna flög iväg.. haha. Ganska roligt i efterhand
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Alltid roligt att läsa om andras misstag.
Så får man känna sig lite duktig ett tag
Jag har haft ett par Volvo med motorvärmare.
Uttaget satt på sidan på båda.
Varför inte rakt framåt?
Så får man känna sig lite duktig ett tag
Nu var det ju uttryckligen motorvärmaren det handlade om. Och nej, den hörs inte.hama65 skrev:
Jag har haft ett par Volvo med motorvärmare.
Uttaget satt på sidan på båda.
Varför inte rakt framåt?
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
De gånger som jag har haft motorvärmare i min bil så har jag alltid gjort installationen så att jag har kunnat se motorvärmarsladdens ände inifrån bilen. När jag kopplat ur sladden ur bilen så hänger jag upp änden på den här kroken, och kan jag inte se sladdens ände så har den antingen ramlat ner eller så sitter den kvar i bilen.
Inte ett idiotsäkert system, men det har ändå räddat mig flera gånger.
Inte ett idiotsäkert system, men det har ändå räddat mig flera gånger.
Jag körde med en extra offersladd mellan uttag och bil, enkel och billig lösning men inte helt säker. Egentligen skulle man ha sladden kopplad till en dragsmällare eller larmmina som smäller rejält om man råkar köra iväg med sladden i.
Jag har tyvärr inget bra tips, har också en V70 med uttaget framme på vänster sida. Att, som det tipsas om, hänga upp änden hjälper inte mycket om man ändå inte tittar efter innan man backar. Men det går inte sönder så mycket så när det är dags för service fram på vårkanten så har jag en stående beställning att de petar in och sätta fast det som blivit löst. 
Det förutsätter naturligtvis att serviceintervallen är synkade med med årstiderna.
Nu närmar sig första vintern med nya carporten där motorvärmaruttaget sitter på väggen vid förardörren, får se om det hjälper.
Det förutsätter naturligtvis att serviceintervallen är synkade med med årstiderna.
Nu närmar sig första vintern med nya carporten där motorvärmaruttaget sitter på väggen vid förardörren, får se om det hjälper.