Hitta denna plastdetalj i ett skåp som jag inte har lagt märke till tidigare. Vad är det för något?
Märkning
PL
1525019
Märkning
PL
1525019
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ser ut att kunna vara "överdel" till bestickkorg för diskmaskinen, många plockar bort den eftersom många bestick/redskap inte går genom dom ovala öppningarna.W wolffi skrev:
För att hålla besticken isär så de har större chans att bli rena. Med vår nya diskmaskin följde de med uppdelat lock som kan skjutas ner i korgen. så man vet alltid var locket är. Lite fördel då vissa bestick inte får plats i hålet.useless skrev:
Jo, jag förstår iofs syftet med 'locket', men har man det på plats ryms ju bara en fjärdedel av besticken man behöver diska. Det känns mest som att det är något som behövs för att maskinen ska klara testerna med så lite vatten och energi som möjligt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 552 inlägg
Vi har vårt lock kvar på korgen. Har aldrig tänkt tanken att ta bort det. Vårt ser i och för sig inte likadant ut som det på bilden, vårt har olika storlek på hålen bland annat. Det är även delat i två delar.
Jag tycker det är praktiskt att till exempel teskedar kan hänga i locket. Då blir de enkla att plocka när de är diskade.
Att det ryms färre bestick stör inte. Hos oss är det aldrig så att besticklådan är fylld innan resten av maskinen är fylld ändå.
Jag tycker det är praktiskt att till exempel teskedar kan hänga i locket. Då blir de enkla att plocka när de är diskade.
Att det ryms färre bestick stör inte. Hos oss är det aldrig så att besticklådan är fylld innan resten av maskinen är fylld ändå.
Klicka här för att svara