5 735 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Köpa beg. bil hos bilhandlare
Bjuda upp till dans? Behagar du skämta med mig?mexitegel skrev:Välkommen till verkligheten. It takes two to tango.
En förhandling innebär att båda ska bli nöjda, alldeles uppenbart vill bilsäljaren inte släppa iväg bilen till det pris och med de förutsättningar du önskar. Ska du ha bilen så får du nog bjuda upp till dans. Även om handlaren har beg. däck är det ju inte säkert att de vill släppa med dessa till just denna bilen, de kanske gör bättre nytta för handlaren i en annan bilaffär.
Läste du hur bilen såg ut? Spindelnät, platta däck utan luft, vanvårdad och kräver omlackering? Inga vinterdäck existerar utan stackars försälkaren *måste* ta och beställa helt nya däck från Volvo?
Träffade på min granne igår kväll, han är pensionerad bilförsäljare. Han bara skrattade åt det hela och sa "han ville nog inte sälja nån bil...". Övriga kommentarer är överflödiga.
Gick runt på maxi-parkeringen igår kväll och kollade på nyare bilar typ v70, v60 vad de hade för sorts skador runt bagaget, och på 8 V60 hittade jag inte en endaste som kom i närheten de skador denna bil hade.
Att han inte vill släppa iväg bilen till mitt bud (ca 4 % rabatt inget inbyte anser jag som högst vanligt) är ju helt uppenbart, motiven bakom detta är dock helt obegripliga. Men men... den får väl stå och samla damm i några månader till då, inte mitt problem
Har hittat två andra objekt jag ska kika på till helgen, det fnns gott om bilar som sagt.
/S
Bara en liten kommentar: "v70 med avdragbar moms", det finns normalt ingen anledning till att titta på just detta eftersom det inte går att dra av momsen med mindre än att du skall hyra ut bilen, köra taxi med den eller bedriva körskola och kanske något mer fall.steve5432 skrev:
Även om det är en f.d leasingbil så ska den momsas om den köps och den momsen går inte att dra av i företaget. Detta kanske du redan vet men jag ville bara uppmärksamma dig på det för en del bilhandlarna brukar köra med detta som ett lockbete som sen skatteverket inte godkänner.
Klicka här för att svara