Cyklar 20km per dag till/från jobbet och önskar skaffa ett par handskar som verkligen klarar kylan.

Någon som har tips på handskar som är gjorda för ”extrema” minusgrader? Händerna blir ju utsatta IOM att man håller still dem och vinden gör sitt.

Finns säkert många här som håller på med alpint eller liknande som har hittat handskar som funkar :)
 
Uppvärmda handskar är svårslaget om man har känsliga fingrar. Nackdelen är att man måste hålla koll på att batterierna är laddade.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Kolla på Bar Mitts. Funkar väldigt bra till vintercykling.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Lobsterhandskar är mycket varmare än fingerhandskar men fortfarande möjligt att fippla med saker jämfört med tumvantar. Fungerar bra till längdskidor även vid rejäl kyla.
Jag kör ofodrade Lillsport. Fingrarna värmer väl varandra så det fungerar för en frysgris trots att de är tunna. Finns även fodrade lobster.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.