Dags att lägga undan hammaren i kväll för idrottsaktiviteter. Själv har jag laddat upp med Guldöl från Norrland :)

Men vem skall man hålla på här egentligen? Italien har ju bidragit med många goda saker som Pizza, Vin och Pavarotti. Men vad har Brittland gett oss förutom Fish and Chips, utvändiga avloppsrör and The Beatles?

Inte helt lätt men kul skall det bi!

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Nu ä ja inte värst fotbollsintresserad, har inte sett en minut av EM hittills.
Men du menar att man skulle kunna hålla på fuskande italienare från ett korrupt land.
Inte en chans enligt mig.

Ulltand Ulltand skrev:
Men vad har Brittland gett oss förutom Fish and Chips, utvändiga avloppsrör and The Beatles?
Tja, vad sägs om WHISKY :D
Men vilket land reprensenterar de egentligen, England eller hela Storbrittanien?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tja, vad sägs om WHISKY :D
Men vilket land reprensenterar de egentligen, England eller hela Storbrittanien?
Whisky känns väl mer skotsk eller? Eller irländsk

nivv nivv skrev:
Whisky känns väl mer skotsk eller? Eller irländsk
Visst, men du såg kanske min fråga: Är det England som spelar, eller England + Skottland + Wales + Nordirland?

• Gilla
nivv
  • Laddar…
Det är England som spelar. Skottland, Nordirland och Wales har egna landslag i EM/VM.

Är det OS så spelar dom som Storbrittanien.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
optimum
Ulltand Ulltand skrev:
Dags att lägga undan hammaren i kväll för idrottsaktiviteter. Själv har jag laddat upp med Guldöl från Norrland :)

Men vem skall man hålla på här egentligen? Italien har ju bidragit med många goda saker som Pizza, Vin och Pavarotti. Men vad har Brittland gett oss förutom Fish and Chips, utvändiga avloppsrör and The Beatles?

Inte helt lätt men kul skall det bi!
Du glömde Lucas elsystem för blar med + jordat
Lucas är mannen som uppfann mörkret.

Ja det blir en spännande match.
Hoppas att Italien vinner. Något positivt i dessa tider.
Blir för min del corona säkert och absolut inte sådan här öl

Flaska av Corona Extra-öl med kondensdroppar.

• Haha
Ulltand
  • Laddar…
L Låset skrev:
Det är England som spelar. Skottland, Nordirland och Wales har egna landslag i EM/VM.
Är det OS så spelar dom som Storbrittanien.
Tack för klargörandet!

• Gilla
lob
  • Laddar…
England har bidragit med fotboll. It's coming home. Dessutom världens bästa liga sedan länge.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Jag såg att Wales spelade match som sändes på TV i Sverige.
Märkligt, vad är det för match tänkte jag...

Storbritanniens herrlandslag i fotboll representerade Storbritannien vid de olympiska fotbollsturneringarna åren 19081972. Storbritannien vann OS-turneringen både 1908 på hemmaplan och 1912 i Sverige. Efter 1972 deltog inte Storbritannien med något lag i OS-fotbollen förrän på hemmaplan i London vid OS 2012, då man ställde upp med både ett herr- och ett damlandslag.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Storbritanniens_herrlandslag_i_fotboll

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
larsbj larsbj skrev:
Nu ä ja inte värst fotbollsintresserad, har inte sett en minut av EM hittills.
Men du menar att man skulle kunna hålla på fuskande italienare från ett korrupt land.
Inte en chans enligt mig.
Kolla i kväll då. Fotboll på den nivån är riktigt kul!

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ulltand Ulltand skrev:
Kollar nästan aldrig på fotboll. Riktigt långtråkigt är det om man kollar allsvenskan. Men så kommer EM och VM. Helt plötsligt är det riktigt kul med fotboll. En helt annan sport.

Jämt lär det bli i vanlig ordning och säkert lite gris spel från England. Men Italien tar hem det här välförtjänt.

Blir nog ett Par Peroni och Pizza till matchen! Och en flaska rött som stöd.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
England har bidragit med fotboll. It's coming home. Dessutom världens bästa liga sedan länge.
Tja, vad är Englands bidrag till kulturen i övrigt? Förutom att ha skapat ett världsspråk.
Kanske Five O'Clock Tea. Spännande va :geek:

Tja, vad är Englands bidrag till kulturen i övrigt? Förutom att ha skapat ett världsspråk.
Rätt så mycket bra musik . Listan skulle bli lång.
Och säkert en del så kallad finkultur som Shakespeare och sånt.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Isaac Newton, Liverpool FC, Jordan Henderson, Thatcher :D

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.