Övrigt Off Topic
galento: Hej har du kollat på Subaru Forester ? Frugan har en -06 och skulle gärna vilja ha en sån själv också.Är själv ca 183cm och tycker bilen känns rymlig inuti,tycker den är ok att åka i bak också.
kuwi: [citat] Jo, jag har märkt att DHL vill ha den beslutsgången. Om det blir billigare vet jag inte, eftersom DHL inte avslöjar vad de olika lösningarna kostar. Jag tycker att det är byråkratiskt som f*n, om jag ska vara ärlig. Varför är det så svårt att säga "nej, vi lägger inte grejorna på ditt flak" eller "visst kan du få det"? Låter som gamla posten: Du måste visa legitimation
fredrik.johansson: Nej, det är en helt vanlig barn/juniorcykel. Hade nere hjulet idag, och plockade ur innanmätet i växelnavet. Allt såg välsmort ut så jag skruvade inte mer än så, för jag hade nog aldrig fått ihop det... När jag sen skruvade tillbaka bromsdelen drog jag inte åt det riktigt lika hårt och nu fungerar det fint!
AndersS: Kan nog tänka mig att det kan bli en juridisk tvistefråga om försvarsmakten har fått använda vägen och även tillåtits att asfaltera och det finns någon form av tidigare muntligt godkännande men inte skriftligt då det bevisligen fanns en asfalterad väg som nyttjades. Men sedan kanske inte försvarmakten bryr sig om att ta det vidare.
kboortz: [citat] Läcker, vill ha! :) Men av naturliga skäl så kommer den inte att fungera helt perfekt för en 360-graders laser ;)
scim: [citat] Jag tyckte det var roligt att Finndjävel tyckte det var vänster att störa sig på andras hus med din vurm för detaljplaner i friskt minne. Hade faktiskt villor och inte hyresrätter i åtanke. Hade kanske väntat mig ett ”Haha” som svar, men du tog ju uppenbarligen chansen att sprida lite klasshat.
Keld: Annars finns det program som ändrar/skapar filformatet, det tar en stund. men funkar ganska bra. Så tanken var, att du gör nya kopior på filmerna i något format din TV klarar av. o detta kostar inget, utom cpu-tid. Tyvärr går det inte i realtid utan du måste konvertera i PCn innan du tittar.
Fairlane: [citat] Mb, kanske? :) Det kan finnas en mängd faktorer som påverkar. Viss trafik stryps av leverantörern, viss trafik stryps i routern, för många samtidiga uppkopplingar, försök att köra på portar som är stängda i brandvägg. Det största problemet tror jag ändå är att de som levererar till dig inte har tillräcklig fart, Då spelar det mindre roll vad du kan ta in. Jag tillhör
Alfredo: Är datat så viktigt att du kan tänka dig att betala för ett "reparationsförsök" tycker jag inte att du ska göra något alls själv med disken.
Hammarfall: För vardagliga småsaker är det bäst att känna en läkare, eller använda nätläkare som kry eller min doktor. Cocillana är dyrt, den går inte på förmånen.. Sällan det ens hjälper, skrivs främst ut till barn somoch har torrhosta nattetid, främst så att föräldrarna ska kunna sova ;) Privata läkare kan kosta lika mycket som landstingsläkare, men de kan också vara någon hundring
KnockOnWood: [citat] Sorry, båda bilderna är fyra år gamla. Men Före är i alla fall från 28/4 och Efter är från 10/6, båda år 2013.
KnockOnWood: [citat] Nå ja, jag lämnade över till nästa person för ca 7 år sedan. Med ålderns rätt :)
Snål-Jocke: Vinnaren av America´s got talent 2017. Hon är bara 12 år, och jag funderar på om jag någonsin tidigare sett någonting jag blivit lika imponerad av. Jag tror faktiskt inte det, har ni helt missat henne, titta då här på hennes väg mot vinst.. Det är helt makalöst. [MEDIA=youtube]JrdfCVff2KE[/MEDIA]
galento: [citat] Precis,det är så jag gör,har uppe bankens sida och flyttar pengar strax innan jag godkänner i Paypal. Har även handlat av privat personer i US som då skickat en "Money request" till mej via Paypal och även då flyttar jag pengar strax före jag godkänner transaktionen.
hsd: :D Lyckades lösa den Kollade lösningen sen, kan bara säga att jag INTE var så snabb....
