Övrigt Off Topic
slaskman: Den jag hade kom från min tid i tryckeribranchen, vi hade dem att klippa bort märkningar på gummiklicheer, senate kom små sidavbitare till elektronik att användas. Nagelklipparna har jag aldrig sett nån annanstans
Atom: [citat] Vanish och nagelborste. Microduk. Allt är borta! Behövde inte ta i så hårt!
Mazen: [citat] Tror även du kan köpa på tex Jula. Har även sett på ÖoB. Men från Bauhaus har jag själv handlat.
A-Man_08: [citat] Precis, men då pratar vi ju inte om en hemservad privatbil eller något som lämnats iväg till mindre verkstad.
D09: [citat] Ha ha det hade varit en grym lek ;) Det var ett organiserat kaos kan jag lova ha ha men alla tyckte det var Svinkul och ingen märkte att vi plockade bort massa lekar pga tidsbrist. Det vi hann med var 15 fri åkning vid starten, sen en show med räven, massa bus med räven åka under ett snöre, åka pulka, samla in bollar och sen 10-15 minuter fri lek igen. Ändå var det ett högt
BirgitS: När det gäller att skydda huset så finns det en del tips t.ex. i den aktuella tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/bostadsinbrotten-oekar.310075/
Hemmakatten: Har kommit fram till att det är en rödpagell. Fiskens bilder, utbredning och den populära användningen gör att jag kommit fram till detta. God är den iaf. Tack för hjälpen!
elektronikfreak: En vanlig koltrådslampa vet jag inte om den blir så varm och i synnerhet inte en vanlig 60W lampa. I så fall tror jag att en halogenlampa blir åtskilligt mycket varmare och säkert skulle uppfattas av din sköldpadda. Något som varken har med glödlampor, sköldpaddor eller husdjur är den här sidan jag fann häromdagen och som är klart läsvärd. http://stop-child-trafficking.22web.org
hakan_o: [citat] Så är det ju ja. Sen är det lite olika också på t.ex. livförsäkringar. Vet ju inte om det gäller alla men den jag tittade på där kunde man fritt välja förmånstagare som man ville, bara man angivit dom med så mycket uppgifter som möjligt. Så det kanske är försäkringstypen som styr lite vad som är tillåtet och inte tillåtet.
Hemmakatten: Så här skrev DN om Guldbaggegalan. Men det är lika giltigt om man byter ut filmbranschen mot vilken annan bransch/företag som helst. "På måndagskvällen var det dags för fas två. #tystnadtagning använde Guldbaggegalans strålkastare för att rikta ljuset mot den sneda maktfördelningen och ojämställda lönevillkor inom branschen. Att komma till rätta med "makten och skadliga
Marlen Eskilsson: Jag har insett att den här tråden skapar mer irritation än värde för forumet och stänger tråden. /Moderator
fahlis: Eller varför inte gå tillbaka till 1999 och Trevor Nunns uppsättning av Oklahoma …
thomas33: Inte konstigt frun gnäller, när du kör med surdeg. :rofl:
MultiMan: Vadå, rågkusar smakar som fuktigt knäckebröd och knäckebröd är väl aldrig fel? :rofl: (Jag har frysen full med rågkusar, kanon för mage, själ och käkmuskulatur!)
Hemmakatten: Haha, får tänka på det till nästa gång.
henke_benke: [citat] bara köp. blir snygga upplägg med rödbetor, morötter och rättika
galento: [citat] [citat] :) Bra skrivet , huvudsaken är att man får ha hälsan i behåll och ta dagen som den kommer. Har man mat på bordet och värme i huset är det bra :) Det är gött att bara vara hemma utan måsten. Å Gott Nytt År på er "gubbar" :D:D;);)
Snål-Jocke: Precis detta hade jag funderingar kring också. Jag har förstått att många bygger för värdet i kronor och örens skull, medan jag inte ser något annat värde än bruksvärde och trivselvärde. Kronor och ören struntar jag fullständigt i, kan inte den som köper mitt hus när jag inte längre kan bo här själv se möjligheter som passar dem i deras situation så är det mest synd om dom.
Grundlös: Efter närmare jämförelse så lutar det åt denna modellen: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00R82W39Y/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A3KVNT9NU8F8GB&psc=1 Minst antal knappar. Det är nog samma modell som den gröna i den första länken men svart och vit ger bättre kontrast.
Anna_H: Har alltid en katt under granen. numera korthårig bruntabby med vitt, förr var det en långhårig bruntabby.
Marlen Eskilsson: Då var vi off topic igen. Nu stänger jag tråden och tänker fira jul. /Moderator
Daniel 109: Nu har ju även bilar iandra körfält en skyldighet att underlätta körfältsbyte. Men det förutsätter ju att den som byter körfält använder blinkers så att omgivningen vet att personen tänker byta körfält.
Marcussjogren: Just det - här läste jag det med. Insättningar, värdet på kontot och överföringar av värdepapper räknas in. Sen så är jag osäker på om köp och sälj av aktier anses vara en ”överföring”. Edit: Glömde länken :-) https://www.avanza.se/lar-dig-mer/avanza-akademin/skatt-deklaration/hur-beskattas-ett-isk.html
Donald-Duck: Provisoriska pass utfärdas bara på de här passexpeditionerna. https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/
Mag1c: http://mobil.corren.se/asikter/kronikor/folk-pa-facebook-ar-inte-kloka-om4926950.aspx :D
Bernieberg: Alltid kul! Finns ganska mycket godis i denna gamla tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/byggbloopers.21645/