Känsligt för vissa… Överreaktion sa Bull, precis, inte lätt sa Bill.
 
E
Ja, hur sjutton har Annie tid att golfa.. :p

Kanske som Trump, ju mer han golfar, ju mindre han sabbar..
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Ja, hur sjutton har Annie tid att golfa.. :p

Kanske som Trump, ju mer han golfar, ju mindre han sabbar..
Moderat bandy= golf överklass sport
 
Fairlane
M Manhunter skrev:
Moderat bandy= golf överklass sport
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.

Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De pengarna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
 
Redigerat:
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.

Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De priserna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
Troligen var elektrikern där och handklippte greenen med en sax för att dryga ut sina inkomster och fick sen göra lite provslag.
 
Düsseldorff
M Manhunter skrev:
Moderat bandy= golf överklass sport
Haha, det var länge sen.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Helt riktigt. Det kryllar av överklassare på golfbanan. Några som jag spelat med på sistone är elektriker, lärare, målare, kock, lastbilschaufför etc.

Rent generellt vad rörde urspungsfrågan, så får väl gubben sälja sina andelar om han vill. Han hade också kunnat fortsätta och spela i många år utan att någonsin sprungit på AL.
Att han förlorade 200' på försäljningen beror ju helt enkelt på att han köpte sitt medlemskap för väldigt länge sen. De priserna var redan förlorade, oavsett om han behållt sin andel eller inte.
Han var säkert på väg till Fågelbro GK ändå. Dit har många flytt från Wärmdö GK.
Skulle för övrigt gärna spela en runda med Lööf eller vilken politiker som helst. Tyvärr skulle man väl vara alldeles för trevlig och skita i att prata politik eftersom det är deras fritid.

Det var riktigt hett på Wärmdö GK för ett gäng år sen på Ons. Världens partaj på kvällen.
Då var det inte många som var nyktra som tog båten hem. Värst vara det före lagen om nykterhet på sjön kom.

Wärmdö GK är förövrigt em country club.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar folk som följer sina principer. Tjommen vill inte vara med i samma klubb som Lööf och sålde med förlust för att det uppenbarligen var viktigt för honom. Det har jag stor respekt för.
 
Vore kul att se om Jimmie Åkesson nu går med i samma golfklubb som Annie, vad hon gör då.
 
  • Haha
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker att det verkar väldigt intolerant. Måste man dela åsikter med alla som spelar på samma bana lär det inte bli något spel.
 
  • Gilla
  • Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Krille-72 Krille-72 skrev:
Skulle för övrigt gärna spela en runda med Lööf eller vilken politiker som helst. Tyvärr skulle man väl vara alldeles för trevlig och skita i att prata politik eftersom det är deras fritid.
Samma här. Antalet dryga, otrevliga människor jag spelat golf med genom åren har varit ytterst lätträknade. Det är folk med väldigt olika yrken plus arbetslösa, studenter och pensionärer. Folk boendes i "bra" och "dåliga områden, folk som kom i lyxbilar, standardbilar, firmabilar, taxi, buss, cykel och gåendes. De allra flesta är i grund och botten trevliga människor som det fungerar alldeles utmärkt att spela en runda med. Kanske äveb den inskränka gubben skulle vara ok att spela med, men risken är ju att han skulle vara en dryg typ, med tanke på att han så publikt var tvungen att framföra varför han lämnade klubben. Skulle man hitta någon på klubben som man inte vill spela med så går det ju bra att låta bli.

C crillux skrev:
Tjommen vill inte vara med i samma klubb som Lööf och sålde med förlust för att det uppenbarligen var viktigt för honom.
Att han sålde med förlust beror helt enkelt på att tiden är förbi när någon betalar de pengarna för att bli medlemmar i en klubb. Pengarna var borta för alltid oavsett, så förlusten hade han redan gjort, men det var tydligen viktigt för honom att tala om den. Den typen av personer som måste poängtera pengarna har jag mindre respekt för.

aspa-hasse aspa-hasse skrev:
Vore kul att se om Jimmie Åkesson nu går med i samma golfklubb som Annie, vad hon gör då.
Förmodligen ingenting. Spelar golf som vanligt antar jag och hamnar man i samma boll i en tävling eller liknande så spelar man. inget mer med det. De träffas ju ofta i riksdagen så att spela på samma klubb där man kan gå i flera år utan att springa på varann borde inte vara något problem tycker jag.
 
Verkar vara en bitter och sur gammal man det där. Kan inte ha ett kul liv.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.