J
Jocke Best: [citat] Jo, det fanns tidigare vad jag vet, men eftersom de nyligen fått fiber verkar det konstigt. Hoppas vi kan få klarhet i vad det egentligen är för utrustning de har därhemma... :-)
14 svar · 3,3k läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Du har rätt att begära ut vilken information de har om dig. Du har länkat till den nya dataskyddsförordningen, men samma regler gäller enligt PUL. [citat] Som sagt det där är GDPR, inte PUL. Skillanden är framförallt att om man bryter mot PUL så blir det ett ajabaja, om man bryter mot GDPR så kan det bli höga böter. En annan skillnad är att GDPR gäller lika över hela EU,
2 svar · 1,1k läst
F
fsn: [citat] Inverter är den tekniken man bygger svetsar med som totalt dominerar marknaden. Har väl varit så på mindre maskiner i minst 10-15 år och mer därtill. Mindre till formatet och energieffektiva (varierar med årgång och tillverkare). Med kvalitets menade jag nåt av dom mer namnkunniga märkena som ESAB, Kemppi, EWM, Fronius, Migatronic mm. Jag tror att du letar efter en Esab CaddyMig
9 svar · 10,4k läst
S
skydiver: [citat] Jag slog till på stort på Black Friday och köpte mig en LG C7V 65", och jag har aldrig varit så nöjd med någon bildvisare. Har de senaste 10 åren uteslutande kört projektor och plasma själv, då jag aldrig riktigt gillat LCD. Jag anser mig vara betydligt mera kräsen än gemene man (kanske inte i nivå med de alla kräsnaste filmbuffarna men...) och jag har lite funderingar kring
4 svar · 2,3k läst
Pen
Pen: Mina Xenon på Volvo höll 6 år och 8000 mil. Original Philips lampor. Köpte sedan nya på Bilia 1800:- för paret. LED: Knappast någon som vet. För själva LED substratet så är kylningen helt avgörande för degenererings-hastigheten. Den är väl inte "lysande" inuti en sluten plastbehållare. Förhoppningsvis sitter sedan drivdonen utanför plastburken (precis som för Xenon, men jag har
5 svar · 2,7k läst
sir_daniel
sir_daniel: Stormkök och 10L t-röd samt 10L lysfotogen till lyktor och alla de där impulsköpen av ljus på Ikea Stora problemet för de flesta blir vatten, bannar förra ägaren som när kommunalt vatten drogs in fyllde igen brunnen...
73 svar · 11,3k läst
·
T
Thomas_Blekinge: [citat] Polisbilar har ofta en dold agenda som hindrar dom att följa allmänt trafikvett. I vissa fall kallas det för "tyst utryckning" och används gärna när polisbilen hamnar i magnetfältet av en hamburgerbar.
42 svar · 4,1k läst
ricebridge
ricebridge: [citat] Ja, det måste man, men det går ju som sagt att ta bort också.
6 svar · 2,5k läst
Kloge
Kloge: Här är en filur som bygger en rak 16 cylindrig motor http://www.sweet16.se/
2 svar · 969 läst
P
Pagno: Gammal tråd, skickar in våran gran iaf: God jul på er snart! [bild] Den blir inte långlivad, barrar redan lite för mycket. Mvh P-A
3 svar · 1,2k läst
·
E
Earplugged: Tack till er alla för inspirationen och tipsen, fick ihop det tillslut! Blev en kombination av fasta mellanslag och att klippa av strängarna med Left och Right, kanske inte den mest avancerade lösningen men fullt funktionsdugligt. Kort utdrag ur koden: If Blad2.Cells(i, 1) = Cells(i - 1, 1) Then Cells(i + j, 20) = "DEL " & Right(Cells(i, 2) & " ", 8) & " " & Left(Cells(i, 3) & " ", 10) &
16 svar · 2,8k läst
slacker
slacker: [citat] Lunch 1200-1300....
6 svar · 915 läst
M
henke_benke: [citat] finns så mycket barn kan få mardrömmar från. oftast är det andra barn eller vuxna som skrämt upp dom. nu för tiden leker så många barn med robotar och liknande så det är inte lika skrämmande.
