Övrigt Off Topic
Per Eskilsson: Jarvic 7 - nu fick jag lära mig något nytt.:heart:
Viken89: [citat] Det låter ju också bra. Jag menar om det är brist och dom söker kompetent personal som stannar länge så blir dom säkert bara glad att man ringer och frågar dom där frågorna. (y) [citat] Ja, jag blev lite förvånad att dom faktiskt tjänar lika bra som en nätverkstekniker som jag studerade till först och nätverkstekniker kräver mer studier för att få jobb (i alla fall i
Michal Stankov: [citat] Man äger faktiskt inte sin bostadsrätt, man äger bara en andel i föreningen.
pleqtiz: Beror ju på vad för sorts träd som fallit över vägen med? Att kapa en lång frötall, en grov lång igenomfrysen björk eller en rejäl buskig gran med fogsvans lät ju väldigt spännande, spec en kall vintermorgon 30 grader kallt i fin kostym:whistle:
Jonas Persson: "Söder om Bryssel", som Herman Lindqvist säger. Mao så är Holland och Tyskland ok, därefter blir det galet.
JsneGBG: Om det fortfarande är aktuelt - BAUHAUS har massor av olika rör i oika dimnsioner. Tänkte själv köpa där men har fortfarande inte kommit till skott. Funderar hur jag ska gå till väga för att få de toner jag vill ha men det är väl "bara" att först borra hål i toppen (förfiskeinan) och sedan såga till det låter bra. :) Det skule vara bra om man visste redan innan hur långa rören
Freddedan: Min gamla Saab 9-5 gjorde precis detta. Enligt Google lyckades jag isolera det till att själva larmet hade ett inbyggt batteri och tydligen så använde larmet den sista strömmen till att ”varna” för att batteriet snart är slut. Tjöt ca en timme innan den la av, med ca en månads mellanrum. Första gången hände det på nyårsafton Efter jag plockat bort sirenen så slutade det låta
cpalm: [citat] Absolut, och vi skall inte gå in på hur man kan göra det i SPC här. Jag var mer inne på för- och nackdelar med olika sätt man kan koppla ihop ett större antal rökdeckare. "Direktlänkade" brandvarnare vs. "smarta" brandvarnare vs. detektorer med reläutgång vs. adresserade detektorer kopplade till hemlarm eller brandlarmscentral, trådlöst vs. trådat osv. Vad är bäst?
123abc: Jag har inte en aning men jag hade testat ättika, först ställt in lite och stängt luckan och låtit det stå så ett tag. Därefter hade jag kört en maskin med lite ättika i. Vet däremot inte om det hjälper men ättika brukar vara bra mot doft.
DennisCA: här är egen variant nu. Tur jag inte hann slänga torkställningen efter vinden förstörde den i våras. [bild] Hinken har ett lock hål i som toppen av en PET flaska limmas fast i.
Manhunter: Fick Moderna första sprutan ont i kroppen.Andra feber ont hela kroppen yr.Måde skit.Fick torsdag mår.Bra bra i dag.
Joakim90: [citat] Det är svårt att vänja sig och ibland omöjligt med vissa saker. Personligen så vill jag nog bo kvar en del år så att jag kan spara inför ett nybygge med stor tomt ute i skogen, försöker tänka långsiktigt med olika planer utifrån om omständigheterna förändras.. För mig är det just 1 granne som jag upplever mig så pass störd av så att det förstör min livskvalitet. Men
El-Löken66: [citat] Gratulerar, som Jackpott tio gånger om. Detta behöver ni ingen hjälp med, köp en begagnad lastbil och fyll, resten säljer ni, sen säljer ni lastbilen också. Dags för nystart.
Hallerudsbo: Går Og bra till i höst. Men håller med. Våren så är det hopplöst att få hjälp av båtfirmor. Har köpt en del delar via Hansen marin när jag köper delar
Anonymiserad 239657: [citat] Ja där om något bör det vara stenhård koll. Inte att utförsäkra riktiga sjuka människor. Tror nog de hade sparat ett par miljoner om året på all fusk med barn.
Sidnas: Hej bor i villa, ett förråd i källaren som har egen ingång använder vi som lager för vår webshop. Vi tar idag inte ut någon hyra för detta lager. Vid det senaste skyfallet (90 mm) så vattenfylldes förrådet och vårt weblager blev flytande. Allt emballage förstört så varor får reas ut. Nu vill vi inte att det skall hända igen, vi höjer tröskel, monterar backventil i brunn och
LenaSuzanna: Glad midsommar till dig/er också! Från ett regnigt Södertälje, bra för gödslingen av gräsmattan
backstromj: [citat] Ja det har jag inte tänkt på att man kan se när det första gången inträffat, om de kollar det på service så kanske det kunnat lösas tidigare. Jag ligger lågt med att jaga besked så får vi se vad som händer sen.
Staffans2000: [citat] Det är helt oväsentlig. Det kunde lika gärna varit ett barn som inte syntes på backkameran. Den är dessutom ett tekniskt hjälpmedel som på inget sätt ersätter hennes skyldighet att se till så att hon inte backar på något. Felet är alltså hennes och ingen annans. Staffans
useless: [citat] Det finn ju andra automatiseringsappar, t ex Automate som kanske funkar för att fånga upp notisen och trigga skickningen av ett SMS. Problemet är väl att det inte står i notisen vem betalningen kommer ifrån eller vad den avser, så SMS'et kommer inte kunna skickas till avsändaren och kommer inte att säga så mycket mer än att man har fått en betalning.
blackarrow: Visst är väl rost levande? Likt ett svampmycel förvandlar det stål till kexchoklad. :oops: Det finns färg som man kan måla på lätt rostiga ytor, men är det för mycket rost så lossnar den, spricker, vatten kan krypa bakom och rostprocessen fortsätter. Ofta kan det vara hål bakom tex en lagning så vatten kommer in och 3 månader efter en spackling och målning, så kommer nya bubblor
Karlia: Tror också att sånt hände förr, nog är väl folk upplysta nog för att inte göra så idag? Barnen har om inte annat bättre koll idag, har svårt att se att de skulle gå med på att lämna kattunge. Däremot föds det nog mer kattungar sommartid, på landsbygden med stall/ladugårdskatter är det säkert ett problem.
Carl O: Är det någon som vet vad följande anslutning heter eller vet vad man kan få tag i en adapter till vanliga engångstuber med gänga (Primus) [bild] [bild]
xdigger: [citat] Den var mycket mild i början, för att ja så skulle man kunna beskriva det. Men styrkan tilltog ända till slutet. Riktigt bra var den. Den blir det fler av!
El-Löken66: [citat] Har du varit med länge kan du mycket. Så går resonemanget, vi har själva gått efter detta länge i Sverige. Nu ser vi att andra faktorer kan göra att lämpligheten kan skaffas på andra sätt också. Kan du svetsa och förhandla är detta något som oväntat kan leda till att Sverige bibehåller sin topp-10 placering exempelvis. Och inga krig heller. Men det är inte bara där du
Fairlane: [citat] Den kan stå på altanen i solljus, men det är ju bra om det kan cirkulera luft runt den. Jag skulle köpa en PC10 (PK10 är samma sak) eller möjligen en PC5 (den mindre tuben). Sen skulle jag köpa en till också. Två är bra för det är inte kul när det tar slut mitt i grillningen. Själv väljer jag att fylla på mina tuber istället för att byta in mot en ny. Lite billigare, men