Övrigt Off Topic
Liteavvarje: Gick in och kollade T-koppling Gasolslang , fick träffar på husbilar , husvagnar , fann en som kostade 39:- , kolla själv
Devidwest: Jag köpte en duschpanel från dem som skulle vara exklusiv och i glas. Visserligen var den i glas på fronten men sidorna var i enkel plast som var fastskruvade med fyra skruvar (2 uppe och 2 nere) som inte följde någon symmetri. Skruvarna var dessutom inte rostfria så med andra ord så skulle de rosta efter ett tag och plasten skulle bli missfärgad. Kändes inte så exklusivt för mig. Så
Rignin: Tyckte jag läste att den kom då men de har nog inte vad vi vill ha ändå.
Fjojtmehmet: Det är är lite skillnad Den ena fyller på insidan, andra på utsidan :cool:
galento: Beroende på höjd borde det väl gå att lägga virket ovanpå sargen och spännband ned i kärran och dra fast alltihopa.
Bart: 21" fälgar och extrem lågprofil på däcken? Kan förstöra ljudnivån i vilken bil som helst.
Dracula: Denna tråd jag skapade spårade ut helt och hamnade långt ifrån min ursprungsfråga, ber Admin att stänga tråden.
Peter2400: Betydligt dyrare och sämre villkor. Tycker Folksams samarbete med telia verkar seriösare. https://www.folksam.se/forsakringar/rabatter-och-formaner/kora-sakert
Joh_81: Jag diskar inte mina i maskinen, och har egentligen aldrig provat. I teorin är ju diskmedlet frätande, speciellt på en supertunn egg på en kniv. Sen har jag märkt vad folk anser vara en vass kniv är väldigt olika från person till person. Största problemet är nog om kniven lyckas skära hål på plastbeläggningen i korgen, då börjar det att rosta.
CandyManX: Har en sån, men tror min är på 1200w. Har kopplat bort strypningen. (En liten sladd som bara plockas bort, vid batteriet). När den va ny, så gick den cirka 1.2 mil med mig.Fullgas. Nu är jag "storvuxen", så med nån på typ 50-60 kg så går den säkert 2 mil. Kruxet är batterierna. Mina är kass efter 2 år... Har typ kört 30 mil. Sitter 4 ST seriekopplade 12v batterier i den.
Thomas_Blekinge: I Tyskland kör brandförsvaret varningsfilmer inför varje grillsäsong att inte använda T-röd för tändning. Filmerna visar ibland även de sönderbrända ansikten dom måste ta hand om varje år.
Dheri: Det är planerat att det ska släppas helt nya appar både till iPhone och Android. Men det blir efter semestern som det börjar jobbas med dessa enligt info i tråden för feedback på nya sajten. Problemen är främst kopplade till bytet till nya forumsystemet (åtminstone för Android som jag använder)
Fotografen: Jag tror igenkottarna reglerar det där själva, blir det för många kommer några att flytta.
Naturliv: Jag brukar krympa ned bilden innan jag laddar upp den på forumet. Jag använder bildprogrammet i min dator och krymper till "webformat". Jag tycker att stora bilder tar sådan kraft och jag själv kan ofta inte se de största bilderna, så jag är glad om fler krymper bilderna. Hur man i övrig styr bilderna på forumet känner jag dessvärre inte till.
Shakula: Margretetorps Gästgivargård vid Hallandsåsen kanske? Har visserligen inte varit där på ett par år, men då hade de ett kanon smörgårdsbord.
Nyfniken: Plus en på den. Jag köpte hus med altan i västerläge bara för att upptäcka att jag inte tycker om att vara i solen.
Ursidae: Närmast är väl Sibbarps camping i södra malmö. First camp heter det visst. Annars utanför Lomma någon mil norrut. Sen finns det ju sydkusten runt Trelleborg som är fin.
Jensse: Tack för hjälpen den började snurra igen av nån konstig anledning ? Kanske var påfyllning autav oljan?:)
Chrissofsweden: Halvfärdig gubbstol. Lite torrsprickor men inget som flexar. Höjd 103cm Diameter 48cm Sitthöjd 48cm Skickas ej, finns i centrala Dalarna. [bild] [bild] Vad tar man för en sån? Femhunka?
Huvudbrytaren: Ray Charles lärde sig att spela utan att ens titta på tangenterna. Själv plinkar jag gitarr och finner att viss musikteori hjälper till att förstå vad man gör.
KalleKe: Tyvärr så gick det inte att låta valpen vila och på så sätt få sjukdomen i höften att läka sig själv. Veterinären fick vid plattborttagningen även ta bort ledkulan. Det gick mycket bättre än förväntat hon blev pigg och glad direkt började gå på benet mycket bättre än vad vi kunde förvänta oss. Dock blev det för bra, när hon rastades hemma på gräsmattan trampade hon fel
D09: Nu är jag inte grym på pooler men de kanske består av samma konstruktion. Typ betongplatta, murad eller någon annan hållbar konstruktion som väggar/ sarg och sedan en jäkla massa vatten som ska åka runt. Nackdelen med platsen är att i utkanten som blir lägsta kommer det inte finnas mothåll jämfört med närmare huset. Behöver hitta en bana på 60-70 m2 och testa vilka övningar man
useless: Det är enklare att föra en diskussion om man bara startar en tråd i samma ämne. https://www.byggahus.se/forum/threads/laga-hal-i-doerren-hur.298016/ ;)
camaro1969: tack! även jag tycker det ska bli spännande med en riktig kikare.. kanske blir en tubis sedan :)
FRS05: Tack för svaren! Hittade problemet idag och det var inte som någon trodde. Skriver man ett för långt sökord så flippar tydligen ebay ur på något sätt. Testa att skriva "timing belt 1.6TDI CAYC" så ser ni. Suddar jag däremot bort CAYC (vilket är beteckningen på min motor) så fungerar det.:)
Thomas_Blekinge: [citat] Och när jag satt som åtalad för fortkörning i tinget så sov hälften av nämndemännen och de andra tittade i sina telefoner. Åklagaren kunde inte ens redogöra för i vilken riktning jag hade kört. Och det är avgörande eftersom det fanns olika hastighetsgränser där.
b_hasse: Ok, jag hade fel, det ska inte anges någon moms alls när man säljer vidare en vara med vinstmarginalbeskattning. Säljaren betalar moms på vinsten, men köparen får naturligtvis inte veta hur stor vinsten är.