M
mendelsohn: [citat] Mäklaren kan skylla på säljaren/ förening...OM..det inte funnits något som indikerar att mäklaren börjat kolla särskilt på något.
7 svar · 1,7k läst
·
Kretikos
Kretikos: Silvertejpen! Vinner på målrakan mot balsnöret. Idag lagade den spritsen så det blir nåt gott efter maten! Finns det något mer användbart? [bild] [bild]
0 svar · 540 läst
·
Q
Qaniel: [citat] Jag bor i parkeringszon 5 och fick avgiftsbelagda parkeringar för någon vecka sen, första veckorna så "lappades" alla bilar endast med en info-lapp, den här veckan började dom lappa bilarna. Ändringarna i innerstaden ändrades i slutet av förra året och då gjorde parkeringsbolagen samma infokampanj, tyvärr kan nog inte staden ha "frizon" i hur lång tid som helst..
11 svar · 1,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: I mailprogrammet: Gå in på Inställningar/Allmänt och ändra hämtningsmappen. Lämpligen till "Hämtad filer" som har lite extra kontroll på innehållet i bilagorna.
1 svar · 526 läst
·
L
Lolight: Svårt läge att råda om dator och köp av delar just nu. Det är minst sagt kaos, både prismässigt, vad som finns att köpa och tekniken är delvis trasig också. Det du valt är iofs prisvärt, så kör på det.
3 svar · 997 läst
·
K
Keld: O så har vi Jä... värdelösa Bing, det lyckas alltid hitta tillbaks. Fast lättare att få bort än Ask.com.
15 svar · 2,9k läst
D
Daniel 109: Om du lyckas flytta haverierna så stämmer det ju, men jag är lite skeptisk.
51 svar · 8,6k läst
S
shomakie: Orignal brukar hojarna ha fjädrar för 75kg. Häng och sånt mäter du dig fram till sen. Finns många bra videos hur man gör.
18 svar · 2,9k läst
BirgitS
BirgitS: Javisst kan det vara så :)
12 svar · 1,1k läst
·
oobum
oobum: Gick till folktandvården, de bokade in mig för att rensa tandsten för 1050. "hann inte med" allt och ville boka upp mig för ett besök till för ytterligare 1050:- Gick sedan till en privat tandläkare bokstavligen i samma kvarter, och där ingick "rimlig rengöring av tandsten", och besöket kostade 600:- Tyvärr har den tandläkaren nu slutat, och jag är tvungen att jaga rätt på en ny
2 svar · 1,6k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Olsson H, Backe H, Sörensen S, Ånestrand S. Humorologi : vetenskapliga perspektiv på humor och skratt. Stockholm: Liber; 2003. Vill du att jag letar fram lite flera artiklar från pub med, eller kan du tänka dig att antingen söka själv eller tro mig då jag berättar att jag både varit på föreläsningar (på SU om det spelar roll) och läst avhandlingar i ämnet? Det är
26 svar · 3,9k läst
DennisCA
DennisCA: Isolering verkar många länder ha svårt med, även länder där det blir kallt. Jag tycker det är småkonstigt att folk som kommer från norden och åker till mildare ställen klagar på hur kallt dom har det i husen. Jean Sibelius älskade ju London och England men han tyckte dom hade så förbaskat kallt i husen. Jag kommer även ihåg John Heisz som bygger om sitt hus, han pekade ut ett
7 svar · 1,0k läst
·
Fotografen
Fotografen: Ser ut som ett verktyg att fixera kamaxlarna med när man byter kamrem på en twincam-motor.
1 svar · 431 läst
·
mexitegel
mexitegel: Inte skulle väl nån här? :crysmile:
399 svar · 38,9k läst
·
Isakare
Isakare: Har en ny Ford med samma problem, ska in på verkstad nu i veckan. Man berättade att bilen har 2 batterier, ett mindre som används till allt som behöver ström när bilen är avstängd, ett skiljerelä separerar batterierna. OBD visade komponentfel batteri. Man sa oxå att ett modernt instrument visar att batterierna är ok, men ett äldre med djupurladdning säger att batteriet är dåligt.
20 svar · 2,8k läst
Staffans2000
Staffans2000: Vildsvin finns i omgivningarna. Så det är inte omöjligt. Kan tillägga att det fanns tre högar till precis brevid.
