N
nallepu: Har en lådcykel som ska klara av ca 6 mil på en laddning men jag kommer bara upp till 1 mil om jag trampar på ordentligt Dessutom höll batteriet i ett år. För några år sedan var jag på en båtmässa och träffade en kille som sålde flakmopeder med EU motorer. Har för mig att den kostade ca 30 000:- vilket är billigare än många eldrivna lådcyklar med 250 watts elmotor. Har sökt
0 svar · 1,0k läst
B
Bertil Magnusson: Hej Du har rätt - finns redan mycket Jag har kollat men när jag gjorde det får jag upp annonsen - det tycker jag är fel Bertil
2 svar · 631 läst
J
Jonobe: [citat] Säkert mer användbar i denna form :crysmile::thinking:
4 svar · 5,0k läst
·
J
Johan456: Sålde nyligen två bilar som de hämtade upp, de hade stått i 10 år men fick trots det 900kr/st. Kör man dit bilen får man många gånger 3000kr, det finns ädelmetaller i katalysatorn.
2 svar · 1,1k läst
blackarrow
blackarrow: IKEAs tappar brukar vara 10 mm i diameter :oops:
6 svar · 5,8k läst
·
K
knipo: Det du skall göra är att ta reda på vem (det påstådda) vittnet är o prata med det. Givetvis har du informerat ditt FB om hur det ligger till. Informera om att du vet att allt är en lögn. Om de inte släpper det så säger du att gör du en polisanmälan om händelsen. Samtidigt informerar du vittnet om att straffet för mened, dvs ljuga i rätten, är fängelse. Vilket de flesta får. Om
255 svar · 33,6k läst
·
G
Galten: Det stämmer, min skattehemvist är Danmark
6 svar · 714 läst
Myrstacken
Myrstacken: Vet att denna tråden är död... När vi bodde i frölunda hade barnen en klasskamrat där klasskamratens mamma såg vid två tillfällen hur räven tog deras fullvuxna katter.. Första gången anföll räven bakifrån och dödade katten direkt genom att bita stackaren i nacken.. Andra gången såg de hur räven hoppade fram och anföll katten den klarade sig men blev av med ett öga och halva
31 svar · 6,5k läst
·
hlph
hlph: NU har du i och för sig en rätt gammal vagn, men med de vagnar jag kört med kan man köra ut tippkolven helt utan att det är något problem, ibland kan det sista, minsta, steget kännas lite ostabilt. Det som händer om man kommer upp för långt är att flaket inte går ner och att man behöver putta till flaket för att det ska åka ner. Din vagn ser ut som en gammal avkapad lastbil, det
2 svar · 2,5k läst
·
Totte_S
Totte_S: Börja med att försöka justera genom att spänna vajern. Blir det inte bra så är det dags att köpa ny vajer och justera om. Nya vajrar gör ofta underverk för växlarna.
5 svar · 2,2k läst
galento
galento: Verkar ha funnits 3 modeller av Harmon Shadow trailern. [bild] [bild] [MEDIA=youtube]Rv3rLu4th4c[/MEDIA]
8 svar · 1,5k läst
·
Linda Fodor
Linda Fodor: [citat] Men vafaaan.....jag lider med dig
16 svar · 4,0k läst
snuttjulle
snuttjulle: Då det inte går att visa på när dessa fuktindikatorer fått fukt på sig kanske man ska börja kräva att de öppnar varan på butiken innan man betalar så att man vet att man får en icke skadad vara.
80 svar · 10,1k läst
·
S
Strontus: [citat] Det är dåligt för katalysatorn, och riskerar att förkorta dess livslängd.
29 svar · 4,2k läst
David-O
David-O: Sökte på Pintrest på "waterski furniture ideas". Kanske kan hitta något kul där. [bild]
4 svar · 766 läst
·
B
bope: Hej Köpte en packline med iZi2connect dock har jag wingbars, och den tjockaste delen på wingbaren är ca 3 cm vilken gör att jag skruvar iZi2connect i botten och allt sitter löst..., vänder jag på iZi2connect så den kommer med den borte sidan så kan jag fästa den i wingbaren. Ska det vara så? är det ok. Som ni ser på bilden så får den en liten fästpunkt.