23 svar · 1,7k läst
·
T
Tvapac: [citat] Har du varit i Waco? Det är ingen stad jag lade på minnet. Priserna är ju hela annat i Austin eller Dallas. Ja Shiplap överallt. Fast Joanna säger Shiplap om allt, även vanlig liggande panel. Jag tycker köken alltid är fantastiska, men man vet ju inget om detaljerna. Men de bygger ju alla stommar och så. Sen har de alltid en vattenkran ovanför spisen vilket jag inte fattar
3 svar · 5,2k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Våra smaksinnen måste skilja sig åt rätt ordentligt... :sick:
10 svar · 2,6k läst
·
H
heimlaga: [citat] Snarare blir man ännu mer stressad och klantig av den pressen.
14 svar · 1,3k läst
Krillew
Krillew: Tyvärr så är det mycket måsten. Jag var på väg och beställa en motor jag hittat förut, men nu går den inte längre och köpa.. Det är ju lite tjaffsigt på Aliexpress länkarna ändras. Så nu måste jag sätta mig igen och försöka få fram en vettig motor. Sen bygger jag ett hus.. Nu blev det en ny vedbod.
42 svar · 10,4k läst
·
galento
galento: [citat] Ja håller med om det,4wd kan ha hög lasthöjd och en fördel med skåpbil är ju att grejerna är inlåsta och skyddade mot väder.
9 svar · 4,6k läst
F
FRS05: Skrota tråden, jag är trög:D. Innan när jag gått in där och kollat så har jag alltid köpt något nyligen(senaste 60 dagarna). Vilket jag inte hade nu så därav fick jag ändra till att se köpen för hela 2017, och då kom de upp. Ibland är man bra blind och ser inte ikonerna.
1 svar · 1,5k läst
S
SwiftD: Vad jag förstår så var det lite materia mer än antimateria vid big bang. Materian som finns i universum är det som blev över och det är även ett svar på varför vi inte finner antimateria i universum. Är verkligen mörk materia en annan form av materia eller är det något annat, alternativt är det vanlig materia som befinner sig på ett annat plan? Men är det någon exotisk variant
23 svar · 2,7k läst
·
kysan
kysan: [bild] [bild]
0 svar · 608 läst
·
J
jonasz: http://www.swedishicescraper.se/ Kanske inte fungerar för din fru men den här är riktigt bra trots avsaknad av skaft, och varm och go att hålla i om man väljer fårskinnsvarianten
5 svar · 2,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Så vitt jag förstår kommer det från boken "Mamma och pappa inför rätta": https://www.bokus.com/bok/9789176787076/mamma-och-pappa-infor-ratta/ Finns på en del bibliotek. Står lite mer i denna artikel: https://www.genus.se/nyhet/portratt-professor-schiratzki-om-ratten-att-varda/
45 svar · 2,3k läst
oobum
oobum: [citat] Har också köpt dessa som kommer i någon sorts grön förpackning. De är lite tjockare och tål lite "stryk". Har täcken/kuddar i dessa.
4 svar · 876 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vilken miss! Jag som tyckte ämnet var intressant och la länken i nyhetsbrevet. Stänger tråden och raderar hans spamlänkar. Tack för att ni var uppmärksamma och rapporterade det.
25 svar · 10,4k läst
·
anders07
anders07: Lidl har en riktigt god cheddar som dessutom är med microbiell ystemzym (om man är vegetarian) men den är dock gul och inte orange (det orange är oftast färgämne ändå). Den finns som en röd (6 månader) och en ljuslila variant (12 månader) i 300 g paket. Den går bra att riva med vanligt rivjärn!
5 svar · 5,2k läst
P
henke_benke: bra att börja örtodlingen på. sedan sätta örterna i större kruka http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/decoration/10778/
1 svar · 2,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Mycket smickrande, men så många rätt var det nog inte. • ålder: ca 50% fel • Yrke: Industri, ja. Men är utbildad inom beteendevetenskaperna • hobbies: Helst segling och tennis, men det är tyvärr ett passerat stadium • favorit träslag: Bok • favoritfärg: Grön Ganska rätt! • bästa verktyg: Skruvdragare • hus/hyresrätt/brf/fritidshus: Hus Rätt! • stad eller
11 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.