8 709 läst · 20 svar
9k läst
20 svar
Blåst av elnu.se?
Sida 1 av 2
Jag gjorde en liten order på elnu.se som enligt deras sida skulle levereras inom 2-4 dagar efter betalning. Jag betalade med paypal direkt och det står även på deras order-sida att den är betald. När det hade gått 4 dagar och inget har levererats så kollade jag min order på deras sida och den ser fortfarande ut att vara helt obehandlad, iaf inte skickad. Har skicka ett email för att fråga vad som står på men har inte fått något svar alls efter mer än dygns väntan. Båda telefonnumren går till opersonliga telefonsvarare (ett på engelska). Hittade även ett nummer till fanthyttans elektriska som verkar drivas av samma kille och inte heller där får man något svar.
Jag känner mig blåst. Ordern har inte ens blivit skickad trots att den redan skulle ha levererats. Att försöka kontakta dom är som att skrika i rymden.
Har jag blivit blåst av elnu.se? Är det någon som har handlat där de senaste dagarna?
Jag känner mig blåst. Ordern har inte ens blivit skickad trots att den redan skulle ha levererats. Att försöka kontakta dom är som att skrika i rymden.
Har jag blivit blåst av elnu.se? Är det någon som har handlat där de senaste dagarna?
Välkommen till forumet.
Jag har ingen erfarenhet av elnu.se men jag tycker att 4 dagar är alldeles för kort tid för att börja fundera på om man blivit blåst. Är det 4 kalenderdagar eller arbetsdagar? Och en dags svarstid på mail är ingenting. Är det en person som driver firman kan han ha blivit sjuk eller ha väldigt mycket att göra. Får du ingen respons på 1-2 veckor så kan man börja fundera på vad som hänt tycker jag.
Jag har ingen erfarenhet av elnu.se men jag tycker att 4 dagar är alldeles för kort tid för att börja fundera på om man blivit blåst. Är det 4 kalenderdagar eller arbetsdagar? Och en dags svarstid på mail är ingenting. Är det en person som driver firman kan han ha blivit sjuk eller ha väldigt mycket att göra. Får du ingen respons på 1-2 veckor så kan man börja fundera på vad som hänt tycker jag.
Har du betalat med Paypal kan du göra en reklamation via dem. Du kommer få tillbaks pengarna om inte säljaren kan svara bevisa att de levererat varorna (med kollinummer etc).
Fast bäst är ju om det går att lösa med butiken direkt.
Fast bäst är ju om det går att lösa med butiken direkt.
Ojdå, det var ju trist. 
medlemmen Gadu^ beställde elmätare från elnu för något år sedan, och dom blev åtminstone levererade. Så är det någon bluff så är det nog något nytt.
Håll oss uppdaterade hur det går. Jag hade nämligen själv funderat på att beställa därifrån. Så det är ju bra att få veta hur det går för dig.
medlemmen Gadu^ beställde elmätare från elnu för något år sedan, och dom blev åtminstone levererade. Så är det någon bluff så är det nog något nytt.
Håll oss uppdaterade hur det går. Jag hade nämligen själv funderat på att beställa därifrån. Så det är ju bra att få veta hur det går för dig.
Nu kom det ett kort svar på mitt mail där dom säger "Skickas idag." Så förhoppningsvis så blir jag inte blåst på pengarna utan bara på den utlovade leveranstiden. Svarstid på mitt mail: 38 timmar. Ok enligt vissa, inte helt ok enligt mig. Men jag kanske är lite gnällig nu eftersom jag är irriterad av att ha fått vänta på leveransen.
Återkommer med uppdatering senare när leveransen är gjord, om den kommer.
Återkommer med uppdatering senare när leveransen är gjord, om den kommer.
Om man som e-handlare till ha loggan "Trygg e-handel", så behöver man bland annat svara på mail inom 48 timmar. (Källa: http://www.tryggehandel.se/?sida=krav)
Men visst är det ganska dåligt, samma dag vill man ju helst ha svar, helst inom ett par timmar.
Men visst är det ganska dåligt, samma dag vill man ju helst ha svar, helst inom ett par timmar.
Jag håller med Paypal är outstanding på att hantera reklamationer det man bör tänka på om man är säljare är att ha papper på hela transaktionen med kollinr osv. Annars kan köparen luras och neka att de fått varan och få tillbaka hela köpesumman.
Stämmer bra, fick grejerna levererade utan problem, betalning inga problem och hade tänkt beställa mer från dem oxo. Men nu börjar man undra.Mikael_L skrev:
Vill minnas att de var lite sega på att svara på mail...
Jag väntar fortfarande på min beställning...
"info@elnu.se skrev 2013-09-29 16:04: Tack för Din order "
Inget svar på mail jag skickade för en vecka sedan.... Inget svar på telefon som jag provat vid upprepade tillfällen. Jag har visserligen beställt med fakturabetalning, men det tar sån tid att hantera STRUL!
"info@elnu.se skrev 2013-09-29 16:04: Tack för Din order "
Inget svar på mail jag skickade för en vecka sedan.... Inget svar på telefon som jag provat vid upprepade tillfällen. Jag har visserligen beställt med fakturabetalning, men det tar sån tid att hantera STRUL!
Du kan häva köpet med hänvisning till konsumentköplagen:nets skrev:
[h=2]Försenad vara[/h]Om exempelvis din beställda tvättmaskin inte levereras på den bestämda dagen kan du:
- hålla inne betalning,
- kräva att säljaren fullgör köpet och levererar varan,
- häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig,
- begära skadestånd.
Hur har det gått för TS?