0 svar · 1,3k läst
·
D
Dr Jumping Jack: [citat] Du kopierar bara en reklamtext som företaget skrivit. Forskningsresultaten är mycket svaga. Det finns en mycket liten studie med tveksamt resultat. Dagens Medicin skriver: ”När den svenskutvecklade förkylningssprejen Coldzyme för första gången utvärderades i en större placebokontrollerad, randomiserad och dubbelblind prövning sågs ingen säkerställd effekt på det primära
109 svar · 5,8k läst
·
T
Anonymiserad 239657: [citat] Nu du så handlar den om det =)
33 svar · 1,7k läst
Hus tomte
Hus tomte: [citat] Nära men fel av mej ;)
7 svar · 1,2k läst
·
Karlia
Karlia: Barn är inte pålitliga som väckarklocka, de är dåliga på att hålla reda på när du ska upp till jobb o dylikt. Jag använder mobilens alarm där jag måste räkna ut ett mattetal för att stänga av den. Tycker att jag måste vakna för att räkna.
3 svar · 495 läst
A
Avemo: Jag kan inte tänka mig att parterna i kabeln är omärkta. Antingen är de färgmärkta eller nummermärkta. Skarva färg mot färg eller nummer mot nummer så blir det rätt. Har du ett mätinstrument så går det att mäta vilket stift i kontakten som har kontakt med vilken part.
8 svar · 5,2k läst
G
guggen: Vi har aldrig torn nära bostäder. Men det beror nog på var man är och hur mkt mark man har. Det låter som om det är för bockjakten eller likanande. Dvs det börjar den 16e aug och nyttjas några mtim vid soluppgång och solnedgång. Är det för drevjakt så nyttjas det senare på hösten. Tråkigt att de har smällt upp det så nära dig, men det är helt i sin ordning. På landet helt
15 svar · 5,6k läst
ÅkeSun
ÅkeSun: OKQ8 har en mindre P-skiva, kanske 4x7 cm (taget ut minnet från en pensionär)
7 svar · 1,1k läst
·
oobum
oobum: Verkar vara en bitter och sur gammal man det där. Kan inte ha ett kul liv.
12 svar · 2,0k läst
K
Anonymiserad 175604: Det går inte att se vad det är för larv, men troligen en fjärilslarv. Tråden har den själv spunnit. Tråden används delvis som säkerhetslina men även för att flyga med (vinden tar tag i tråden och larven flyger med). Här har något gått tokigt och den har snärjt in sig, kanske av kraftig vind eller något rovdjur som tappat den i farten.
1 svar · 883 läst
·
BengtH
BengtH: Generellt verkar Oikotie ha bättre täckning i stadsregioner medan Etuovi populärare utanför dem. Iofs har båda oftast samma objekt men tycker mej se en liten skillnad.
5 svar · 25,1k läst
R
Ring: Testa att gasa...:rolleyes:
7 svar · 8,6k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Mp3an hänger med i alla lagliga farter och något annat är inte aktuellt.....:)
20 svar · 5,2k läst
·
PNO
PNO: Lagar en gammal finsk skärgårdskajak som fått lite stryk genom åren. Mycket skador i stävarna och en krosskada mitt under. Har förmodligen tappats på en sten. [bild] Jag började med att slipa bort alla lager med gammal färg tills jag bara hade ren gelcoat kvar. Sedan slipade jag ur alla skador. [bild] De röda fläckarna är gelcoat-spackel i småskador. Skrovet ska ändå målas senare,
30 svar · 14,4k läst
·
T
Anonymiserad 282191: Till husvagn är nog ett fritidsbatteri lämpligast: https://www.biltema.se/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/smf-batterier/smf-fritidsbatteri-12-v-80-ah-2000045939
2 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.