1 994 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
korrekt eller överreaktion?
Annie Lööf spelar golf … – ulsansblogg
https://www.google.com/amp/s/ulsansblogg.wordpress.com/2021/07/19/annie-loof-spelar-golf/amp/
Vad anser vi?
komiskt kan jag anse. men inte värt prislappen...
https://www.google.com/amp/s/ulsansblogg.wordpress.com/2021/07/19/annie-loof-spelar-golf/amp/
Vad anser vi?
komiskt kan jag anse. men inte värt prislappen...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.M Manhunter skrev:
Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De pengarna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
Redigerat:
Troligen var elektrikern där och handklippte greenen med en sax för att dryga ut sina inkomster och fick sen göra lite provslag.Fairlane skrev:
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.
Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De priserna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
Han var säkert på väg till Fågelbro GK ändå. Dit har många flytt från Wärmdö GK.Fairlane skrev:
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.
Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De priserna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
Skulle för övrigt gärna spela en runda med Lööf eller vilken politiker som helst. Tyvärr skulle man väl vara alldeles för trevlig och skita i att prata politik eftersom det är deras fritid.
Det var riktigt hett på Wärmdö GK för ett gäng år sen på Ons. Världens partaj på kvällen.
Då var det inte många som var nyktra som tog båten hem. Värst vara det före lagen om nykterhet på sjön kom.
Wärmdö GK är förövrigt em country club.
Vore kul att se om Jimmie Åkesson nu går med i samma golfklubb som Annie, vad hon gör då.
Jag tycker att det verkar väldigt intolerant. Måste man dela åsikter med alla som spelar på samma bana lär det inte bli något spel.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Samma här. Antalet dryga, otrevliga människor jag spelat golf med genom åren har varit ytterst lätträknade. Det är folk med väldigt olika yrken plus arbetslösa, studenter och pensionärer. Folk boendes i "bra" och "dåliga områden, folk som kom i lyxbilar, standardbilar, firmabilar, taxi, buss, cykel och gåendes. De allra flesta är i grund och botten trevliga människor som det fungerar alldeles utmärkt att spela en runda med. Kanske äveb den inskränka gubben skulle vara ok att spela med, men risken är ju att han skulle vara en dryg typ, med tanke på att han så publikt var tvungen att framföra varför han lämnade klubben. Skulle man hitta någon på klubben som man inte vill spela med så går det ju bra att låta bli.Krille-72 skrev:
Att han sålde med förlust beror helt enkelt på att tiden är förbi när någon betalar de pengarna för att bli medlemmar i en klubb. Pengarna var borta för alltid oavsett, så förlusten hade han redan gjort, men det var tydligen viktigt för honom att tala om den. Den typen av personer som måste poängtera pengarna har jag mindre respekt för.C crillux skrev:
Förmodligen ingenting. Spelar golf som vanligt antar jag och hamnar man i samma boll i en tävling eller liknande så spelar man. inget mer med det. De träffas ju ofta i riksdagen så att spela på samma klubb där man kan gå i flera år utan att springa på varann borde inte vara något problem tycker jag.aspa-hasse skrev:
Klicka här för att svara