Hejsan
Det här är absolut inget byggrelaterat
Grabben ska ha ett skridskokalas så jag har hyrt en ishall.
Fick mig ett litet extra ryck och tänkte spexa till det och beställde en maskoträv
Förhoppningsvis så hittar jag någon som hoppar in i dräkten åt mig men behöver lägga en backupp-plan big time ifall två scenarion dyker upp.
1. Jag får hemskt nog själv vara maskot och hålla i lekarna. Har lite panik/ prestationsångest kombinerat med kontroll/ förberedelsebehov
2. Jag är inte maskot men behöver ta fram lite lekar med maskoten.
Jag tänker att maskoten pratar inte utan gestikulerar.
Tanken är att skapa aktiviteter som drar till sig de barnen som vill. Det kommer vara väldigt stor skillnad på skridskoförkunskaper Dvs allt från mer eller mindre födda med skridskor till att aldrig ha stått på ett par tidigare.
Åldern mellan ca 5-8 år. Ca 25-35 st
Tid för maskot ca 30-40 min + 15 med en paus emellan.
Exempel få in ungarna på isen, samla i mitten och ta ett gruppkort.
Tänkte att maskoten strax därefter åker in med ett paket till kalasbarnet och festen är igång.
Därefter är det svårt att veta hur barnen förhåller sig till denna.
Ser man t ex maskoten Frölle så vill väldigt många krama den så jag misstänker att det kommer bli en samling runt den.
En lek är ormen. Där man håller varandra i händerna dock kanske inte så bra om man har helt nya och man måste placera de mer erfarna längst bak för det blir stora kast. En lösning kan vara varannan förälder om nu dessa går ut på isen.
En annan lek kan vara att man åker under en pinne. Väldigt lätt att anpassa.
En annan lek är ett två tre rött ljus
Hur tänker ni att man kan försöka anpassa detta för att ge ungarna en minnesvärd dag?
Hittar absolut ingenting på nätet om hur man ska göra, lekar, olika gestikulerande/ tecken
Tanken är att efter att istiden är slut så samlas barnen och äter och sedan när det är dags att gå så ställer dom upp sig på kö och så kommer maskoten och delar ut antingen godispåse alt chokladmedalj ( mindre socker men en kul grej )
Det här är absolut inget byggrelaterat
Grabben ska ha ett skridskokalas så jag har hyrt en ishall.
Fick mig ett litet extra ryck och tänkte spexa till det och beställde en maskoträv
Förhoppningsvis så hittar jag någon som hoppar in i dräkten åt mig men behöver lägga en backupp-plan big time ifall två scenarion dyker upp.
1. Jag får hemskt nog själv vara maskot och hålla i lekarna. Har lite panik/ prestationsångest kombinerat med kontroll/ förberedelsebehov
2. Jag är inte maskot men behöver ta fram lite lekar med maskoten.
Jag tänker att maskoten pratar inte utan gestikulerar.
Tanken är att skapa aktiviteter som drar till sig de barnen som vill. Det kommer vara väldigt stor skillnad på skridskoförkunskaper Dvs allt från mer eller mindre födda med skridskor till att aldrig ha stått på ett par tidigare.
Åldern mellan ca 5-8 år. Ca 25-35 st
Tid för maskot ca 30-40 min + 15 med en paus emellan.
Exempel få in ungarna på isen, samla i mitten och ta ett gruppkort.
Tänkte att maskoten strax därefter åker in med ett paket till kalasbarnet och festen är igång.
Därefter är det svårt att veta hur barnen förhåller sig till denna.
Ser man t ex maskoten Frölle så vill väldigt många krama den så jag misstänker att det kommer bli en samling runt den.
En lek är ormen. Där man håller varandra i händerna dock kanske inte så bra om man har helt nya och man måste placera de mer erfarna längst bak för det blir stora kast. En lösning kan vara varannan förälder om nu dessa går ut på isen.
En annan lek kan vara att man åker under en pinne. Väldigt lätt att anpassa.
En annan lek är ett två tre rött ljus
Hur tänker ni att man kan försöka anpassa detta för att ge ungarna en minnesvärd dag?
Hittar absolut ingenting på nätet om hur man ska göra, lekar, olika gestikulerande/ tecken
Tanken är att efter att istiden är slut så samlas barnen och äter och sedan när det är dags att gå så ställer dom upp sig på kö och så kommer maskoten och delar ut antingen godispåse alt chokladmedalj ( mindre socker men en kul grej )
Verkar som det blev napp.D09 skrev:
Fick ett namn på en kille jag ska ringa imorgon och prata ihop oss
Dock lite förvånande över inbjudas (o)förmåga att OSA om dom kommer eller ej.
Snabbt räknat.
19 tackat ja. 7 nej. 15 inte svarat
Tolkar folk osa som att kommer man inte så behöver man inte höra av sig? :/
Min tolkning är iaf att man återkopplar ja eller nej eller är det jag som tänker fel?
Hursomhelst så ska det bli jäkligt kul.
Vilket roligt kalas det verkar vara! Får jag komma?
skämtåsido.
Barn verkar inte vara så svårroade på kalas. Det brukar lösa sig själv.
Dansstopp på skridskor kan ju bli kul.
Kalaset kommer garanterat bli succé.
Visst är det roligt att vara pappa?
Barn verkar inte vara så svårroade på kalas. Det brukar lösa sig själv.
Dansstopp på skridskor kan ju bli kul.
Kalaset kommer garanterat bli succé.
Visst är det roligt att vara pappa?
Ha ha ha visst är det kul att vara pappa ha hafgo skrev:
Man kan gå lös totalt
Dansstopp är ju en klockren lek
Ja, om man skriver OSA är det nog stor risk att många tolkar det bokstavligen.D09 skrev:
Inte alla som är tillräckligt bevandrade i etikettens ologiska värld för att veta att man bara skriver så för att vara artig, inte för att man menar det.
Om man tolkar det bokstavligen så bör man ju rimligen svaraC cpalm skrev:
Ja, bokstavligen var väl fel uttryck. Vad jag menade är att i modernt språkbruk läser man det som "utifall svar anhålles", vilket kan tolkas som att det finns ett alternativ att inte svara, snarare än det korrekta "anhåller om svar".D Dub361 skrev:
Vilken dag ha ha
Först ett återbud på maskotaktör men senare så anmäler sig min kusins kille som frivillig
En A-lags spelare i hockey och grym med barn så det kommer bli ascoolt
Nu är det bara lekarna kvar att styra ihop.
Ca 30-40 minuter ska dom täcka

Först ett återbud på maskotaktör men senare så anmäler sig min kusins kille som frivillig
En A-lags spelare i hockey och grym med barn så det kommer bli ascoolt
Nu är det bara lekarna kvar att styra ihop.
Ca 30-40 minuter ska dom täcka
Ha ha det hade varit en grym lekmexitegel skrev:
Det var ett organiserat kaos kan jag lova ha ha men alla tyckte det var Svinkul och ingen märkte att vi plockade bort massa lekar pga tidsbrist.
Det vi hann med var 15 fri åkning vid starten, sen en show med räven, massa bus med räven åka under ett snöre, åka pulka, samla in bollar och sen 10-15 minuter fri lek igen.
Ändå var det ett högt tempo ha ha men det tar tid att styra en massa ungar ha ha
Räven var med i princip hela tiden stackarn
Sen var det hamburgare och glass
vila för räven och sen chokladmedaljutdelning.
Redigerat:
Klicka här för att svara