Dalbotant: Telenor mobilt bredband 299/mån utan nedladdningsgräns? Har ett jag med, som jag glömmer säga upp hela tiden. Inte använt sen i våras... Bra du påminde mig! :oops:
Shakula: Om du väljer köpa Nerf, så köp ett par skyddsglasögon till dina barn. Jag köpte ett par sådana här till han och kompisarna. Tror visserligen att du bör vänta något år med Nerf. https://www.amazon.co.uk/dp/B00JFWMCSW/ref=pe_385721_130943551_TE_item
AndersS: Uppgifter om fordon hittar du på Transportstyrelsen för enskilda bilar. Finns under fordonsuppgifter, teknisk data och "motor och miljö". Det är det enda säkra sättet att se vilken miljöklass en registrerad bil har. Vår nuvarande, en diesel, står där som Euro 6.
kenneth5828: Ok, trodde tv apparater idag kunde läsa NTFS, har inte hållt på med detta sen slutet på 90 talet.
Hemmakatten: Jo, hunden har pass och alla vaccinationer som krävs inklusive rabies. Visst kan vi köpa en bur (tack för tipset om blocket) men sedan måste man då transportera buren (i en taxi eller hyrbil) till destinationen vilket låter krångligt. Finns det burar som man kan montera ned?
Snål-Jocke: Hej, är det någon som vet hur att funktionstesta laddkontakten för övriga funktioner på en Androidtelefon? Jag har en FlirOne som telefonen inte vill märka av, men den fungerar som den skall i min gamla telefon. Telefonen ifråga är en Samsung Galaxy S7 , Jag letade fram VR-grejen jag fick med när jag köpte den och detta fungerade som det skulle. Laddare fungerar likaså. Kommunikation
JohanLun: på ebay brukar laptop kb finnas för nån hundralapp... tyvärr måste du nog ut med det nuvarande för att hitta modellnummer... dock skulle jag tro att du kan ta ut och rengöra / ta bort oxid från ditt befitliga, om det inte brann upp, men som sagt är det bara tangentbordet som fick vätska så innehåller det inte mycket... dock brukar det vara rätt pilligt att få isär och sen även få
Per Eskilsson: Ja, naturligtvis är den en insekt med sina sex ben. Den lever men nu vet jag inte var den har tagit vägen. Tack, ska släppa ut snytbaggen nästa gång jag stöter på den. Läste att snytbaggar är kända för att ringbarka träd. Hoppas den inte ger sig på några av våra träd.
fahlis: Förkromad bågsåg från G-Man med rostfritt blad, enligt uppgift "speciellt för djupfryst", men ser ut som ett vanligt vedsågningsblad …
Nattis94: Jo jag vet och det är jättelätt att skaffa ett sådant tillstånd :) har kollat upp det :) men jag ville försöka skippa lägga ut 600 spänn på ngt jag aldrig kommer använda igen xD jag vet inte hur lätt det är att sälja den igen :)
BirgitS: Ja, ungefär :) Om priset skiljer kan man ju ta hänsyn till det. Sen var det visst inte Schengen utan EU som avgör, så jag har ändrat mitt förra inlägg.
RoBo: [citat] Ja det är ju rätt. Jag menade ju såklart betalkanalerna som man måste ha ett abonnemang på Boxer för att se. Frågan va ju om TS kunde få betalkanalerna genom antennen.
harry73: [citat] Varför kan jag inte sluta att svara på dessa frågor :( Men då handlar det om Kungsörnens vetemhöl. det mals i Malmökvarnen, alltså Nordmills. Tittar man på http://www.nordmills.se/sortiment/mjol/vetemjol/ ser man assortimentet. Då tror jag att kärnvetemjöl är bagerimjöl och kärnvetemjöl med fullkorn är bagerimjöl + 25% finfint fullkornsvete. Bagerimjöl är antagligen