2 svar · 1,1k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nog spekulerat, jag stänger tråden. /Moderator
22 svar · 3,1k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: [citat] Ja den fonden kan säkert vara ett vettigt alternativ utan att djupläsa om den. Det luriga med dessa alternativ är som sagt att få avkastning med ökande räntor. Det är ju tämligen osannolikt med räntesänkning framöver... Kom ihåg detta så att du inte bara tittar på avkastning senaste 5 åren och väntar dig samma under kommande period får denna typ av fonder. Jag vet
53 svar · 4,9k läst
P
Pumba: [citat] Ta gärna en bild på det, för oss bilintresserade låter det inte speciellt trovärdigt.. Det är inte så att de byter skivorna när du lämnar den på service med tanke på att den användes i arbetet? Det brukar de göra när vi lämnar våra bilar på service så åker sånt med ibland när det behövs utan att någon säger nått.
28 svar · 3,7k läst
kikarhus
kikarhus: [citat] Aha! Tack!
2 svar · 829 läst
E
erikjakan: 3 års gymnasium bygg, jobbat 12 år som snickare, självlärd bilbyggare svetsare, jobbar nu på ett stort bussföretag som tekniker. Tjänar 40+ , jobbar i sthlm.
1 svar · 715 läst
Mikael_L
Mikael_L: Dåså. Nu ska jag precis till att filea ut en Skrei-torsk. Som sades mig vara en finfin variant, med extra vitt kött osv. Nu lämnar jag komfortzonen, trots att jag förr om åren fiskat en del öring, röding och harr, så har jag ändå aldrig fileat en firre. :) Jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt helt och hållet. Men (ungefär) detta som huvudrätt ligger just nu närmast:
13 svar · 3,8k läst
·
galento
galento: Om blocket kunde lära sej att behandla ALLA kunder med likvärdiga regler vore det bra. Kunde man få ordning på de störande sakerna (se ovan ) så borde man kunna annonsera mer på sidan,är ju trots allt ett stort utbud. Det kan också vara fort gjort att glömma nåt när man skriver annonsen och med ett pris på 125 kr borde man kunna ändra annonsen gratis under annonstiden. Och att inte
10 svar · 20,0k läst
·
A
AndersS: Problemet är att det är så svårt att hitta ministerialböckerna från den tiden, de är väl inte fotograferade. Men det finns ju grottmålningar där jag tyckte mig se en släkting. ;) Men med någon av de DNA-tester som finns kan man ju få en hint om varifrån man kommer.
21 svar · 2,5k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag tycker inte att den här diskussionen leder någon vart. Stänger tråden. /Moderator
68 svar · 5,9k läst
·
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Vi har vårt lock kvar på korgen. Har aldrig tänkt tanken att ta bort det. Vårt ser i och för sig inte likadant ut som det på bilden, vårt har olika storlek på hålen bland annat. Det är även delat i två delar. Jag tycker det är praktiskt att till exempel teskedar kan hänga i locket. Då blir de enkla att plocka när de är diskade. Att det ryms färre bestick stör inte. Hos oss är
6 svar · 2,4k läst
·
D09
D09: Tror summeringen blev 140 hamburgare och bröd. Till detta räckte det med 3 st stora ketchup, 3 st dressingflaskor. 5 gurkor, 20 tomater, 2 lökar. 1 flaska senap ( den kan nog utgå ) 2,5 dunke saft varav varje genererar ca 12 liter. 1 salladshuvud. Rostad lök gick knappt åt. Ca 100 ungar samt ca 15 ledare. Alla mätta och nöjda. Köpte på mig för mycket för... Kvar blev 3-4 flaskor
50 svar · 11,7k läst
·
P
PappasHammare: ett problem med hästtransporter är att man sällan bromsar speciellt hårt för då flyger hästen i väggen. Detta får effekten att bromsarna inte motioneras speciellt mycket och därmed fastnar/rostar fast. Samma effekt som "gubbkörd" bil... Så ut och åk (utan häst) ibland och bromsa lite hårdare. Sen låt aldrig transporten stå med parkeringsbromsen på en längre tid. Men dra i den
1 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.